Bilder visar hur stor Playstation 5 faktiskt är

It's not a lake, it's an ocean

Den är rena rymdfärjan. Jag har mätt, facken i min TV-bänk är 46 cm breda så den får plats. Vilket är en lättnad. Men det är inte med någon bred marginal. Jag hoppas att den är tyst, det skulle motivera storleken något.

Nu vill vi se jämförelser med en Fiat Punto, en Finlandsfärja och ICA-Stig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Finns inte en chans att jag låter den stå bredvid tvn. Gillar designen på Series X men jag hade inte ställt den bredvid tvn heller. Jag gillar när saker bara fungerar, utan att synas. En kontroll kan dock ligga framme och locka lite, det är en annan femma:).
Jag tycker dock inte att den är så rysligt ful som många andra verkar tycka. Lite spännande design ändå. Sen gillar jag likt @anon_176162 när teknikprylar har lite tyngd, känns som man får mer för pengarna^^.

Medlem

@CyberJ: ja det är nog ingen större fara att ha den bakom teven. -kom bara ihåg att städa regelbundet där så den inte suger i sig onödigt mycket damm


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ju större desto större chans till bra prestanda

Medlem

Låter väl säkert som en jetmotor

Medlem

Samsung The Frame + ställa Series X bakom en kruka eller nått

Medlem

Men vad spelar storleken för roll? bara anpassa när man väl får hem sitt exemplar... vad gör det om den är större än föregångaren eller större än Xbox? gör ju inte att man väljer någon annan konsoll istället.

Medlem

Jag tycker det är intressant att man inte jämför Ps5 direkt med Ps3 i sånna här concept-bilder. Ps5 ser ju ut att vara en Phat Ps3 med vit skal påklistrat, storleksskillnader mellan dessa 2 konsoler är bara ett par cm.

Skrivet av Vamp:

Haha, teknikmisshandel deluxe.
Plötsligt ser min mini-itx riktigt sober ut i vardagsrummet. Fått frågan många gånger om den hör till surroundljudet där den står och myser i svart borstad aluminium.

Haha, lite misshandel kanske detta schabrak till konsol bör få! Medelvägen är väl en genomskinlig låda så den syns iaf.

Medlem

Man har den väl i spelrummet och inte i "vardagsrummet"
Spelrum kan se ut hur som helst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett rejält fläskberg. Microsoft, som har en kraftfullare maskin, har lyckats betydligt bättre med att skapa en kompakt maskin. Det är ju så att man har god lust att invänta Slim-modellen, men å andra sidan så vill man ju komma åt alla fantastiska spel.

Medlem
Medlem

Prata med frugan å lägga pengar på att köpa nya konsoler, inga problem.. Få frugan att gå med på var de ska gå... svåra förhandlingar väntar...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av neocon:

Nej. Just därför den är så stor.

Om man tittar på den läckta sprängskissen så kommer den ha en relativt liten kylfläns och två fläktar som inte ser ut att kunna röra särskilt mycket luft. Så låt inte storleken lura dig. Den lär bli tystare än jetmotorn i PS4, men den kommer garanterat inte komma i närheten av Series X som har en ångkammare, vilket gör att man med säkerhet kan säga att Series X kommer ligga på samma tysta ljudnivå som One X.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av neocon:

Nej. Just därför den är så stor.

PS3 var rätt stor den också...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Xbox har ju helt klart lyckats bättre ingenjörsmässigt.

Kraftfullare, mindre och drar 50W mindre.

Medlem

Meh, om man inte gillar den och inte vill "gömma den" i en låda pga värmen är det bara att ställa den bakom TV'n. Tillgäng till frisk luft och syns ej. Win win for de som inte gillar den.

Själv ska jag ha den synlig. Inte ful, inte sjukt snygg men den är speciell och jag gillar det. Plus att den då kommer hjälp mig "täppa igen" ett litet hål bredvid TV'n där jag inte vill att katterna är helt enkelt. Jag är glad över den iaf. Köper den ändå för det den gör, inte för hur den ser ut.

Medlem

Storleken har ingen betydelse och det är insidan som räknas. Nuff said.

Medlem

Den nästan exakta motsvarigheten till att stoppa den i en låda/tv-bänk, hamstern representerar den stackars hårdvaran.

Medlem

Mycket fokus på PS5:s storlek, vilket jag förstår p.g.a. den lite jobbiga formfaktorn, men Series X ser riktigt jefla stor ut den också tycker jag.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Storleken har ingen betydelse och det är insidan som räknas. Nuff said.

Precis, den är liten på insidan.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Xbox har ju helt klart lyckats bättre ingenjörsmässigt.

Kraftfullare, mindre och drar 50W mindre.

De glömde en viktig sak dock, SPEL

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

De glömde en viktig sak dock, SPEL

Jo, lite synd att Sonys motsvarighet till Game Pass och Play Anywhere inte är riktigt lika bra. Blir förhoppningsvis lite bättre med tiden/åren. Annars så blir det nog en mycket bra konsol för pengarna (även om jag tycker den personligen är groteskt ful).

Det känns som om både Sony och Microsoft har tagit i ifrån tårna denna generationen, och pressat sin konsoler till sista klockcykeln som AMD-lösningen kan leverera!

Blir nog helt klart mycket "bang" för pengarna med båda konsoler.

Känns som om Sony och Microsoft verkligen fokuserat 100% på rå prestanda denna gen!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Nu finns inte bara renderingar, men även läckta foton från myndigheter som visar på hur gigantisk den är. Här är ett från Taiwan med linjaler i bild:


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Nu har jag inte tid att jämföra exakta mått, men vissa versioner av Philips CD-i var helt enorma.

Gränsfall, men skulle nog räkna den som mer interaktiv mediaenhet än som en spelkonsol.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

KoP
Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Gillar man den inte är det ju bara o gömma i en låda inuti tv-bänken.

Jag tror inte den får plats i min tv-bänk (den är ganska liten). :'D

Medlem

Värt å nämna är ju att den faktiskt inte är lika djup som Ps4 Pro. Nästan 7 cm "smalare" vilket borde innebära bättre kylning, åtminstone baktill.

Medlem

Helt galet! Tycker Microsoft lyckats bättre med sin Xbox ang storleken. Hoppas kommande PS5 är tystare än PS4 Pro

KoP
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag tycker det är intressant att man inte jämför Ps5 direkt med Ps3 i sånna här concept-bilder. Ps5 ser ju ut att vara en Phat Ps3 med vit skal påklistrat, storleksskillnader mellan dessa 2 konsoler är bara ett par cm.

Varför jämföra med något som kom 2006? Den mesta tekniken var större förr. Man förväntar sig ju att teknik skall krympa med åren (förutom smartphones då).

Medlem
Skrivet av martinot:

Nu finns inte bara renderingar, men även läckta foton från myndigheter som visar på hur gigantisk den är. Här är ett från Taiwan med linjaler i bild:

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1424256?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Har sett den, men vi får ju inget perspektiv på hur gigantisk den är från den där bilden med linjaler. Vi vet ju redan hur stor den är i mm. Vi behöver något att jamföra med för att få det, därav renderingarna tillsammans med andra saker, som faktiskt ger en bra bild över storleken.

123
Skriv svar