Elder Scrolls Online: Markarth

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Elder Scrolls Online: Markarth

The Elder Scrolls Online: Markarth

Den nya DLCn i The Elder Scrolls Online kommer att ta oss till Markarth, The Reach. En helt ny zon och en helt ny story som fortsätter resan i The Dark of Skyrim. En helt ny solo arena: Vateshran Hollows. Harrowstorms kommer också att finnas här i Markarth. Alla som har ESO+ kommer gratis att kunna få tillgång till nya DLCn Markarth. För er som inte har ESO+, kommer den att vara tillgänglig i Crown Store. Den 2:a november släpps den till PC/MAC, Stadia och 10 november släpps den till Playstation 4 och Xbox One.

Nya solo arenan Vateshran Hollows:

En helt ny solo arena kommer att släppas i samband med Markarth. Vateshran Hollows, det kommer att vara en normal och veteran version. Vad som är nytt med denna solo arena att den kommer vara helt annorlunda mot solo arenan Maelstrom som ligger i Wrothgar. Denna solo arena kommer att vara kortare än Maelstrom.

För att ta sig till sista bossen i arenan kan man välja hur man ska ta sig dit. Det finns tre olika delar, man kan välja i vilken ordning man ska göra dessa. När du har gjort alla tre delar, då öppnas den sista och fjärde delen till sista bossen.

Det kommer att finnas nya mekanismer, nya hemligheter och som vanligt nytt gear. Vapen kommer att droppas på normal och veteran version.

En helt ny del av Blackreach kommer också att finnas, med nya hemligheter att upptäcka.

Redan nu finns en prolog quest som du kan hämta upp i Crown Store, som är helt gratis och alla kan göra den. Orkar du inte vänta på DLCn kan du på måndag 21 september besöka Public Test Server och kika in alla nyheter.

Lite sammanfattning:

  • Ny DLC Markarth, en helt ny zon.

  • Släpps 2:a november till PC/MAC, Stadia och 10 november till Playstation 4 och Xbox One.

  • Ny solo arena, Vateshran Hollows


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Skribent

Markarth alltså, där har man varit både en och två gånger under sina Skyrim-äventyr. Jag blir grymt lockad att dra igång med ESO för varje uppdatering och expansion som släpps, men tiden räcker nog inte till.

Medlem

Jag slutade spela ESO när jag insåg att all min tid under levelingprocessen gick till att nöta samma dungeons och inte mycket annat. Har något ändrats? Mer variation/endgame?

Medlem

Hur funkar level-/champion level-systemen nu? Är det som tidigare att man kan göra i princip allting i vilken ordning som helst? Körde klart mainquesten när spelet släpptes och har skaffat två av expansionerna sedan dess utan att ha startat igen, tröttnade lite när det kändes som att allting alltid var i precis samma nivå som jag själv. Hade dock gärna testat spelet igen, tyckte att det var riktigt kul när det kom

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag slutade spela ESO när jag insåg att all min tid under levelingprocessen gick till att nöta samma dungeons och inte mycket annat. Har något ändrats? Mer variation/endgame?

Underligt hur olika man kan uppfatta spel. Jag tycker detta är det enda MMO jag spelat där jag mer eller mindre är helt fri att göra vad jag vill och levla lika bra för det. Efter en lång paus plockade jag upp spelet när expansionen med alv ön kom ut och var sedan fast under en relativt lång tid. Slogs av hur jag kunde bara åka från område till område och levla med hjälp av quests som dök upp runt omkring mig.

jag håller mig nog borta nu för jag fastnade grymt i det sist och jag behöver något som går att stänga av efter en liten stund (vilket ju i och för sig går med EOS, eftersom man lätt bara kan ränna runt och göra små soloquests.. ja, kanske ändå.. bara liiite prova.. )


signatur

K9
:.:

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Jonny Myrén:

Markarth alltså, där har man varit både en och två gånger under sina Skyrim-äventyr. Jag blir grymt lockad att dra igång med ESO för varje uppdatering och expansion som släpps, men tiden räcker nog inte till.

Jaa, det är ju så.. Man måste ha tid för ESO.. Därför spelar jag bara detta just nu.. Finns ju andra spel, men ESO finns ju också.

Skrivet av Dudinkalv:

Jag slutade spela ESO när jag insåg att all min tid under levelingprocessen gick till att nöta samma dungeons och inte mycket annat. Har något ändrats? Mer variation/endgame?

Hmm... Det beror på hur man ser det. 4-player dungeons låses upp beroende på vilken lvl du är. För ju högre lvl du är ju svårare 4-player dungeons har du tillgång till. Man kan lvla genom att questa, döda världsbossar osv. Finns mycket man kan göra för att lvla i spelet.

Skrivet av Ugly_Bob:

Hur funkar level-/champion level-systemen nu? Är det som tidigare att man kan göra i princip allting i vilken ordning som helst? Körde klart mainquesten när spelet släpptes och har skaffat två av expansionerna sedan dess utan att ha startat igen, tröttnade lite när det kändes som att allting alltid var i precis samma nivå som jag själv. Hade dock gärna testat spelet igen, tyckte att det var riktigt kul när det kom

Du kan köra i vilken ordning du vill. Mainquesten kan du göra när du vill under spelets gång. Skulle du t.ex skapa en ny karaktär, så börjar du i det senaste kapitlet du köpte. T.ex. har du fram till Greymoor så börjar du i Greymoor med din nya gubbe.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Vill ni spela med andra svenskar? Välkommen till FRAGZONE guilden!

https://discord.gg/kVEyzDT


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

1
Skriv svar