Disintegrations multiplayer slår igen efter bara tre månader

Robot
Disintegrations multiplayer slår igen efter bara tre månader

Halo-skaparen Marcus Lehtos högflygande fps-strategi har onekligen floppat.

#Disintegration, #V1-interactive, #nyhetstips


Inaktiv

Tyvärr ganska väntat men respekt till de som vågar prova nya idéer istället för dessa upptrampade stigar man allt för ofta ser

Medlem

Visste inte ens att spelet hade släppts. 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Bra eller bad marketing, precis som Baronova sa så visste jag inte ens att detta var släppt xD

Crash and burn. Inte ens intensiv marknadsföring hjälpte.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baronova:

Visste inte ens att spelet hade släppts. 🤔

Skrivet av Shuriko:

Bra eller bad marketing, precis som Baronova sa så visste jag inte ens att detta var släppt xD

Eller så besöker ni FZ alldeles för lite


signatur
Medlem

Det var så ruskigt trist i MP så förvåningen uteblir. Allt var så halvdant att inget fungerade som det skulle. Det var så mycket skit på kartan (vissa av dem) att det var en halv omöjlighet att hålla reda på sina trupper. Detta resulterade i att folk skickade iväg dem och hoppades på det bästa och fokuserade i stället på att panga på spelarna. Combaten hade ingen närvaro alls. Man bokstavligt svävade runt som i en free cam efter man dött i något gammalt cod-spel och pangade lite raketer, thats it. Ja, det är väl jättekul att de ville testa något nytt och det hade säkert funkat men allt var så halvdant att hela soppan saknade själ och något som alls gjorde det kul. Det kan de inte skylla "men vi försökte i alla fall vara invoativa" på. Testade de ens MP själva innan beta och inte märkte hur trist det faktiskt var? Det var ju en arme av folk som klagade på beta att allt kändes så himla intetsägande men de viftade väl bort det hela "muh inovation" och "har arbetat med Halo så vi vet vad vi gör"-attityden.

Trist, för jag blev glad när jag läste om spelet när det utannonserades att det faktiskt skulle bidra med något nytt och kul.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Då tar jag bort spelet från min backlog då.... tyckte det verkade intressant


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag spelade 1-2 rundor i beta och avinstallerade därefter skräpet från min hårddisk och glömde bort spelet. Du styrde en farkost som rörde sig som en smygande fjärt och det enda som var snabbt var din dodge som hade en cooldown. Du hade även marktrupper som bara var korkade AI figurer som du bara skickade in för att dö. Steam charts visar på att så gott som ingen alls gillade Disintegration, avg 3.4 spelare: https://steamcharts.com/app/536280#1m Att spelet sedan kostar 400 kronor visar ju bara på att ägaren av spelet är extremt korkad, hade spelet varit gratis så kanske de haft lite fler aktiva spelare.

Det känns märkligt att man har lagt ut tid och pengar på ett sådan ofullbordat spel. Fick man ingen feedback under spelets utveckling?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är singelplayern bra och värt ett köp då det gått ned i pris?

Medlem
Skrivet av pizzaishot:

Jag spelade 1-2 rundor i beta och avinstallerade därefter skräpet från min hårddisk och glömde bort spelet. Du styrde en farkost som rörde sig som en smygande fjärt och det enda som var snabbt var din dodge som hade en cooldown. Du hade även marktrupper som bara var korkade AI figurer som du bara skickade in för att dö. Steam charts visar på att så gott som ingen alls gillade Disintegration, avg 3.4 spelare: https://steamcharts.com/app/536280#1m Att spelet sedan kostar 400 kronor visar ju bara på att ägaren av spelet är extremt korkad, hade spelet varit gratis så kanske de haft lite fler aktiva spelare.

Du verkart inte fatta vad Beta innebär..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Du verkart inte fatta vad Beta innebär..

Inte utvecklarna heller iom att de inte lyssnade på kritiken och inte gjorde några rejäla förändringar som kanske hade styrt upp situationen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Du verkart inte fatta vad Beta innebär..

En Beta visar så gott som hur spelet kommer att vara när det släpps. Oftast så är en Beta bara till för att testa servrarna och hitta buggar och småsaker som går att skystera i sista sekunden. Alpha är nog vad du tror att en Beta är till för då det är i Alphan de bygger grunden till spelet. Att ändra något större i en Beta som pågår i några veckor är extremt riskabelt då det ofta sker en kedjereaktion som gör att du måste ändra hur mycket som helst. Om du vill att din farkost ska vara snabbare så måste trupperna bli snabbare och då måste allas projektiler ändras och banor byggas om för att passa den nya hastigheten med mera.

1
Skriv svar