Diskutera – Vad avgör om du köper Playstation 5 eller Xbox Series X/S?

Jag kommer invänta tills man får se tester som jämför spelen för att se vilken konsol som ger bäst resultat.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Såhär går mina tankar:
* XBOX Series X är snabbare
* XBOX Series X är snyggare
* XBOX Series X har större hårddisk
* XBOX har bättre spelpris med game pass

Så valet blir att köpa en PS5 för den har bättre spel.

Har precis samma tankar 😂 Xbox series x känns verkligen som den bättre maskinen. PS5 ger mig känslan av att Sony blev tagna på sängen av Microsoft och överklockade hårdvaran så mycket det gick för att möta beräkningskapaciteten i Xsx. Får också känslan av att Microsoft är mer självsäkra när det kommer till hårdvarudesign med kylning, arkitektur etc med tanke på hur mycket de har visat upp av konsolen. Sony har inte visat upp konsolen i verkligheten, visat hur kylningen fungerar eller hur innanmätet med moderkort osv ser ut. Med det sagt är PS5 den som är bokad pga Sonys exklusiviteter.

Medlem

”Epic games är ondskefulla med sina exklusives! Bojkott!”. Samtidigt: ”Sony äger med sina PS5-exklusiva spel! Köp!”

Medlem
Skrivet av anon_181566:

Playstation har haft starka exklusiva spel ända sen ps1? Tekken och Final Fantasy är inga dåliga titlar t.ex.

Tekken i sig kan man dividera över då det var ett Arkadspel (på den tiden arkad fortfarande existerade)

FF kan jag hålla med om, min poäng var att Playstation har gjort sjukt gjort bra i från sig på exclusives från slutet på PS3 era och framåt.

Medlem

Väntar fortfarande på att få höra vilken som går tystast under belastning. Lutar än så länge åt xboxen då den är starkare på papper och att man kan välja att spela vissa spel både på pc och själva konsolen med samma sparfil.

Medlem

Jag kan spela Xbox spel på PC, men inte PS spel. Jag köper en PS.

Skrivet av superapan:

”Epic games är ondskefulla med sina exklusives! Bojkott!”. Samtidigt: ”Sony äger med sina PS5-exklusiva spel! Köp!”

Skillnad: Epic köper rättigheterna till ett spel utvecklat att kunna säljas varsomhelst. Epic äger inte PC som en plattform.
Sony äger plattformen, och i vissa fall även utvecklarstudios. Utvecklare väljer också att utveckla endast för Playstation.

Du jämför äpplen med asfalt.

med det sagt hade det varit mycket bättre om Sony gick samma väg som MS, och såg till att deras releaser är tillgängliga på PC också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag kan spela Xbox spel på PC, men inte PS spel. Jag köper en PS.

Skillnad: Epic köper rättigheterna till ett spel utvecklat att kunna säljas varsomhelst. Epic äger inte PC som en plattform.
Sony äger plattformen, och i vissa fall även utvecklarstudios. Utvecklare väljer också att utveckla endast för Playstation.

Du jämför äpplen med asfalt.

med det sagt hade det varit mycket bättre om Sony gick samma väg som MS, och såg till att deras releaser är tillgängliga på PC också.

Nja skillnaden är att Sony har köpt hela Studios varför det är bättre än att göra som Epic och bara köpa rättigheterna för ett spel vet inte jag tycker båda är lika ruttna. Men på något sätt glorifieras exklusives till konsol när det borde ses ner på lika mycket som på pc enligt mig

Medlem

Exklusiva spel. Och där är Sony så överlägsna att det är löjligt. Microsofts exklusiva spel är oerhört trötta, medan Sony bara vräker på med mästerverk. Så det blir självklart en PS5.

Medlem

Har alltid varit ett PS ganboy men blir Xbox denna generation. Metal Gear och Gran Turismo var dem enda anledningarna till att jag kört med PS tidigare men dem serierna är ju i stort sett döda nu

Så det blir Xbox för att gå över till Forza, i övrigt spelar jag mest på PC. Och ja jag vet att dem flesta spel även går att köra där, men jag har även 2 grabbar som helst spelar på konsol, och då underlättar det ju även om dem kör på Xbox om jag vill lira med dem på min PC

Medlem
Skrivet av Superknasen:

Nja skillnaden är att Sony har köpt hela Studios varför det är bättre än att göra som Epic och bara köpa rättigheterna för ett spel vet inte jag tycker båda är lika ruttna. Men på något sätt glorifieras exklusives till konsol när det borde ses ner på lika mycket som på pc enligt mig

Inget glorifieras till konsoll. Varför är det bättre att bara köpa rättigheterna? Köper du studion så har du all rätt att bara ge ut på din plattform, eftersom du äger båda. Köper du exklusiva rättigheter (tidsbestämt eller inte) så försöker du bara framstå som god, men är en större rövhatt än Sony, eftersom du hycklar. Du=personen/företaget som gör det. På en så bred och öppen plattform som PC är är det bara unket att göra så. Skulle Apple, Sony eller MS göra det så är det skit, men deras plattform, och deras val om de vill begränsa. En utvecklare har oftast inte råd att ta de besluten, då kommer oetiska drakar som Epic med sitt skitförslag.


signatur

I drank what?

Medlem

Kommer sannolikt inte att köpa någon av dem, då jag tillhör det kategori som anser att 99 procent av alla spel gör sig bäst på dator. Undantaget är möjligtvis fighter-spel och sportspel av typen FIFA/NHL vilket jag sällan spelar även om jag äger Xbox One.

Medlem

Spelen avgör givetvis. Och MS har inte mycket att komma med där, även om det förmodligen kommer bli jämnare framöver nu när MS köpt på sig lite fler studios. Playstation 5 förbokad sedan länge.


signatur

PSN: Swede_78

123
Skriv svar