Din PS5:s invigningsspel?

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Platium i BB var ett rwnt nöje att ta. Kan rekomendera The Surge 1 om du vill harva en till platium inom samma genre. Drog igenom det 5ggr, löjligt roligt.

Bloodborne var helt underbart springa runt i. Älskade platinum rundan fram till den där jävla Chalice trofén. Herregud tror den kostade mig en handkontroll.

Blir nog Demon Souls för mig också så som många andra här. Är dock ett jävla deppigt spel att börja med...

Medlem

Demon's Soul tror jag.
Lurade ett tag på Spider Man: Miles Morales eller vad det heter men då det även släpps på ps4 kommer jag nog köra det på den då jag antagligen inte kommer ha en ps5 i år då den är fullbokad överallt ändå haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ytterst oklart. Demons Souls ser fantastiskt ut, men det är inte min typ av spel. Miles Morales kommer jag säkert köpa med tiden, inte nödvändigtvis vid release. Astros Playroom kommer ju ingå, så det blir nog mitt första, såklart. Sen så måste jag klara ut RDR2, hoppas på en 4K patch + förbättrade laddningstider!

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

EDIT: opopulär åsikt men jag anser att The last of us 2 borde vara med i diskussionen kring generationens spel också faktiskt. Enligt mig fantastiskt bra och jag har inga klagomål på storyn alls faktiskt, tyckte det va otroligt genomtänkt
att man fick se bådas syn på händelserna på sättet man fick, våld föder våld, hämnd föder hämnd...aja lite offtopic

Håller helt med dig! Det nämns allt för sällan i positiv anda. Älskar det spelet och förstår fortfarande inte hur en ps4 kan klämma ut nåt så vackert^^.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Ok boomer.

Inaktiv
Skrivet av strangelove:

Bloodborne var helt underbart springa runt i. Älskade platinum rundan fram till den där jävla Chalice trofén. Herregud tror den kostade mig en handkontroll

Haha 😂 Jo,just den var riktigt jävlig. Höll på att ge upp på en av bossarna där.

Medlem

Well, fick just ett mail från Spel & Sånt där dom meddelade att jag INTE är en av de lyckliga 15% som får sin PS5 i första eller andra shippen. Med andra ord kommer det nog dröja till 2021 innan man kan lira. Dessvärre verkar detta drabba fler återförsäljare så ja.. tror de flesta av oss faktiskt kommer få vänta.. =/ Jävla covid-19. Detta suger såklart hårt, som fan, men med tanke på vad som (än så länge) finns att lira på release-dagen så gör det inget. Kan lika gärna vänta ett tag och låta utbudet växa. Klarar mig alldeles utmärkt att lira från backloggen på min PS4a ett tag till. Men om jag måste välja: "Demon Souls", givetvis.

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Well, fick just ett mail från Spel & Sånt där dom meddelade att jag INTE är en av de lyckliga 15% som får sin PS5 i första eller andra shippen. Med andra ord kommer det nog dröja till 2021 innan man kan lira. Dessvärre verkar detta drabba fler återförsäljare så ja.. tror de flesta av oss faktiskt kommer få vänta.. =/ Jävla covid-19. Detta suger såklart hårt, som fan, men med tanke på vad som (än så länge) finns att lira på release-dagen så gör det inget. Kan lika gärna vänta ett tag och låta utbudet växa. Klarar mig alldeles utmärkt att lira från backloggen på min PS4a ett tag till. Men om jag måste välja: "Demon Souls", givetvis.

När gjorde du din bokning?

Medlem

I likhet med många andra är det nog Demon's Souls som lockar mest. Blev introducerad till From Software:s spel via Dark Souls och sen har jag varit ohjälpligt fast (förutom Bloodborne som jag aldrig fastnade för på samma sätt som för Souls och Sekiro), men aldrig orkat gå tillbaks och testa Demon's souls, så en remake blir helt perfekt.

hur många spel blir det kvar om man inte vill ha något som går långsammare än 60fps?

Medlem
Skrivet av Greenz:

Nej det är såklart. Men det är alltid samma sak, hype sen blir något fel och folk hatar företaget, hatar produkten och anser att "Detta borde de ha fixat" sen klagas det och review bombas och folk på företag blir mordhotade osv osv.. Du ser vad jag menar ?

Samma visa om och om igen, men folk förväntar sig nya resultat när vi vet att alla dessa företag ALDRIG lär sig.

Efter att ha skickat in tre Xbox 360 (varav en elite) och fått tre nya konsoler blir jag inte så besviken längre.
Bara dom står för sina misstag och inte tvingar konsumenter att betala för problemen.

Angående spel känner jag mig oerhört sugen på Demon's Souls. Ett av få spel som faktiskt fick mig att spendera enhel del tid på PS3an istället för 360it som jag spelade mest på förr-förra generationen.
Hoppas dom släpper ett collectors edition som kan stå jämte mitt collectors edition till PS3. Vore coolt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av humancentipede:

hur många spel blir det kvar om man inte vill ha något som går långsammare än 60fps?

Om det är det viktigaste för dig kan du ju helt enkelt köpa en/fortsätta spela på en PC. Eller?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Lowlife:

I likhet med många andra är det nog Demon's Souls som lockar mest. Blev introducerad till From Software:s spel via Dark Souls och sen har jag varit ohjälpligt fast (förutom Bloodborne som jag aldrig fastnade för på samma sätt som för Souls och Sekiro), men aldrig orkat gå tillbaks och testa Demon's souls, så en remake blir helt perfekt.

Spelade mest 360 den generationen men köpte Demon's Souls på rea från Webhallen helt slumpmässigt och älskade det.
Tror jag har spelat mer Demon's Souls än Dark Souls 1 och 2 samt Bloodborne tillsammans. Har inte provat Dark Souls 3 (även om jag har det på skiva) eller Sekiro än.
Hoppas fler ska upptäcka denna pärla


signatur

PSN: MrOakenborn

Flakmonkey

Spiderman är det enda som är spikat i nuläget. Är lite nyfiken på hur de spel som kommer via collection blir på PS5, högre framerate skulle ju vara trevligt. Då finns det flera där som jag gärna spelar innan det är börjar trilla in fler PS5-spel som är av intresse.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Göra platinum igen på Demon souls vore nått. Ett av mina genom tiderna bästa spel. Blev uppriktigt ledsen mär servrarna stängde. Fu bubblan vilka invasioner och dueller man kommer göra i remaken. Jag kommer sabba allas spelkväll med mina invasioner

Var väldigt sen på bollen med Demon's Souls eftersom jag mestadels spelade på mitt 360 då så jag har inte provat att invasioner så mycket. Förutom att jag blev invaderad en hel del i början och i princip slaktad. Du kanske var en av dom din j*vel?
Körde mest offline efter det.
Men det är fortfarande mitt favoritspel från From Software (har inte spelat Dark Souls 3 eller Sekiro än).


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Platium i BB var ett rwnt nöje att ta. Kan rekomendera The Surge 1 om du vill harva en till platium inom samma genre. Drog igenom det 5ggr, löjligt roligt.

Känner mig dum. Vilket spel är BB?
Nioh är också ett spel i liknande genre som man kan skaffa platinum i om man har tid/inte suger.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Känner mig dum. Vilket spel är BB?
Nioh är också ett spel i liknande genre som man kan skaffa platinum i om man har tid/inte suger.

Bloodborne skulle jag gissa


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Känner mig dum. Vilket spel är BB?

Exakt, Bloodborne som föregående säger.
Inte testat Nioh, får kolla upp lite gameplay.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Oakenborn:

Var väldigt sen på bollen med Demon's Souls eftersom jag mestadels spelade på mitt 360 då så jag har inte provat att invasioner så mycket. Förutom att jag blev invaderad en hel del i början och i princip slaktad. Du kanske var en av dom din j*vel?
Körde mest offline efter det.
Men det är fortfarande mitt favoritspel från From Software (har inte spelat Dark Souls 3 eller Sekiro än).

Haha ja troligen!
Inte spela offline heller, förstör grejjen med From spelen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Greenz:

Vill bara påminna om att lugna ner er innan ni provat PS5:an.

"There have been reports of numerous problems with already shipped units and, in addition, a number of users reported broken HDMI cables, error messages upon attempting to download games, problems with ejecting discs and the ominously named Red Line of Death " (Detta gällde PS4)

Så ni inte går och hypar sönder er, ibland tänker och jag tror att dopaminet rusar i allas hjärnor när något nytt ska komma, så pass att ni glömmer bort att vid lanseringen kommer det vara stora problem med alla möjliga saker.

Nerladdning av spel
Problem med värmen
Osv osv, med mera.

Inte för att vara negative nancy, men försök att hypa efter att allt har kommit ut och det fungerar, i övrigt hoppas jag såklart på en bra launch när allt släpps. För allas skull.

Vilken tur att vi i Europa inte får den batchen då

Medlem

Horizon zero dawn forbidden west . Men när jag läste att det kommer till ps4 så kommer jag ej skaffa ps5 .hzd 2 är de enda spelet jag är riktigt sugen på 😊

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja troligen!
Inte spela offline heller, förstör grejjen med From spelen

Meh, föredrar offline i mina From-spel. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Bloodborne skulle jag gissa

Självklart! Kopplade inte i min hjärna bara.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha ja troligen!
Inte spela offline heller, förstör grejjen med From spelen

Har för mig att jag tänkte levla upp min karaktär innan jag skule börja spela online men jag hann gå vidare till nästa spel innan jag kom så långt. Så jag får försöka igen den här gången


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Har för tillfället förvånansvärt kul med Avengers! Gratis PS5-uppgradering så hoppas på lite stabilare prestanda och ordentligt med buggfixar sen hoppas jag verkligen att det kommer en dag 1-uppdetering till Apex. I övrigt mest sugen på Miles Morales

Medlem

har förbokat ps5 och tror första spelet blir Call of Duty: Black Ops Cold War, en fråga bara,
köper ni kosol med skivläsare eller ej, har svårt att bestämma mig.

Medlem
Skrivet av stesva:

har förbokat ps5 och tror första spelet blir Call of Duty: Black Ops Cold War, en fråga bara,
köper ni kosol med skivläsare eller ej, har svårt att bestämma mig.

Med skivläsare.
Fördelar:
Du kan sälja spelen vidare.
Du kan ofta hitta bättre priser på spel än priserna på PSN.
Du kan spela/köpa PS4 spel som ligger på skiva.
Ifall du inte har bra internetuppkoppling så slipper du ladda ner hela spelet.
Du kan låna eller låna ut spel till släktingar och vänner.
Ifall du ska sälja din konsol så har den ett högre värde ifall du skickar med spel(samma som #1 fast det är inte alltid man tänker så långt).
Vissa tycker att det är trevligt att ha skivor i hyllan som prydnad.

Det är dom anledningarna som jag kommer på just nu.

Medlem

Jag hoppas fortfarande på Ratchet and Clank men annars blir det nog The last of part 2 eller Ghost of Tsushima som jag hoppas på får en uppgradering till 60fps.

Medlem
Skrivet av stesva:

har förbokat ps5 och tror första spelet blir Call of Duty: Black Ops Cold War, en fråga bara,
köper ni kosol med skivläsare eller ej, har svårt att bestämma mig.

Bättre att ha och inte behöva än att inte ha och behöva tänker jag. Har för många spel fortfarande på skiva från PS4a tiden. Sen är spel oftast billigare på skiva än digitalt plus att du kan sälja vidare dem. Men digitalt är så smidigt så blir ändå oftast att man köper det ändå.

Medlem

Det blir inget PS5 köp för mig men Resident Evil: Village lockade mitt intresse då jag är en sucker för skräckspel. Jag hoppades lite på att de skulle visa något nytt roligt fighting spel då jag nyss köpte en dyrare fight stick ''TE2+'', men det gjorde de ej.

Skriv svar