CDPR: Cyberpunk 2077 är något kortare än The Witcher 3

Robot
CDPR: Cyberpunk 2077 är något kortare än The Witcher 3
Medlem

Orkade aldrig köra klart Witcher 3, vart less halvvägs igenom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Orkade aldrig köra klart Witcher 3, vart less halvvägs igenom.

Då är det troligen inte längden på spelet som är problemet utan att Witcher helt enkelt inte är ett spel för dig. Själv har jag kört 4 stycken NG+ inklusive alla expansioner.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Frilansare

Jag körde ju hundratals timmar Witcher 3, men ser faktiskt inga problem med att de kortar ner main story. Bra för de som vill uppleva spelet inom rimlig tidsram. Vi andra lär kunna flumma runt hur mycket vi vill. Har stort förtroende på just den här punkten.

Medlem

Har inga problem med det här, det kommer väl finnas gott om innehåll ändå antar jag.

Om jag gjorde ett spel så hade jag hellre haft en kortare och tight story än en lång fylld med fluff som gör att folk tappar intresset och lägger spelet på hyllan.

Medlem

Lirade W3 från start till slut 6 dagar @ 100h förvisso med expansioner

Medlem

det är ju utan att räkna med att du kan spela det i olika omgångar som streetkid och corp osv.

Sen på det har du ju säkert gott om sidequest och sen har du ju säkert side missions så vissa är nog stora och intressanta medans vissa är mindre.

Så spelet blir nog imo större än witcher 3 utan dlc inräknade.

Medlem

Det känns hemskt att medge, men det gör nog inte så mycket att Cyberpunk är "något" kortare än Witcher 3. Witcher 3 är ett sjukt långt spel så även om Cyberpunk är lite kortare kommer vi nog att ha väldigt mycket att göra och uppleva. Sen får vi se hur stor inverkan ens bakgrund har, det kanske blir 3 kompletta playthroughs eller mer som behövs för att se det mesta som spelet har att erbjuda.

Medlem

Kommer väl massa DLC sen också

Medlem

Huvudhistorian är kanske bra att korta ner lite så att en majoritet upplever den, så kan vi fanboys köra mer sidouppdrag m.m.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Fortfarande inte klar med Witcher 3... jobbar på det.

Medlem

Kortare!!!?? Har jag väntat 7 jä*vla år så skall det f*n räcka minst lika länge också.

Det finns bara en acceptabel längd på bra spel och det är evigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag som lägger tid på mycket annat än bara spelande så är det bra nyheter. Då kan jag köra igenom main story och sedan komma tillbaka i omgångar när jag får tid och lust. Och de som vill ta tid på sig och göra annat kan ju göra det, så bara positivt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inget mig emot kvalitet över kvantitet.
Med det sagt jag har spelat alla uppdrag och sidouppdrag i Witcher 3.
Hur länge jag spelat vet jag inte, körde utan launcher.
Men det är inte ofta jag ids spela även alla sidouppdrag i ett sånt här spel.
Jag har väll bara några ?-tecken på nån karta. Brukar beta av ibland men man känner sig färdig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget mig emot kvalitet över kvantitet.
Med det sagt jag har spelat alla uppdrag och sidouppdrag i Witcher 3.
Hur länge jag spelat vet jag inte, körde utan luncher.
Men det är inte ofta jag ids spela även alla sidouppdrag i ett sånt här spel.
Jag har väll bara några ?-tecken på nån karta. Brukar beta av ibland men man känner sig färdig

Kvalite och variation är alltid viktigast. Witcher 3 hade otrolig kvalite och en massa små stories. Men i slutet av spelet blev variationen lite dålig ibland.
1. Hämta kontrakt
2. Prata med uppdragsgivare
3. Gå ut i skogen och döda monster
4. Profit $$$

Medlem
Skrivet av Thane:

Kvalite och variation är alltid viktigast. Witcher 3 hade otrolig kvalite och en massa små stories. Men i slutet av spelet blev variationen lite dålig ibland.
1. Hämta kontrakt
2. Prata med uppdragsgivare
3. Gå ut i skogen och döda monster
4. Profit $$$

Det stämmer nog. Men det var väll just variation som gjorde att jag iaf inte tyckte det var så upprepande hela tiden. Det var väll inte bara monster hunting vad jag vill minnas.
Sen hade också "monstren" ibland en story att berätta när man väll hittat dom

Såg precis att det stog att jag spelat utan luncher, menade så klart launcher (som håller reda på speltid)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

men vafan spel som witcher 3 är ett av dom bästa som finns, sjukt sorgligt att en stor del aldrig slutförde det... undrar hur långt spelet blir då ?

KoP
Medlem

Inte mig emot. Witcher 3 kändes lite för långt och sen hade man ju även expansionerna att ta sig igenom. 😬

Medlem

Man blir ju lite orolig med ordvalet: "Så vi kortade ner huvudstoryn.". Det låter som de klippt bort material/sekvenser/delar pga att folk inte spelade klart W3. Låter som en ganska dålig anledning om de måste göra avkall på det kreativa för att vissa inte spelade klart spelet.

Optimisten i mig litar på CDPR och att de klippt bort delar som inte håller måttet. Hoppas bara att de inte klippt bort för mycket och därigenom försämrat kvalitén på spelet och dess story.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag körde ju hundratals timmar Witcher 3, men ser faktiskt inga problem med att de kortar ner main story. Bra för de som vill uppleva spelet inom rimlig tidsram. Vi andra lär kunna flumma runt hur mycket vi vill. Har stort förtroende på just den här punkten.

Om man endast förhåller sig till huvudstoryn i W3 så är den inte lika lång som man tänker sig dock. Förhoppningsvis blir storyn i Cyberpunk lång nog för att den ska sätta ett bra tempo.

Den största bristen med Witcher 3 är nog att all utmaning i huvudstoryn försvinner så fort man börjar med sidequests.
Förhoppningsvis har de löst såna problem med sin speldesign i cyberpunk.

Medlem

Långt och långt.

Tror det handlade mer om att för många var witcher 3 första witcher spelet. Där fanns ju ändå "viktiga" händelser ifrån både böcker och föregående spel som man borde veta om för att bättre bli synkroniserad i storyn i 3an.

Jag själv som spelade 1an och 2an hade inte den blekaste aning om vem Ciri var. Vilket gjorde att sidequesterna var mycket mer intressanta. Visste inte riktigt heller vem Yennefer var, då Triss var höjdpunkten i 1an och 2an. Så i början när Geralt letade efter Yennefer med Vesemir, så förstod jag först inte varför. Slutet av 2an hängde inte riktigt ihop med början av 3an. Jag kanske missade någon detalj. Men det var så jag upplevde det.

Efter en massa research så förstod jag helheten av storyn vilket gjorde den mycket mer intriguing och intressant. Då det kändes som att man själv hade amnesia trots att Geralt helt plötsligt visste vem alla var då han fick tillbaka minnet. Liksom vem fän var Keira Metz, Djikstra osv. Det var mycket sånt som påverkade min upplevelse.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av maki:

Lirade W3 från start till slut 6 dagar @ 100h förvisso med expansioner

Helvete. Du är en hardcore gamer med andra ord.

Grymt bra spel, The Witcher 3. Klarat det 2 gånger. Först på PlayStation 4 och sedan på Steam. Lade 164 timmar på Steam versionen vet jag iaf. Fast det var under flera veckors tid. Ca 5-6 veckor.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har höga förväntningar på main story men nästan ännu högre på expansionerna!

Medlem

Läste detta på ign

Medlem

Tror dom har lagt ännu mer krut på sidequests och annat man kan göra i spelet. Ser inga problem i att mainstoryn är något kortare då jag antar att all annan content är 100timmar +. Jag har strax spelat 200 timmar i Witcher 3 och började precis spela sista expansionen Blood and Wine. Tror inte det blir färre timmar i Cyberpunk snarare 300+!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

men vafan spel som witcher 3 är ett av dom bästa som finns, sjukt sorgligt att en stor del aldrig slutförde det... undrar hur långt spelet blir då ?

Det är ju så med typ alla spel som inte är väldigt korta; de slutförs aldrig.

Något man även märker rätt tydligt på Steam med achievements, i de spelen som har en achievement för att klara storyn. När jag klarade Pathfinder: Kingmaker och fick "Win the game!" i achievement så var det 7,2% av spelarna som hade det....

Medlem

"Vem vare som skvallra?" 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

För mig är det inte spelets längd som är viktigast, utan hur speltiden spenderas. Om jag får välja mellan ett spel med roligt och varierande gameplay som har en speltid på 20 timmar och ett roligt spel men som upprepar sig flera gånger om (typiskt Ubisoft-spel) med en speltid på 50 timmar så väljer jag hellre spelet med 20 timmars speltid.

Medlem

I mina ögon/öron har de lyssnat lite fel. Tycker de borde tagit bort grejer som skattkistor på kartan som var helt meningslösa.
Som completionists känns det fel att inte tömma kartan. Sedan orkar man till slut inte spela klart spelet. Assassins creed har också detta problem och dragon age inquisition, gör inte världskartan super plottrig med ikoner, där mycket är meningslöst. Skillnaden i witcher 3 var att spelet är så bra att jag orkade spela klart huvudstoryn ändå, samma i inqusition, men det satt långt inne i båda spelen.

Döda 7 drowners för skräp loot 55 gånger.

1
Skriv svar