Test – Crysis Remastered får Geforce RTX 3080 att knäa

Medlem

Detta ser fan inte bra ut alltså. Tacky att det kräver så mycket med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Detta är den stora nackdelen med ”remastered”-trenden. Folk som missbrukar hela grejen för att försöka kräma ur de sista pengarna ur oss konsumenter.

Jag hoppas detta är ett av väldigt få dåliga exempel vi får se då jag vill se fler bra nyversioner av gamla juveler.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Skillnaden mot 2007 var att spelet levererade grafik motsvarande prestandakraven. Nu låter det bara som att de skryter om sin inkompetens gällande optimering.

Spot on. De säljer detta med ” ännu mer tungdrivet!” som lockbete.


signatur
C64
Medlem

@Håkan:
Jag menade att när programmererare slet skiten ur sig utan att gråta ut på twitter att dom inte får träffa sina barn,kränknigar osv. Ja Quake 1 är den bästa i serien kör fortfarande Reaperbot till quake och har fortfarande skitkul
Varför jag fortfarande envisas med reaperbot är för att Steve Polge som gjorde reaperbot blev anställd på epic och gjorde/gör bots till UT

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Menar du modern wafare som är 12 år nyare?

Exakt. En remaster är tänkt att möta förväntningarna på en befintlig marknad.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv
Skrivet av FRULZ:

Exakt. En remaster är tänkt att möta förväntningarna på en befintlig marknad.

Ja och nej. En remaster är så gott som aldrig på samma nivå som ett nytt spel byggt ifrån grunden. I bästa fall kan en remake vara där men remasters är oftast bara bättre texturer och sånt

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja och nej. En remaster är så gott som aldrig på samma nivå som ett nytt spel byggt ifrån grunden. I bästa fall kan en remake vara där men remasters är oftast bara bättre texturer och sånt

En remaster skall vara konkurrensduglig på befintlig marknad. Crytek kunde i princip bara rakt av kopiera någon amatörmoddares verk från 2000-talet om de ville... Ser så in i helvete mycket bättre ut än deras taffliga försök.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Sämsta sättet att spela Crysis.
Finns mod som är snyggare (som har redan blivit postat ovanför)
Sen har flera features blivit borttagna från spelet, anledning? ingen aning.
T.ex. lean, snabbknappar för powers och vapen och granat mm.
Länk till en reddit tråd som försöker samla information hur man kan återställa vissa av de borttagna sakerna, men som det ser ut, vissa kan ej fixas enkelt.
https://www.reddit.com/r/Crysis/comments/ivp8mp/psa_tweaks_to...

Skräp "remaster"

*Multiplayer finns väll inte ens i remastern?*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Remastern ska tydligen sakna uppdraget Ascension, där du flyger en VTOL, och detta var även bortplockat i konsolversionen (Xbox 360 och PS3). Så det spekuleras att remastern är en remaster av konsolversionen som kör Cryengine 3 och inte PC-versionen som kör den något äldre Cryengine 2-motorn.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ämen seriöst!?!?!?
Det är ju precis dethär vi har väntat på att få fixat med ett "Remaster".

Det är alltså därför jag ser att det är exakt samma lagg och hickups som i Remastern som i gamla Crysis när ja tittar på YouTubevideos.....
Varför ens köpa en remaster som har exakt samma prestandaproblem som originalet... 🙉

Tycker förövrigt att Remastern inte ser riktigt klok ut. Hela färgschemat är ju förstört, vatten-shadern är riktigt kass, texturer är på vissa ställen mycket sämre och ljussättningen överlag är otroligt medioker.

Äeh, hela den här förpackningen luktar dåligt tycker jag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Remastern ska tydligen sakna uppdraget Ascension, där du flyger en VTOL, och detta var även bortplockat i konsolversionen (Xbox 360 och PS3).

Det stämmer. Utöver det har de inte gjort det som verkligen behövdes, optimerat om motorn för att bättre utnyttja fler trådar. Istället har de fortsatt på exakt samma spår som originalspelet vilket ju har fått resultatet att spelet inte körs bättre på modern hårdvara.

https://www.overclock3d.net/news/software/crysis_remastered_s...

Medlem

Spelet är en så kallad polerad bajskorv.

Medlem
Skrivet av Kibbo:

Det stämmer. Utöver det har de inte gjort det som verkligen behövdes, optimerat om motorn för att bättre utnyttja fler trådar. Istället har de fortsatt på exakt samma spår som originalspelet vilket ju har fått resultatet att spelet inte körs bättre på modern hårdvara.

https://www.overclock3d.net/news/software/crysis_remastered_s...

Hmm, man undrar ju vad det är för stollar som har arbetat på den här remastern egentligen? Jag hoppas verkligen att Crytek gör rätt för sig och åtgärdar alla brister, men det tvivlar jag på. Komiskt att releasen blev framflyttade för Crytek skulle förbättra grafiken efter all kritik som de fick efter första gameplay trailern, och det här är "förbättringen".

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Godofcheese:

Sämsta sättet att spela Crysis.
Finns mod som är snyggare (som har redan blivit postat ovanför)
Sen har flera features blivit borttagna från spelet, anledning? ingen aning.
T.ex. lean, snabbknappar för powers och vapen och granat mm.
Länk till en reddit tråd som försöker samla information hur man kan återställa vissa av de borttagna sakerna, men som det ser ut, vissa kan ej fixas enkelt.
https://www.reddit.com/r/Crysis/comments/ivp8mp/psa_tweaks_to...

Skräp "remaster"

*Multiplayer finns väll inte ens i remastern?*

Skrivet av Bojkott:

Remastern ska tydligen sakna uppdraget Ascension, där du flyger en VTOL, och detta var även bortplockat i konsolversionen (Xbox 360 och PS3). Så det spekuleras att remastern är en remaster av konsolversionen som kör Cryengine 3 och inte PC-versionen som kör den något äldre Cryengine 2-motorn.

Shit, låter ju som värsta skräpet, är nog inte ens värt att köpa på en rea =/.

Lol verkar ha Denuvo också vilket kan dra ner prestandan ännu mer.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hmm, man undrar ju vad det är för stollar som har arbetat på den här remastern egentligen? Jag hoppas verkligen att Crytek gör rätt för sig och åtgärdar alla brister, men det tvivlar jag på. Komiskt att releasen blev framflyttade för Crytek skulle förbättra grafiken efter all kritik som de fick efter första gameplay trailern, och det här är "förbättringen".

Ja det kan man verkligen undra. Som det ser ut nu kan man lika gärna installera originalet på PC och lite moddar och du får en bättre upplevelse.

Medlem

fullt spelbart med högsta och 1440p med 2080ti ca 90 fps.

Geeks Gaming

Lämna tillbaka de efter knappt 8 min spelat. Massiva random lagspikes hela tiden. Behöver inte ens röra mig. Ingen fov slider. Fortfarande ingen toggle ads.

Medlem

Självklart väljer de att inte optimera spelet så att vi tvingas köpa alla dessa nya grafikkort för en smärre förmögenhet. Om folk bara visste hur branschen fungerar.

Medlem

Krävande = dåligt optimerat

Som alltid...

Medlem

Lite tech genomgång...

De har tydligen utgått från 360/ps3 portningen, vilket förklarar en hel del...

12
Skriv svar