Invigningsspelet till din Xbox Series X/S?

Skribent
Invigningsspelet till din Xbox Series X/S?

Det har flitigt diskuterats vilka Playstation 5-spel som vi kommer att spela först med den kommande konsolen, så jag tycker det är passande att vi även tar tempen på vad köparna av Xbox Series X och S tror att de kommer dra igång först.

Personligen har jag inga planer på att investera i någon av konsolerna, åtminstone inledningsvis (hårdvarubudgeten gapar tom efter ett RTX 3080-inköp), men om jag hade köpt en Xbox Series X så tror jag att Call of the Sea hade varit det första spelet jag drog igång. Det ser så jäkla lugnt och mysigt ut, med lummiga skogar och mjukt solsken som sipprar ned.

Vilket spel kommer ni göra Series X/S-debut med?

Medlem

Jag kommer köpa en cross-gen version av nya Call of duty och fortsätta nöta. Räcker alldeles utmärkt dessa dagar.

Medlem

Valhalla och CP77 blir nog dom 2 första.

Medlem

Tror faktiskt det blir ett köp av AC Valhalla. Lite FIFA på det sen Cyberpunk.

Ser fram emot den nya boxen.

It's not a lake, it's an ocean

Åh, vad jag önskar att jag kunde skriva Halo Infinite här. Men eftersom det är som det är med den saken och jag därmed kommer att vänta i minst ett år har jag ingen aning om vilket spel jag kommer "inviga" min Xbox Series X med. Det skulle ju rent teoretiskt kunna bli Halo Infinite i alla fall. Faktiskt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

NuZ
Testpilot

Nya CoD är givet och sedan kolla på de förbättrade titlarna som Ori t.ex som körs i 120fps. Sedan Call of the sea verkar mycket intressant. Cyberpunk kommer spelas flitigt också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

The Medium... Eller förhoppningsvis Flight Simulator.

Medlem

Jag tänker köra Halo Master Chief Collection för att värma upp för Halo Infinite

Medlem

Box här. Valhalla

Medlem

Halo Infinite, det är konsolsäljaren för mig, så kommer vänta tills det är släppt.

Medlem

Gears Tactics eller medium kanske.

Medlem

Forza Motorsport 8

Backloggens befriare

Kan mycket sannolikt bli The Witcher 3..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Damen kommer köra Watch Dogs: Legion och jag inleder med AC Valhalla


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

AC Valhalla <3

Medlem

Optimeringen i Borderlands 3 till samtliga current gen-konsoler var ganska trist, så jag tänker nog testa den uppdaterade versionen till Series X.

Annars är jag sugen på Ori and the Will of the Wisps. Dels för att det förra var väldigt bra, och dels för att se hur 120fps står sig.

Hoppas också på en Apex Legends-uppdatering. Det är inte dåligt på Xbox One X, men det finns definitivt förbättringspotential.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Alltså... det är ju rätt mycket som man kommer att kunna fortsätta spela från som One-samling. Kommer inte börja kasta mig över spel direkt heller.

Medlem

Panzer Dragoon Orta.

Medlem

Jag tippar att Far Cry 6 kommer att släppas ungefär när det är läge för mig att köpa en Series X, så jag får säga det.

Ambassadör
Xbox

Gears Tactics, The Witcher 3 och Cyberpunk 2077.


signatur

Jump in.

Medlem

Iom att EA-Play då ingår i Ultimate så misstänker jag att jag kommer sitta fast i SW-Battlefront2... om jag kan slita mig från PUBG dvs.
Annars lär det bli AC-Valhalla.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Nya Halo när det kommer, far cry 6. Sen mina goto-spel med NHL och rocket league.

Är inte superhypad direkt, kanske för gammal för det? Men blir ju skoj med nytt utseende under startup. 🙂

Medlem

Madden 20, jag hade inte räknat med att få den innan nyår så jag har inte planerat in något spel att lira. Alltid velat prova Madden och det ingår ju EA Game Pass Access.

Medlem

Det blev Borderlands 3. Inte lirat det tidigare. Riktigt härligt med snabba laddtider

Medlem

Helt slumpmässigt blev det Gears Tactics.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Knut:

Helt slumpmässigt blev det Gears Tactics.

Mycket bra val!


signatur

Jump in.

Medlem

Blev Gears 5 som fick äran att inviga min Series X. Har även köpt Immortals: Fenyx Rising som ja ska ge mig på efter Gears.

Hoppade Xbox helt förra generationen så har mycket på Gamepass att ta igen 😊

Medlem

Självfallet så blev det BF4!

1
Skriv svar