Din PS5:s invigningsspel?

Medlem
Din PS5:s invigningsspel?

OJojoj hypen är stor!

Hoppas allt är gott där ute med alla fellow gamers

Vilket spel tänker ni inviga PS5:an med ? Jag har sån brutal beslutsångest, detta är ett stort prestige beslut för mig...
Vilket spel ska få äran att ta oskulden på mitt oskyldiga PS5 på releaseday ?

Egentligen är svaret solklart för mig...Cyberpunk...MEN då blir det "PS4 edition" och då kryper känslan på mig "bättre att vänta på PS5 edition 2021" och ja...så får det bli tråkigt nog.

Demonsouls lutar det åt för mig, och det är ju verkligen en titel värdig att få inviga med, men jag är lite lockad av Godfall också. Jag tror att Godfall antingen kommer vara helt sinnesjukt episkt eller ännu en The order 1867 besvikelse (fel årtal där säkerligen) Jag har letat efter en go shooter/slasher looter enda sedan mina personliga besvikelser med the divison 2 och destiny 2, så lockad av detta spelet absolut.

Vilket spel kommer ni inviga med ?

Inaktiv

Assassins creed Valhalla mest troligt. Det eller Demons souls. Ser coolt ut men aldrig riktigt fastnat för Dark souls, gillade mer Bloodborne.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Assassins creed Valhalla mest troligt. Det eller Demons souls. Ser coolt ut men aldrig riktigt fastnat för Dark souls, gillade mer Bloodborne.

Om du inte fastna för Dark Souls kommer du inte gilla Demon's Souls, det är en klumpigare Dark Souls.

Medlem

Svårt val! Tror det blir Cyberpunk för min egel del!

Medlem

inte ens övervägt assasins creed, kanske skulle titta på lite previews, har lite svårt för Ubisoft dock.

froggo skulle du alltså ranka darksouls över demonsouls ? Själv "bara" lirat bloodborne

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Om du inte fastna för Dark Souls kommer du inte gilla Demon's Souls, det är en klumpigare Dark Souls.

Ok. Då är det nog inget för mig. Tack för tipset iallafall.

Medlem

Vill bara påminna om att lugna ner er innan ni provat PS5:an.

"There have been reports of numerous problems with already shipped units and, in addition, a number of users reported broken HDMI cables, error messages upon attempting to download games, problems with ejecting discs and the ominously named Red Line of Death " (Detta gällde PS4)

Så ni inte går och hypar sönder er, ibland tänker och jag tror att dopaminet rusar i allas hjärnor när något nytt ska komma, så pass att ni glömmer bort att vid lanseringen kommer det vara stora problem med alla möjliga saker.

Nerladdning av spel
Problem med värmen
Osv osv, med mera.

Inte för att vara negative nancy, men försök att hypa efter att allt har kommit ut och det fungerar, i övrigt hoppas jag såklart på en bra launch när allt släpps. För allas skull.

Medlem

Tur att jag köper fysiska spel då och aldrig någonsin skulle få för mig att använda inkluderad HDMI kabel

Inaktiv
Skrivet av Greenz:

Vill bara påminna om att lugna ner er innan ni provat PS5:an.

"There have been reports of numerous problems with already shipped units and, in addition, a number of users reported broken HDMI cables, error messages upon attempting to download games, problems with ejecting discs and the ominously named Red Line of Death " (Detta gällde PS4)

Så ni inte går och hypar sönder er, ibland tänker och jag tror att dopaminet rusar i allas hjärnor när något nytt ska komma, så pass att ni glömmer bort att vid lanseringen kommer det vara stora problem med alla möjliga saker.

Nerladdning av spel
Problem med värmen
Osv osv, med mera.

Inte för att vara negative nancy, men försök att hypa efter att allt har kommit ut och det fungerar, i övrigt hoppas jag såklart på en bra launch när allt släpps. För allas skull.

Fast går den sönder i början så har man ju alltid garantin. Ska man vänts tills barndomsfel är fixade kan man få vänts i flera år och i värsta fall blir dom aldrig fixade alls.
Fått lämna in två 360 på garantin pga RROD och en Switch lite pga drifting.
Lite onödigt bök men sånt man får ta.
Tex driftingen på Switch är ju inte fixad ännu efter flera år på marknaden så man vet ju aldrig hur länge man får vänta innan en uppdaterad version kommer ut. I en del fall har ju inte barndomsfel fixats i uppdaterade versioner heller.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Fast går den sönder i början så har man ju alltid garantin. Ska man vänts tills barndomsfel är fixade kan man få vänts i flera år och i värsta fall blir dom aldrig fixade alls.
Fått lämna in två 360 på garantin pga RROD och en Switch lite pga drifting.
Lite onödigt bök men sånt man får ta.
Tex driftingen på Switch är ju inte fixad ännu efter flera år på marknaden så man vet ju aldrig hur länge man får vänta innan en uppdaterad version kommer ut. I en del fall har ju inte barndomsfel fixats i uppdaterade versioner heller.

Nej det är såklart. Men det är alltid samma sak, hype sen blir något fel och folk hatar företaget, hatar produkten och anser att "Detta borde de ha fixat" sen klagas det och review bombas och folk på företag blir mordhotade osv osv.. Du ser vad jag menar ?

Samma visa om och om igen, men folk förväntar sig nya resultat när vi vet att alla dessa företag ALDRIG lär sig.

Inaktiv
Skrivet av Greenz:

Nej det är såklart. Men det är alltid samma sak, hype sen blir något fel och folk hatar företaget, hatar produkten och anser att "Detta borde de ha fixat" sen klagas det och review bombas och folk på företag blir mordhotade osv osv.. Du ser vad jag menar ?

Samma visa om och om igen, men folk förväntar sig nya resultat när vi vet att alla dessa företag ALDRIG lär sig.

Jo, förstår vad du menar. Det där har man ju sett ett antal gånger efter releaser.

Medlem

Står mellan Persona 5 (som jag vann här på fz faktiskt!) eller cyberpunk, hoppas man får någon sjyst bundle med det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Greenz:

Samma visa om och om igen, men folk förväntar sig nya resultat när vi vet att alla dessa företag ALDRIG lär sig.

Du pratar mer eller mindre om alla företag (iallafall inom elekronik) som finns i det du skriver, fel kommer med i princip allting, folk behöver bara lära sig detta.
Extra känsliga spelade bara när det kommer till konsoler så förstår ju vad du menar.

NuZ
Testpilot

Göra platinum igen på Demon souls vore nått. Ett av mina genom tiderna bästa spel. Blev uppriktigt ledsen mär servrarna stängde. Fu bubblan vilka invasioner och dueller man kommer göra i remaken. Jag kommer sabba allas spelkväll med mina invasioner


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Demon's Souls är det enda spelet jag känner ett sug för inför PS5. Funderar rentutav att vänta med inköpa av konsolen fram till dess att det finns lite fler spel att välja på.

Medlem

Demons souls eller Spider man miles morales.

Medlem

Blir nog Spiderman för min del kanske Sackboy till kidsen, vill helst spela Cyberpunk o Gran turismo7 o kanske Watchdogs legion, får se vad som finns vid start
Misstänker att Wrc9 kommer i samband med släppet faktiskt

Medlem
Skrivet av NuZ:

Göra platinum igen på Demon souls vore nått. Ett av mina genom tiderna bästa spel. Blev uppriktigt ledsen mär servrarna stängde. Fu bubblan vilka invasioner och dueller man kommer göra i remaken. Jag kommer sabba allas spelkväll med mina invasioner

Vad menas med platinum?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tur att jag köper fysiska spel då och aldrig någonsin skulle få för mig att använda inkluderad HDMI kabel

Vad är det för fel med att använda inkluderade HDMI-kablar? Är väl ändå ingen märkbar skillnad oavsett vilken man använder.

Skrivet av CyberJ:

Vad menas med platinum?

Platinumtrofén får man när man tagit alla spelets trophies/achievements.

NuZ
Testpilot
Skrivet av CyberJ:

Vad menas med platinum?

Är den trofen/achivement man får när man tagit alla andra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Alltså har sådan gd hype!!!

Jag kommer njuta av varenda rage utbrott någon får när man dödar dem precis innan bossar osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Om man beställer ett ps5 nu när dras pengarna

Medlem
SoL
Medlem
Skrivet av NuZ:

Göra platinum igen på Demon souls vore nått. Ett av mina genom tiderna bästa spel. Blev uppriktigt ledsen mär servrarna stängde. Fu bubblan vilka invasioner och dueller man kommer göra i remaken. Jag kommer sabba allas spelkväll med mina invasioner

Jag är försiktigt optimistisk. Stämningen ser väldigt bra och mysig ut. Men för mig är det delvis det tajta gameplay i souls spelen som gör dom så jäkla bra, många har försökt sig på deras formula utan att lyckas. Kommer blue point lyckas? Hursomhelst ser jag fram emot Demons souls remake

NuZ
Testpilot
Skrivet av SoL:

Jag är försiktigt optimistisk. Stämningen ser väldigt bra och mysig ut. Men för mig är det delvis det tajta gameplay i souls spelen som gör dom så jäkla bra, många har försökt sig på deras formula utan att lyckas. Kommer blue point lyckas? Hursomhelst ser jag fram emot Demons souls remake

Ja jag håller med dig att det verkar ha fått Lord of the fallen movement och animationer. Men tror atmosfären är kvar och bara det finns invasioner och Coop så är jag nöjd. De stängde ju ner DS servrarna och det var trevligt att byta mellan DS och DkS. Bloodbournes mp var ju sämst så den talar vi inte om


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Om man beställer ett ps5 nu när dras pengarna

Jag ska få en faktura stod det i min beställning från komplett.

Medlem

Osäker på när jag köper en PS5 men det kommer garanterat bli SpiderMan, tycker Spiderman på ps4 var konsolen bästa spel.

Skrivet av NuZ:

Jag kommer njuta av varenda rage utbrott någon får när man dödar dem precis innan bossar osv

Ja. Det verkar ju kul... för dig.

OT: 0 hype inför nästa generations konsoler, men kan bero på att spelsuget inte funnit där på länge också.


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

Demons Souls såklart.
Platinum i BB, Sekiro och strax Mortal Shell, är redo :)!

Medlem

Världens enklaste fråga... Demons Souls!

Skriv svar