Dags att ge The Witcher 3 en rättvis chans

Inaktiv
Dags att ge The Witcher 3 en rättvis chans

Jag köpte collectors edition på releasedagen och specialversioner av båda expansionerna direkt på release. Ändå har jag knappt spelat spelet. Jag installerade det på release och körde ungefär en timme tills jag stängde av. Ingen pepp fanns.

Jag gick nyss tillbaks i trophyhistoriken för att ta reda på vad jag pysslade med, spelmässigt, i maj 2015. Ibland kan jag tappa suget på stora öppna världar om jag precis avslutat ett sånt spel.

Men det jag spelat samtidigt som jag ser att jag startade The Witcher 3 var, ingenting intressant alls. Jag hade tagit platinum i LA Cops ett par veckor tidigare, något sportspel, lite Sound Shapes. Så jag tror inte jag var sugen att spela nåt alls just då.

Nu 5 år senare har jag fortfarande inte startat spelet ordentligt. Men alla älskar ju spelet, jag har allt innehåll och har lagt en saftig slant på hela paketet då jag köpte allt på release. Steelbooken är grymt läcker, statyn över Geralt är ok, lite trist färgläggning. Expansionerna innehåller Gwent-kortlekar, riktigt trevliga.

Och det är snart dags för Cyberpunk, som jag inte har något vidare pepp för.

Så nu är det dags att sluta gnälla och vela och börja spela det här, installationen är klar om typ 30 sekunder.

Medlem

Kör! Ett av de bästa spelen jag någonsin lirat! Speciellt expansionerna.
Trots lite halvtrist combat.

Ett par år sedan nu. Hoppas att jag glömt tillräckligt av storyn så jag kan köra om det när det släpps upphottat till ps5.

Medlem

Hoppas att du har kul med det, gillar man settingen och sånt så borde man kunna älska det. Mitt tips är att köra grundspelet först, sen hearts of stone och sist blood & wine. Framförallt blood & wine sist då det är lite som en epilog på vissa sätt. Dock är det ett ganska stort antal timmar tills du behöver tänka på det ens..

Skägg.
10 Chambers

Jag gjorde samma sak som du, drog mig länge för att starta det. Och det tog åtminstone 10 timmar innan jag kommit in i det hyfsat, i början är det otroligt många system att få grepp om.


signatur
Geeks Gaming

@anon_328494: Ge det tid, se till att utforska de mindre questsen ordentligt och förvänta dig inte att bli helt såld 30 min in.
Men efter 5-10h är det dags att kontakta närmsta avvänjningsklinik.
Efter 100+ (ja, det är oundvikligt 😁) så kan det vara bra att återuppta kontakten med omvärlden

Medlem

Det bästa spel jag spelat, var helt tom när jag var klar med det. Om det fallet dig i smaken kommer du verkligen inte ångra dig! Men ta din tid och stressa inte, spelet är värd extra uppmärksamhet!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Världens bästa rollspel. Bara köra.

Medlem

Kommer en gratis uppdatering snart som ger bättre grafik, jag väntar med att sätta igång tills den har kommit


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

1
Skriv svar