Xbox köper Bethesda!

Medlem
Skrivet av dex20:

Va? Har ingen klagat på att t.ex. Spiderman är exklusivt för Playstation i Marvel spelet? Tror du har missat rätt mycket om du tycker att ingen har klagat på exklusivitet

Ja, för det ger Xbox-spelarna ett ofullständigt spel, och fragmenterar spelarbasen. Men inga verkar ha problem med att Spiderman-spelen är exklusiva till PS4 och PS5.

Medlem

Tur att det inte var Sony


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tur att det inte var Sony

Plot twist, nu köper Sony Microsoft.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Verkar som att de kommer få ganska fria tyglar men med ekonomisk stabilitet.
Förhoppningsvis kan det bli lite mindre tunghäfta på Todd Howard så man får någon slags information om vad Stafield är.

Medlem

Fattas det bara att Sony får för sig o köpa EA för att kontra så är kaoset ett faktum.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Ingen har ju klagat på när Sony låst ut Xbox spelare med sina exklusiva titlar samt köpt rättigheter för exklusiva DLC paket, men när det är omvänt så börjar folket klaga.

Eh...say what? Var är kameran? För det är är väl dolda kameran antar jag?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Dex
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Ja, för det ger Xbox-spelarna ett ofullständigt spel, och fragmenterar spelarbasen. Men inga verkar ha problem med att Spiderman-spelen är exklusiva till PS4 och PS5.

Ja exakt. Och det har klagats väldigt mycket på detta.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Plot twist, nu köper Sony Microsoft.

Plot twist. Amazon köper Sony som köper Microsoft.

Medlem

Hoppas detta gör att bethesda slutar vara lata när det kommer till elder scrolls serien.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Då jag i någon mening är en Xbox-fanboy var detta verkligen sjukt kul att läsa. Blev glad på riktigt. En rejäl bomb som hördes ända hit. Spännande tider att leva i. Tror detta kan bli riktigt bra för MS.

Jobbigt att vara Sony-fanboy en dag som denna.

Inaktiv

Ska bli intressant att se om han är så full av skitsnack som jag alltid trott han är.

Phil Spencer i Juli 2020:

“As a player you are the centre of our strategy,” Spencer said. “Our device is not the centre of our strategy, our game is not the centre of the strategy. We want to enable you to play the games you want to play, with the friends you want to play with, on any device.

“Sorry, I am a bit soapboxy with this one. Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives, and I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about.”

Medlem

Vad kommer härnäst?
Sony köper Activision, EA eller Ubisoft?
Eller att Google gör något liknande.
Denna affären känns väldigt skrämmande och stor.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Då jag i någon mening är en Xbox-fanboy var detta verkligen sjukt kul att läsa. Blev glad på riktigt. En rejäl bomb som hördes ända hit. Spännande tider att leva i. Tror detta kan bli riktigt bra för MS.

Jobbigt att vara Sony-fanboy en dag som denna.

F in the chat...

Dex
Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ska bli intressant att se om han är så full av skitsnack som jag alltid trott han är.

Phil Spencer i Juli 2020:

“As a player you are the centre of our strategy,” Spencer said. “Our device is not the centre of our strategy, our game is not the centre of the strategy. We want to enable you to play the games you want to play, with the friends you want to play with, on any device.

“Sorry, I am a bit soapboxy with this one. Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives, and I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about.”

Ja just det uttalandet jag tänkte på tidigare också. Ska bli väääldigt intressant och se om dom håller detta nu också eller kör spelen via Gamepass bara.

Medlem

En annan sak jag började tänka på: lider de amerikanska företagen av växtvärk så att det måste köpa upp andra för att få tillväxt?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Plot twist. Amazon köper Sony som köper Microsoft.

Och amazon blir uppköpta av Ullared!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag gillar Playstation, men jag har inte spelat en enda av dessa titlar på en konsol...

Ser mer fram emot att få se Fallout 5 innan 2030 nu

Backloggens befriare

Dayum son


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Här sätter man sig och ska ta en snabb toapaus så läser man det här... Jag har fläktfilter att diska...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja exakt. Och det har klagats väldigt mycket på detta.

Ja, det har klagats på PS4-exklusiva DLC, men vi får se om det är Microsofts mening att publicera spel för alla plattformar men bara Xbox får DLC. Jag tror inte att det är det.

Medlem

Ska bli spännande å se hur MS förvaltar det här nu. Jag gillade Dishonored som fan, 2an not so much, Deathloop ser sådär ut tycker jag å Elder Scrolls har aldrig intresserat mig. Machine Games gjorde ett gediget jobb med Wolfenstein men tyckte ändå båda spelen var på tok för långa, iaf kändes det som det.

Medlem

Vilket köp Microsoft gör.
Inte dåligt.
Hoppas de förvaltar det bra.

Medlem

Undrar hur lång tid det kommer ta innan Bethesda går samma väg som andra Microsoft studios som Ensemble Studios och Aces Game Studio.

Medlem

US PC Gamer lyfte fram Todd Howards uttalande "this [partnership] is about more than one system or one screen" som en brasklapp mot att det innebär att Playstation utesluts från framtida releaser, skulle dock bli väldigt förvånad om så var fallet. Att ha konsolexklusivitet på Fallout och Elder Scrolls väger nog ganska tungt bland många konsolspelare,

Hoppas för övrigt att Microsoft ställer höga krav på sina studios gällande kvalitet så att Bethesdas svinerier upphör.

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja just det uttalandet jag tänkte på tidigare också. Ska bli väääldigt intressant och se om dom håller detta nu också eller kör spelen via Gamepass bara.

Spontant borde det väl vara smartast att släppa till så många plattformar som möjligt?Speciellt i Microsofts sits då de satsar betydligt mer på PC-marknaden och inte bryr sig om att räkna sålda konsolexemplar..

Medlem

Vågar man hoppas på att Microsoft kan hjälpa att styra vissa produkter åt rätt håll? Jag har inte mycket förtroende för Todd Howard längre.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Är det ingen som klagat på att Sony låst ute folk med dlc? Ok, har jag drömt om alla klagomål jag läst då kanske. Hehe jisses, vilket dravel.

Det är vidrigt att skapa en bas med fans av en spelserie, för att sedan låsa ute majoriteten av dessa spelare från framtida spel, oavsett vilken konsol det handlar om.

Gå å läs vilken tråd om PS5 som helst så ser du att de flesta köper PS5 pga deras exklusiva spel. Oavsett vad man tycker om det så är det utan tvekan den som drar spelare

Medlem

Kul, förväntar mig allt på gamepass snart.

Medlem

Fan oxo vill ju ha nya elder scrolls ju tänker inte köpa en kryss låda för det visst att dom köper upp studios men detta var lite väl stort tycker jag

Medlem

känns som det här följer en tråd av olika MS beslut på senare tid som gr en känslan att de rör sig mer o mer ifrån att hålla på med konsoler o hårdvara och hellre satsa på media och nätverkstjänster.

Vi får se men blir inte förvånad om att vi kommer få se MS loggan dyka upp på Nintendo och Sony maskiner i framtiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skriv svar