Efter jätteaffären – alla Bethesda-titlar kommer dag ett till Xbox Game Pass

Robot
Efter jätteaffären – alla Bethesda-titlar kommer dag ett till Xbox Game Pass

I dealen ingår Machinegames, Arkane Studios med flera.

#bethesda, #xbox, #xbox-game-studios


Medlem

Är fortfarande lite skakis efter denna bomb.

Detta är stort. Riktigt stort. Bådar gott för MS och Series X/S. Nästa generation kommer bli kul att följa!

Handsken är kastad, Sony.

Medlem

Frågan är om vi får alla titlar direkt eller om det blir lite pö om pö för att ha lite härliga game pass-lanseringar varje månad.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Man är försiktigt positiv till detta.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

Trevligt, då behåller jag min prenumeration.
Började först prenumerera för att spela Wasteland 3.
Tyvärr så fastnar jag inte riktigt för spelet så kommer nog lägga ner det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

Detta är galet stort om man tänker efter.....

Windows och Xbox fick ett hejdundrandes mervärde i Gamepass. Förvalta detta nu MS


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Medlem

Det mest spännande är ju egentligen hinten om New Vegas 2

Inaktiv
Skrivet av Querth:

Det mest spännande är ju egentligen hinten om New Vegas 2

Vilken hint?

Edit: aah såg i artikeln nu

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är fortfarande lite skakis efter denna bomb.

Detta är stort. Riktigt stort. Bådar gott för MS och Series X/S. Nästa generation kommer bli kul att följa!

Handsken är kastad, Sony.

Sony hade kastat handsken tidigare (God of War 2, Demon Souls m.m.) så det här är snarare en kontringshandske. Nu får vi se vad Sony kontrar kontringshandsken med

Medlem

Tror inte det här kommer sälja mer konsoler för microsoft denna generation. För egen del är inget av spelen från Bethsoft eller Andra studios inkluderat i detta något som jag förknippar med konsolspelande. Det är rena PC spel för mig.

Jag blir mer orolig att Microsoft skall gå in med pekpinnen nu och tvinga fram neddummande av interface i precis alla framtida spel för att göra det billigt att lansera det på sina konsoler. Det vore inte bra för kvaliteten på dessa spel på pc.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Sony hade kastat handsken tidigare (God of War 2, Demon Souls m.m.) så det här är snarare en kontringshandske. Nu får vi se vad Sony kontrar kontringshandsken med

Gillar GoW och DS (till PS3) riktigt mycket. GoW var en av anledningarna till att jag köpte PS4 och DS att jag köpte PS3, men jag tycker nog att denna nyhet är liiite av en annan dignitet. En helt annan sak. Typ. Går knappt att föreställa sig hur stor denna affär är.

EDiT: Tänkte/skrev fel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Trevligt, då behåller jag min prenumeration.
Började först prenumerera för att spela Wasteland 3.
Tyvärr så fastnar jag inte riktigt för spelet så kommer nog lägga ner det.

Samma här Det är något dom saknas och känns inte rätt i spelet Kör Darksiders Genesis som jag redan spelat på Stadia för att nyttja slanten man lade ut

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Samma här Det är något dom saknas och känns inte rätt i spelet Kör Darksiders Genesis som jag redan spelat på Stadia för att nyttja slanten man lade ut

Tur att man körde gamepass då och inte köpte spelet för det tog mer än 2 timmar att upptäcka att jag inte föll för spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Fragtjuv

Väntar spänt på när äldre titlar ska börja dyka upp på Gamepass.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Oj nu blev det spännande 😮 Det här är första gången jag på allvar börjat överväga Xbox framför Playstation men får se hur dom gör med exklusivitet innan man bestämmer sig. Kan iallafall inte göra annat än att gratulera Microsoft till en troligtvis lyckad affär 👍

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Väntar spänt på när äldre titlar ska börja dyka upp på Gamepass.

Hade helt glömt bort detta haha. Bör ju komma ett bra gäng spel snart då

Medlem

Usch vad tråkigt. Gamepass och liknande tjänster kommer förstöra spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Usch vad tråkigt. Gamepass och liknande tjänster kommer förstöra spelvärlden.

Varför? Det är ju som netflix och spotify, fast för spel. Och alla Microsofts titlar finns ju fortfarande att köpa rakt av om man vill.

Medlem

Oh, Deathloop direkt till Game Pass? Hade vart nice 🙂

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Varför? Det är ju som netflix och spotify, fast för spel. Och alla Microsofts titlar finns ju fortfarande att köpa rakt av om man vill.

För att deras slutmål är att all mediekonsumtion ska ske via deras tjänster och därmed på deras villkor. Tjänsterna gör också att spelen förändras till att konstant försöka locka tillbaka spelare så att prenumerationerna fortsätter rulla. Det är ingen tillfällighet att allt fler spel går mot att bli live-service spel. Det är ju dessutom bara att se på titlarna Microsoft hittills klämt ur sig för att bli orolig.

Självklart kommer det säkert komma någon guldklimp då och då. Det gör det ju även på Netflix 2 gånger om året.

Medlem
Skrivet av svampfan:

Oj nu blev det spännande 😮 Det här är första gången jag på allvar börjat överväga Xbox framför Playstation men får se hur dom gör med exklusivitet innan man bestämmer sig. Kan iallafall inte göra annat än att gratulera Microsoft till en troligtvis lyckad affär 👍

Samma här!
Har sneglat på ps5'an men som den ser ut så går det faktiskt inte i mitt nuvarande hem
Tänkt invänta en ny version av ps men ja, det kanske blir en Xbox istället?

Ser fram emot recensionerna, körs 90% av spelen i 30 fps när de ser "bra" ut så blir det ingenting.

Medlem

Omfg. Alltså vad innebär detta? Kommer dessa spel framöver att vara exklusiva för xbox? Typ fallout och elder scrolls endast på xbox?

Medlem

Suck! Ännu en monster som slukar ett mindre monster. Världen håller på att äta upp sig själv. Disney köper väl upp MS snart, Apple köper Sony osv. Inte bra för marknaden detta.

Medlem

Tror MS tänker långsiktigt. Om 5-10 år så måste vi inte ha en konsol att lira på, streaming för de som vill.
MS förbereder för att kunna trycka till Google och Amazon. De som står på "PS sidan" får nog gärna ta del av spelen, Bara prenumerera på GamePass

Medlem
Skrivet av Therant:

Suck! Ännu en monster som slukar ett mindre monster. Världen håller på att äta upp sig själv.

Hmm. Vänta nu. Blir det inte mindre monster världen om dom äter upp varandra? Och med världen så menar du vi som bor här på jorden? Är det vi som är monstren?

*förvirrad*

//LD

Medlem
Skrivet av Sillgam:

För att deras slutmål är att all mediekonsumtion ska ske via deras tjänster och därmed på deras villkor. Tjänsterna gör också att spelen förändras till att konstant försöka locka tillbaka spelare så att prenumerationerna fortsätter rulla. Det är ingen tillfällighet att allt fler spel går mot att bli live-service spel. Det är ju dessutom bara att se på titlarna Microsoft hittills klämt ur sig för att bli orolig.

Självklart kommer det säkert komma någon guldklimp då och då. Det gör det ju även på Netflix 2 gånger om året.

Nu har ju dock Microsoft framförallt valt att satsa på lite mera udda och mindre titlar till game pass, det är ju verkligen inte spellängden dom fokuserar på, utan bredden av olika typer av spel.

Ambassadör
Xbox

Xbox Game Pass har också passerat 15 miljoner prenumeranter!


signatur

Jump in.

Medlem

Måste komma ihåg att säga upp mitt esoplus konto nu, tänker inte lägga ut en krona till på det förens spencer slutar på microsoft

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Måste komma ihåg att säga upp mitt esoplus konto nu, tänker inte lägga ut en krona till på det förens spencer slutar på microsoft

Då får du nog ta och vänta ett tag.
Han har verkligen vänt på skutan sen han tog över.
Tror inte MS släpper honom så lätt.

12
Skriv svar