Xbox köper Bethesda!

NuZ
Testpilot
Skrivet av kebbe:

US PC Gamer lyfte fram Todd Howards uttalande "this [partnership] is about more than one system or one screen" som en brasklapp mot att det innebär att Playstation utesluts från framtida releaser, skulle dock bli väldigt förvånad om så var fallet. Att ha konsolexklusivitet på Fallout och Elder Scrolls väger nog ganska tungt bland många konsolspelare,

Hoppas för övrigt att Microsoft ställer höga krav på sina studios gällande kvalitet så att Bethesdas svinerier upphör.

Min personliga åsikt är att MS gjorde ett väldigt bra köp och Bethesda kommer def. öka sin kvalitet på spelen. Svinkul läsning detta! Hopps bara inget blir MS exklusivt windows/xbox


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ehh?!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tur att MS inte köpte Steam


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Är det ingen som klagat på att Sony låst ute folk med dlc? Ok, har jag drömt om alla klagomål jag läst då kanske. Hehe jisses, vilket dravel.

Det är vidrigt att skapa en bas med fans av en spelserie, för att sedan låsa ute majoriteten av dessa spelare från framtida spel, oavsett vilken konsol det handlar om.

Ja, man kunde ju ha låtit studion självdö i Zenimax händer istället.
Verkar helt klart vara ett bättre alternativ.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Vad kommer härnäst?
Sony köper Activision, EA eller Ubisoft?
Eller att Google gör något liknande.
Denna affären känns väldigt skrämmande och stor.

Zenimax var ett privatägt bolag, övriga som du nämner är börsnoterade. Och om det nu vore möjligt, så är ex. Activision-Blizzard värt nästan 10 gånger så mycket som Zenimax. Det är visserligen kaffepengar för Microsoft, men det känns väldigt osannolikt i dagsläget.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Vad kommer härnäst? AMD köper Nvidia?

Medlem

Ingen dålig affär!
Som exklusiv PS-ägare blev jag nog mer glad för XBOX-gänget än orolig för min egen del. Har endast köpt Skyrim VR ur Bethesdas katalog och visst hoppas jag kunna spela nästa Elder Scrolls i VR på PS5. (spelade även demoversionen av Skynet 1996 )

Medlem
Skrivet av NuZ:

Min personliga åsikt är att MS gjorde ett väldigt bra köp och Bethesda kommer def. öka sin kvalitet på spelen. Svinkul läsning detta! Hopps bara inget blir MS exklusivt windows/xbox

Varför inte? Var ju extremt många som klagade på att MS inte hade något exklusivt, nu har de det om de vill gå den vägen.

Men jag tror personligen att de kommer att fortsätta med att sälja spel på alla plattformar.
Det ligger nog en viss skadeglädje i att sälja spel och håva in deg på sin konkurrents plattform.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Då jag i någon mening är en Xbox-fanboy var detta verkligen sjukt kul att läsa. Blev glad på riktigt. En rejäl bomb som hördes ända hit. Spännande tider att leva i. Tror detta kan bli riktigt bra för MS.

Jobbigt att vara Sony-fanboy en dag som denna.

Inte det minsta, Bethesda har inget jag vill spela på en konsol ändå XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@AntonKG: Nja, de har nog inte degen till att röra sig mot en sådan koloss.

Medlem

Amerikanarna gör allt att knäcka Sony.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Inte det minsta, Bethesda har inget jag vill spela på en konsol ändå XD

Hehe, oki!

Medlem

Omfg.

Även om jag är Sonylägret så tänker jag att microsoft är en bättre ägare än Zenimax.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Plot twist, nu köper Sony Microsoft.

Sony köper Epic, EA och Activision. Fortnite, FIFA och CoD blir exklusivt till Playstation

phi
Medlem

Heliga hårbollar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av loerk:

Varför inte? Var ju extremt många som klagade på att MS inte hade något exklusivt, nu har de det om de vill gå den vägen.

Men jag tror personligen att de kommer att fortsätta med att sälja spel på alla plattformar.
Det ligger nog en viss skadeglädje i att sälja spel och håva in deg på sin konkurrents plattform.

Nu är man ju inte ute efter skadeglädje. Utan att sluta med exklusiva titlar som jag tycker förstör för oss gamers. Men ja. MS kommer hova in pengar på de som spelar Starfield, Fallout, Doom, Quake, Elder scrolls osv osv på PS5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu är man ju inte ute efter skadeglädje. Utan att sluta med exklusiva titlar som jag tycker förstör för oss gamers. Men ja. MS kommer hova in pengar på de som spelar Starfield, Fallout, Doom, Quake, Elder scrolls osv osv på PS5

Sa aldrig att någon är ute efter skadeglädje.
Men jag tror nog att kommer ha ett visst leende om han håvar in pengar tack vare Sonys stängda plattform.

Medlem
Medlem

Bethsoft har alltid varit en ren PC utvecklare För mig. Så denna nyhet rör mig inte speciellt mycket annat än att jag blir lite orolig att Microsoft skall börja ställa krav på mer neddummande av spel för att ha konsol interface redo direkt ur lådan nu. Det vore inte bra för kvaliteten på dessa spel.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Bethsoft har alltid varit en ren PC utvecklare För mig. Så denna nyhet rör mig inte speciellt mycket annat än att jag blir lite orolig att Microsoft skall börja ställa krav på mer neddummande av spel för att ha konsol interface redo direkt ur lådan nu. Det vore inte bra för kvaliteten på dessa spel.

De kraven ställdes ju dock redan?
Så din oro är ogrundad.

Medlem

Jag hoppas Microsoft är på Bethesda att se till att fixa lite saker nu inför deras nyare titlar som de ska påbörja. Nyare och bättre spelmotor för det första. Creation Engine tycker jag har inte alls varit bra om man jämför Skyrim/Fallout mot andra open world spel som släppts den senaste tiden.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Bethsoft har alltid varit en ren PC utvecklare För mig. Så denna nyhet rör mig inte speciellt mycket annat än att jag blir lite orolig att Microsoft skall börja ställa krav på mer neddummande av spel för att ha konsol interface redo direkt ur lådan nu. Det vore inte bra för kvaliteten på dessa spel.

Så senaste Bethesda spelen var inte redan stendumma? Tror detta blir till det bättre. Ny frisk luft och hoppas på Starfield snart


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

eld
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Bethsoft har alltid varit en ren PC utvecklare För mig. Så denna nyhet rör mig inte speciellt mycket annat än att jag blir lite orolig att Microsoft skall börja ställa krav på mer neddummande av spel för att ha konsol interface redo direkt ur lådan nu. Det vore inte bra för kvaliteten på dessa spel.

De har gjort konsolspel i 20 år snart, deras spel har haft interfaces gjorda för att fungera bra med kontroll sen långt tillbaka.

Morrowind och Oblivion vart ju väldigt delaktiga till att både microsoft konsoller och även elderscrolls slog igenom stort.

Inaktiv

Jag spelar PC i första hand och PS samt Switch i andra hand. Så jag kommer fortsätta kunna spela allt.

MEN fan va omogen stämning i tråden, skadeglädje?! Hoppas innerligt att de som skriver sånt löjligt dravel är 13 år gamla och har chans på sig att växa till sig.

Medlem

fyfan inte till dom sälja ut sig

Medlem

Mycket smart drag av MS! Nu köper väl PS cdpr...

Medlem

Shit... tappade hakan i tangentbordet precis. Såg detta nu på FZ. Got damn. Det var ingen liten affär. Jäklar vad bra för Xbox som varumärke. Eftersom MicroSoft har ändrat sitt tänkande till mera konsumentvänligt så kan nog detta bli bra. De har ju djup plånbok även. Spännande med framtida påkostade serier som DisHonored 3, The Evil Within 3, FallOut 5 m.m... Jag lirar alla multiplattform på PC och MicroSoft släpper ju sitt dit vilket är bra. Sedan kör jag PlayStation 5 för deras kommande exklusiva spel. Synd dock för de som inte äger en dator och bara lirar PlayStation. De kommer missa många tungviktare nu.

(Positivt att vi slipper Bethesda Launcher på PC nu då)

Vilken jävla bomb som slog ner i branschen...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

NuZ
Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

Mycket smart drag av MS! Nu köper väl PS cdpr...

Om Sonys playstation avdelning skulle köpa något så är det nog Actiblizz isåfall. Svårt dock att se de ha budgeten att göra en sådanhär investering plus att Sony äger redan väldigt många och bra studios


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit... tappade hakan i tangentbordet precis. Såg detta nu på FZ. Got damn. Det var ingen liten affär. Jäklar vad bra för Xbox som varumärke. Eftersom MicroSoft har ändrat sitt tänkande till mera konsumentvänligt så kan nog detta bli bra. De har ju djup plånbok även. Spännande med framtida påkostade serier som DisHonored 3, The Evil Within 3, FallOut 5 m.m...
Vilken jävla bomb som, slog ner i branschen...

De får ju även ID Tech motorn gissar jag på.

Medlem

Innerst inne hoppas jag att de fjuttar Bethesda och kickar Todd så långt åt helvete det går. Efter detta betalar de Carmack och Romero för att mötas som vänner och göra en direkt uppföljare på Quake 1, alltså samma universum. Tack för ordet.

Skriv svar