Din PS5:s invigningsspel?

Jag väntar nog tills det finns bättre exklusiva titlar ute men om det blir köp så blir det Immortals: Fenyx Rising!

Ska nog vänta med inköp till våren, om den finns tillgänglig då vill säga. Första spelet blir lätt Assassins Creed Valhalla.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Min backlogg från PS4 (hoppas saves och settings blir enkelt att föra över via PS Plus), komme bli en USB3 NVME SSD för PS4 katalogen för mig

Sedan tänkte jag mig Demon's Souls och Miles Morales då jag inte hunnit med Spider-Man på PS4 ännu!

(småbarnspappa numera så man kan inte kötta genom spel på samma sätt som förr)

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

När gjorde du din bokning?

Ca. 2 veckor efter reveal-eventet 11 juni, vilket uppenbarligen var way to late.. =/ Durå?

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Ca. 2 veckor efter reveal-eventet 11 juni, vilket uppenbarligen var way to late.. =/ Durå?

20:e April 2019 på Webhallen.

De gick sedan ut 23:e April 2019 och påpekade att förbokningshype var enorm, så jag känner mig inte heller säker på att få en.

Hoppas bara på att få någon form av berkäftelsemail snart så man vet om man kommer få vid release eller om man får vänta.

Var bortrest så kunde inte boka fören 3 dagar efter deras förbokningar kom upp (17:e April 2019)

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Håller helt med dig! Det nämns allt för sällan i positiv anda. Älskar det spelet och förstår fortfarande inte hur en ps4 kan klämma ut nåt så vackert^^.

Sjukt underskattat, men ibland blir det "inne" att klanka ner på något som folk förväntas att hylla, blir lite anti anti...Ja en viss person fick ett öde som folk inte gillade, är hela spelet skit bara för det ? nej

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Ca. 2 veckor efter reveal-eventet 11 juni, vilket uppenbarligen var way to late.. =/ Durå?

Hur vet du att det var to late ? Jag bokade från Webhallen i mars, har fortfarande varken fått ett ja eller nej så jag antar att det är ett ja ?

Medlem

Assassins Creed Valhalla

Medlem

Jag bokade på spel och sånt i April(2020)det var också för sent för att få en konsol i år. Man får ett mail. Blev lite sur så jag bokade allt till någon annan stans. Och tänker försöka köa för att få ett x. Om det inte går så har jag iaf Demons soules hörlurar extra handkontroll och ladd station klirrat. När jag får ps5an. Så jag behöver inte vara orolig att något av detta är slut senare. Ska köpa 2.1 hdmi kabel till nya tvn också innan.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sjukt underskattat, men ibland blir det "inne" att klanka ner på något som folk förväntas att hylla, blir lite anti anti...Ja en viss person fick ett öde som folk inte gillade, är hela spelet skit bara för det ? nej

Amen! Det känns ju verkligen som det är det som har hänt i det här fallet. Finns ingen annan förklaring, anser jag då;).

Medlem

@Liquidedust: Bokade min den 27 maj på webhallen, verkar ju orimligt om man inte skulle få en på relesen tycker jag,eller?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Hur vet du att det var to late ? Jag bokade från Webhallen i mars, har fortfarande varken fått ett ja eller nej så jag antar att det är ett ja ?

För att jag fick ett mail från butiken där de förklarade läget. Till detta hör också att Spel & Sånt aldrig tar mer bokningar på en produkt än vad de kan leverera, vilket skiljer sig från många andra leverantörer. Det var ju någon kedja (Webhallen tror jag) som skröt med bokningsrekord, men vad spelar det för roll om du inte kan leverera till mer än kanske de första 10%? Jag vill inte vara neggo här va men det verkar vara pretty scarce med PS5or @ release. Hoppas jag har fel.

Medlem

Blir miles Morales för mig. Kanske godfall. Sen så sålde jag mitt ps4 pro innan jag han köpa ghosts of thusima. Så man kanske inhandlar det med.
Bokade min ps5 i juni 2019. Får väl se om man får nån på releasen...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vad är det för fel med att använda inkluderade HDMI-kablar? Är väl ändå ingen märkbar skillnad oavsett vilken man använder.

Inget alls! Så länge Du inte tänker ha din konsol 10-15m från tv/receiver. Då kan billiga hdmi kablar balla ur.
Under det, ja har du en hdmi från "2010" så kommer det inte funka, men med dom kablar som följer med konsolen kommer allt funka perfekt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag kommer spela allt jag kommer över på ps5, även ps4 spel på psplus, så spelsugen är jag
Efter ett liv med massa spelande har jag helt enkelt hoppat över sista generationen förutom Switch med kidsen
Känns som d finns oändliga möjligheter nu😀
För övrigt är ps5 riktigt schysst designad men stooooor så den hamnar nog bakom tvn så den bara syns lite diskret

Inaktiv

Skulle inte falla mig in att spela From software spel och liknande online. Förstör liksom hela grejen med spelen. Då kan man ju lika gärna bara sitta och kolla på en playthrough på youtube.

Skriv svar