Vilka gamla demon spelade du?

Medlem

Turok 1: spelade om demot minst 10 gånger. Till slut köpte jag det.
Quake 2 demo: blev mycket spelande här också innan köp.
The neverhood: spelade det mest hos en vän, lånade hem cd-skivan av och till.
Gex enter the gecko: lite halvdassigt nu när man ser det igen så här 20+ år senare, men var sjukt roligt då...
Virtua squad: roligt att spela två! Reload! Reload! Är det jag minns mest av det spelet.
Montezumas return: japp, spelade detta en hel del.
Quake 1 shareware: behöver nog inte säga mer.
Något mjukporr-spel som jag inte minns namnet på, men minns att det var Pixie som var utvecklaren (japp, jag spelade i smyg).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av thotim:

Starka minnen av PC Gamers demon Trespasser, Carnivores och Drakan: Order of the Flames.
Dinosaurier och drakar låg mig nära hjärtat på den tiden.

Amagawd, Carnivoresdemon!

Det var en av dom bästa demos någonsin så här i efterhand. Typ tre dinos, men dom gjorde så att chansen fanns att man kunde möta de andra dinosaurierna lite random. Kommer ihåg när det en dag dök upp en dino vi aldrig sett, och vi lyckades fälla den! Var en Velociraptor, och den hamnade stolt i spelets troferum! En annan gång mötte vi en T-rex, men då lyckades vi inte fälla besten.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av jamorro:

Konstigt att ingen nämnt DOOM. Man fick halva spelet i demot om jag inte minns fel, och hakan tappades många gånger i golvet i det spelet.

Tack där kom den! Jag undrade precis när någon skulle nämna den. 😁👍

C64
Medlem

Tycker det är roligare att minnas alla warez spel med crack intro musiken och alla trainers

Medlem

På den tiden då demos var mer regel än undantag så spelade man ju nästan allt. Minns att det fanns en tidning som var lövtunn (beskrev bara demon) men hade typ 4 fullmatade demoskivor. Starkaste minnena från den tiden inkluderar demon till första Broken Sword där man blev helt hänförd över introduktionsscenen i Paris.

Skrivet av ohem:

Spelade många demos men väldigt få stack fast till minnet.

Montezuma's Return
Dark Earth
Outlaws

Där är fortfarande ett spel som jag inte kommer ihåg namnet på, men vill minnas att det var ett franskt företag som utvecklade och ofta experimenterade för vart demo som företaget släppte så var det något annorlunda. Det var någonstans 97-99, men har verkligen inte hittat det hur jag än sökt. Demot jag minns som tydligast är där du kontrollerar två karaktärer samtidigt där en har en kamera av något slag och den andra en pistol med laserpekare, det är 3e-person med två (huvud?)karaktärer. Demot utspelade sig i någon stor övergiven villa.

Dom minns jag klart och tydligt, köpte alla tre spelen efter att ha spelat demon (har dom kvar fortfarande). Nu blev jag också nyfiken på det fjärde spelet. Låter som någon form av Alone in the Dark klon.

Skrivet av Maddox:

Jag har fortfarande kvar mina tidningar och skivor från tidigt 2000-tal.

Hehe, ja jag har också några tidningar kvar liggandes i nån låda i förrådet

Medlem

A10 Cuba Demo. (Flygsim) Det var sjukt kul men jag fattade aldrig hur man skulle göra uppdragen så jag flög bara runt :).

Medlem

Close Combat II "A bridge too far" spelade jag som en tok, samma och enda karta som demon bestod av, gång på gång. Hade aldrig sett ett liknande spel, det var revolutionerande för en Krigsspelare. Men efter CCIII så försvann tjusningen.

Medlem

Det demot jag spelade absolut mest genom åren var lätt metal gear solid 2 och på en god andra plats första devil may cry 😊 sen blev det ett gäng till PC under 90-talet men inget som jag direkt kommer ihåg

C64
Medlem

Dom tidiga Fifa spelen. Sen fans det en tidning som hade hela NOLF spelet på cd
nån som vet vilken tidning jag menar ?
sen fans det en norsk tidning som hette Tekno dom hade en bra mix med amiga demos o pc så alla blir glatta

Medlem
Skrivet av Baronova:

Warcraft II: Tides of Darkness
Herregud vad jag nötte det som liten. Växte upp med Warcraft II, Quake II, och Abuse främst.

Inser nu att det går att spela många av dessa spel direkt i webbläsaren via hemsidan! Ska återuppleva Tides of Darkness igen medan jag äter frukost. Underbar start på dagen.

Åhhh Abuse! Det var inte igår

Medlem

Carmageddon demot kördes sjukt mycket hehe.

Medlem

Half-Life: Uplink må vara på listan, topp fem bästa demos genom tiderna :).

Medlem

@Henkeror: Efter år av sökande så hittade jag spelet (jag var bara tvungen att försöka igen). Det var inte helt enighet med hur jag minns det men inte alltför långt ifrån. Spelet är "The Devil Inside".

Jag provade söka efter franska spelföretag som var aktiva under 90-talet och letade specifikt efter nedstängda studios/utgivare, och till sist hittade jag det. Utvecklat av "Gamesquad" och utgivet av Cryo Interactive (numera Microids), tydligen hade CD Projekt ett finger i distribueringen i Poland om man ska tro spelets Wiki.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

@WildThing:

Precis det som gjorde spelet så nervkittlande. Man kunde bli påhoppad när som.
Minns att det krävdes en träff i ögat för att fälla T-Rex 😂

Medlem

@thotim:

Dom släppte faktiskt spelet till iPhone väldigt tidigt, så köpte det direkt. Kan väl sägas att minnena av spelet var mycket coolare än att årerbesöka det Det finns ju en remake till PC och PS3 också, men har aldrig kommit till skott att köpa det.


signatur

Videomupp

oXo
Medlem

Quake är det demo jag spelat mest av, utan tvekan.

Medlem
Skrivet av ohem:

@Henkeror: Efter år av sökande så hittade jag spelet (jag var bara tvungen att försöka igen). Det var inte helt enighet med hur jag minns det men inte alltför långt ifrån. Spelet är "The Devil Inside".

Jag provade söka efter franska spelföretag som var aktiva under 90-talet och letade specifikt efter nedstängda studios/utgivare, och till sist hittade jag det. Utvecklat av "Gamesquad" och utgivet av Cryo Interactive (numera Microids), tydligen hade CD Projekt ett finger i distribueringen i Poland om man ska tro spelets Wiki.

Har ett svagt minne av det spelet också. Tror jag testade demon men aldrig fullversionen.

Inaktiv

Giants: Citizen Kabuto kommer jag starkast ihåg, fick dock googla titeln hehe.
GTA 1 demot gick också varmt.
Men det demot som man spelade mest var nog PS1 demot som följde med.

Gnällkuk

Quake-demon gick brutalt varm, mycket kul när den kom att lira online
Andar man minns är ju givetvis Rise of The Triad, Wacky Wheels, Battle Chess, Death Rally, Big Red Racing för att nämna några. Cyberdogs spelades det kopiöst mycket av i högstadiet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Quake-demon gick brutalt varm, mycket kul när den kom att lira online
Andar man minns är ju givetvis Rise of The Triad, Wacky Wheels, Battle Chess, Death Rally, Big Red Racing för att nämna några. Cyberdogs spelades det kopiöst mycket av i högstadiet

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fgt...

Gaaahhh. Cyberdogs!!!
Så förbannat kul på två.

Edit: sökte upp det på nätet nu och spelade lite i browsern. Fortfarande kul.

C64
Medlem

Jag minns en datorkurs som alla arbetslösa va tvungen att gå på nån som minns va den hette ?
i allafall så minns jag att det fanns spel i datorn "gömda" C:/windows
Hexen och Micro Machines demo det spela man i några veckor

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

När man talar om trollen!

https://store.steampowered.com/app/632950/SiN_Reloaded/

Medlem
Skrivet av C64:

Tycker det är roligare att minnas alla warez spel med crack intro musiken och alla trainers

Just ja! Minns alla 2,3mb zipfiler och man bara kunde ladda ner två st samtidigt med IExplorer. Sen var det 50/50 att det funka.

Medlem

Oj många många! PC gamer skivorna var magiska, i efterhand ångrar man att man slängde dom... men det jag nog har lagt ner mest tid i är nog Medal of Honor Allied Assault mp demot, stalingrad tror jag var den ända banan. Nedladdningen fick gå under natten i 50kb/s

C64
Medlem
Medlem

Var nog ett demo på Star Wars: Episode 1 The Phantom Menace.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Min bror hade fått tag i Age of Empires 1 demo. Jag och mina två yngre bröder kunde sitta flera timmar och spela igenom kartan. Kommer ihåg att jag tog alla resurser, allt guld, all sten, alla fiskar och allt trä. Byggde om hela kartan till min egna. För att inte ”vinna” kartan så lär jag de rödas sista byggnad stå kvar.

Ja AOE demon var grym, minns att det kom grottmilitias gående med jämna mellanrum. Blev besviken när den kartan saknades i fullversionen sedan 🙂

123
Skriv svar