Bilder visar hur stor Playstation 5 faktiskt är

Robot
Bilder visar hur stor Playstation 5 faktiskt är
Medlem

Alldeles för stor för min smak.

Inaktiv

Haha, coolt. Gillar tunga stora teknikgrejer så passar min smak perfekt. Den verkar käka minimalism till frukost.

Medlem

hoppas den blir knäpptyst på köpet=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Den ser också stor ut för att det är en liten TV.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Storleken har betydelse. 😉

Medlem

På en vit bänk passar ändå PS5 in... Föredrar nog det innan Xbox, om jag hade möblerat exakt som i bild.

Inaktiv

Personligen har jag tillräckligt med plats i tvbänken för att den ska få plats på flera olika sätt, så för mig blir det inga problem. Men jag förstår att folk stör sig på storleken.

Medlem

39cm är inget att orda om. Helt okej.

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist

Tomas: "Får jag låna ditt ben?"
Jag: "...Ursäkta?"

Redaktör
Skrivet av Raven_cc:

Tomas: "Får jag låna ditt ben?"
Jag: "...Ursäkta?"

Kenneth ställde upp när jag hotade med pil i knät annars.


signatur
Medlem

Om jag har PS5:an liggande under min surroundförstärkare så kommer de från soffan att se nästan lika stora ut. Manligt!

Gillar man den inte är det ju bara o gömma i en låda inuti tv-bänken.

Medlem

Jag hoppas den är tystare under last, ps4an och proN har varit förjävliga i många spel.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Gillar man den inte är det ju bara o gömma i en låda inuti tv-bänken.

Haha, teknikmisshandel deluxe.
Plötsligt ser min mini-itx riktigt sober ut i vardagsrummet. Fått frågan många gånger om den hör till surroundljudet där den står och myser i svart borstad aluminium.

Medlem

Ni nämner "största konsolen i modern tid". Då undrar jag genast vilken konsol som varit större. Finns det någon större äldre konsol?

Redaktör
Skrivet av Lasrod:

Ni nämner "största konsolen i modern tid". Då undrar jag genast vilken konsol som varit större. Finns det någon större äldre konsol?

Slappt av mig, jag tog det från tidigare nyheter utan att kolla upp.

Jag sökte nu men hittar inget omedelbart om konsolstorlekar, så jag skrev om texten lite istället. Nån som har koll får gärna uppdatera.


signatur
Medlem
Skrivet av Ellakk:

hoppas den blir knäpptyst på köpet=)

Skrivet av heady89:

Jag hoppas den är tystare under last, ps4an och proN har varit förjävliga i många spel.

Om jag inte är helt fel ute så har det rapporterats om att PS5 haft problem med just överhettning, om detta är sant eller enbart rykte återstår väl att se.

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Ni nämner "största konsolen i modern tid". Då undrar jag genast vilken konsol som varit större. Finns det någon större äldre konsol?

Nu har jag inte tid att jämföra exakta mått, men vissa versioner av Philips CD-i var helt enorma.

Medlem

@Lasrod: Konsol och konsol... men vem vill inte ha den här skönheten i TV-bänken?

Amiga CDTV

Medlem

Undrar om det blir för varmt att gömma skiten i en låda i tv-bänken.

Medlem

39 cm i höjd är inte särskilt stort om man tänker på vad som ska rymmas i konsolen. Tvärtom gör den ringa storleken mig orolig för om den klarar av att hålla komponenter svala och om byggkvalitén är tillräckligt bra för att hålla i längden.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av aholman:

Undrar om det blir för varmt att gömma skiten i en låda i tv-bänken.

Gjorde d med ps3an😅
Klar med på 10 i topp av alla dumma saker jag gjort
Snälla lär av mitt misstag😂
Fick aldrig nån diagnos på vad som egentligen hände men den luktade bränt o slutade fungera
Gick dock att reparera för 500 kr
Då hade jag ändå sågat bort större delen av lådans baksida för att ventilera

Medlem

@aholman: Ja, det blir garanterat för varmt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Kris:

39 cm i höjd är inte särskilt stort om man tänker på vad som ska rymmas i konsolen. Tvärtom gör den ringa storleken mig orolig för om den klarar av att hålla komponenter svala och om byggkvalitén är tillräckligt bra för att hålla i längden.

D ryktas om en avancerad kylning med flytande metall i ps5an, ska bli intressant att höra mer snart

Medlem
Skrivet av Zymac:

@aholman: Ja, det blir garanterat för varmt.

Tror du man vågar ha den bakom tvn?
Kommer vara minst 15 cm till tvn o lika långt till väggen bakom, tvn är helt sval där bak

Medlem

Wow, gigantisk. Ballt att köpa världens största konsol. Inte fager eller så, men störst!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu har jag inte tid att jämföra exakta mått, men vissa versioner av Philips CD-i var helt enorma.

Ja CDI 205 mätte 42x9x40 cm mot ps5 39x10x26 så runt 50% större.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

hoppas den blir knäpptyst på köpet=)

Detta är nog det jag är mest intresserad av. Köpte en PS4 vid release och använder den fortfarande, ghost of tsushima tappade lite realism när man hör jetmotorer som drar runt medan man spelar.

Medlem

Förstår inte riktigt vem dom har satt på att designa PS5an... jämförelse med Series X så är den såååå j***vla ful, inget jag skulle vilja ha i tv-bänken. Series X däremot visar att MS tänkt till när det kommer till designen. Riktigt snygg och clean

123
Skriv svar