Xbox Game Studios rymmer fler än 20 understudior, efter Bethesda-köpet

Robot
Xbox Game Studios rymmer fler än 20 understudior, efter Bethesda-köpet

Xbox-familjen växer i raketfart.

#xbox-game-studios


Medlem

inte lång i från tills Paradox också kanske hoppas det köper alla EPIC lover stuido


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Shit. Dessa tungviktare till studios kommer göra livet surt för SONY. Vilken jäkla arme de har styrt till sig!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit. Dessa tungviktare till studios kommer göra livet surt för SONY. Vilken jäkla arme de har styrt till sig!

Det behöver ju nödvändigtvis inte bli så. Finns ju inget som hindrar att en del av studiorna som MS äger även släpper spelen på Playstation. Mojang är ju under MS-flag och det finns fortfarande på Playstation.

Vore dumt om man sitter på en massa spelföretag och inte vill lansera sina spel på alla format. $$$$$

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit. Dessa tungviktare till studios kommer göra livet surt för SONY. Vilken jäkla arme de har styrt till sig!

Det enda som var ögonbrynshöjande för mig är ju
ID Software, Arkane Studios och Obsidian Entertainment.

Visst Bethesda Game Studios också, men de har tappat en hel del respekt från mitt håll efter Skyrim-mjölkandet, snålheten i att vägra byta spelmotor, Fallout 76 och allt annat fiasko.

Alla andra studios är "lagom" på sin höjd.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det behöver ju nödvändigtvis inte bli så. Finns ju inget som hindrar att en del av studiorna som MS äger även släpper spelen på Playstation. Mojang är ju under MS-flag och det finns fortfarande på Playstation.

Vore dumt om man sitter på en massa spelföretag och inte vill lansera sina spel på alla format. $$$$$

Minecraft är unik på det sättet att det redan var etablerat på i princip allt som har en skärm och knappar

Skulle inte förvåna mig om alla spelen blir exklusiva, alla kommer vilja ha en xbox när nästa elders scrolls släpps eller nästa doom.

Medlem

Undrar till vems plånbok dessa pengar främst hamnar?
Tycker Zenimax med Bethesda är bra företag men tror inte riktigt att de behöver mer resurser, bara bättre ledning(ibland).

Medlem

Börjar bli en imponerande lista, finns helt klart starka argument för att Xbox är den bästa all-in-one-lösningen om man inte har PC.

Medlem

Känns som helt ombytta roller nu sedan förra PS4/Xbone-releasen.
Helt plötsligt är det Xbox som gör allt rätt nu, och PS5 har svårt att hänga med. Grymt kul!
Det räcker ju med att alla Xbox spelen släpps nån månad före PS5, så kan jag tänka mig att folk börjar fundera på att skaffa en xbox också.
Föredrar Playstation själv så är lite förvånad och hade trott att det skulle bli tvärtom. Menmen, köper gärna båda igen!

Dex
Medlem
Skrivet av ohGr:

Känns som helt ombytta roller nu sedan förra PS4/Xbone-releasen.
Helt plötsligt är det Xbox som gör allt rätt nu, och PS5 har svårt att hänga med. Grymt kul!
Det räcker ju med att alla Xbox spelen släpps nån månad före PS5, så kan jag tänka mig att folk börjar fundera på att skaffa en xbox också.
Föredrar Playstation själv så är lite förvånad och hade trott att det skulle bli tvärtom. Menmen, köper gärna båda igen!

Så länge SOny fortsätter släppa så grymma titlar som dom gjorde på PS4 så tror jag inte dom känner att dom är jätte hotade. Många kommer köpa Xbox, men så länge Sony fortsätter släppa bra spel kommer många köpa PS5 också.

Medlem

Dax för Bill Gates att ställa upp på en ny reklamfilm i och med köpet:)

Vet inte vad jag tycker än.
Hoppas att dom skrotar Creation engine, kul att FO:Vegas utvecklarna kan göra nya fallout spel, samma sak med Wasteland ifall dom känner för det.

Ska bli intressant att se vart det här leder, men det kommer säkert ta några år innan man märker några större skillnader än att titlarna också blir tillgängliga på Gamepass.

FO5 på ny spelmotor skulle ju vara intressant.

Att Microsoft inte har något intresse för VR är dock tråkigt.

Ambassadör
Xbox

Många intressanta saker med detta! Xbox får sin första japanska studio i Tango Gameworks och Sverige får ytterligare representation med MachineGames.

Väldigt roligt att det blev 20by20 till slut i alla fall!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Många intressanta saker med detta! Xbox får sin första japanska studio i Tango Gameworks och Sverige får ytterligare representation med MachineGames.

Väldigt roligt att det blev 20by20 till slut i alla fall!

20by2020

Achievement unlocked🤔

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dax för Bill Gates att ställa upp på en ny reklamfilm i och med köpet:)
https://youtu.be/4Fyj2J_5MSI

Underbart! Gillar!

Skrivet av Fearnox:

Vet inte vad jag tycker än.

Det vet jag nog att du visst vet!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av dex20:

Så länge SOny fortsätter släppa så grymma titlar som dom gjorde på PS4 så tror jag inte dom känner att dom är jätte hotade. Många kommer köpa Xbox, men så länge Sony fortsätter släppa bra spel kommer många köpa PS5 också.

Venne, var väl inte speciellt länge sedan som Sony satt rejält i skiten. De har väl varit nära att kursa typ 3-4 gånger de senaste 10 åren?
Deras gaming går bra, men de har mycket annat att oroa sig för.
Så om Microsoft skulle börja ta allt för många marknadsandelar så kan det nog vara orsak för oro.

Medlem
Skrivet av loerk:

Venne, var väl inte speciellt länge sedan som Sony satt rejält i skiten. De har väl varit nära att kursa typ 3-4 gånger de senaste 10 åren?
Deras gaming går bra, men de har mycket annat att oroa sig för.
Så om Microsoft skulle börja ta allt för många marknadsandelar så kan det nog vara orsak för oro.

Japp. De har helt klart haft det lite turbulent tidigare.

Spel och tillhörande tjänster för PlayStation går extremt bra. En kassako för företaget. Så även halvledare (de som gör nästan alla kamerasensorer till alla världens mobiler, övervakningskameror, bilar, etc.). Finans går också riktigt bra. Media/film/musik går OK.

TV och Mobil är sorgebarnen, med en mycket osäker framtid inom koncernen (kanske styckas ut och säljs av på sikt, precis som de gjort tidigare med deras Vaio-datorer).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

får hoppas det blir en bra sak, men originaltanken är förstås Noooo


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av martinot:

Underbart! Gillar!

Det vet jag nog att du visst vet!

Det är komplicerat....

Bethesda har mycket problem som skulle kunna åtgärdas nu.

Jag gillar Fallout konceptet och tyckte att Vegas var riktigt bra, samtidigt som jag har svårt för Creation engine.
FO3 var ett intressant steg framåt, även fast att jag inte tyckte att det var så bra.
FO4 har jag köpt men inte ens orkat prova eftersom att det fått kritik på vitala punkter, sen så skulle jag gärna vilja spela Fallout i VR, så jag började skjuta på genomspelning med hopp att det skulle släppas en bra VR version.
Microsoft är inte så intresserade av VR just nu, så det kanske är dax att ge upp drömmen om ett väl fungerande Fallout VR.
Nu så kan det bli så att Creation engine blir utbytt eller att utvecklarna har möjlighet att samarbeta med andra utvecklare hos Microsoft för att få ordning på den.
-

Doom är lite tråkigt att det inte kommer till PS5, men jag tror ändå inte att det är så kul på konsol.
Jag tänkte spela det när jag köper ny dator om ca 2 år i alla fall.
Har i och för sig lite dålig koll på ifall det stödjer mus och tangentbord på konsol, då kanske det är värt att prova.
Här känner jag väl att Microsoft inte behöver göra så mycket och jag tror att dom får fria tyglar eftersom att utvecklarna gör ett väldigt bra jobb.
-

Elder Scrolls serien intresserar mig inte.
Provade Oblivion, men jag tycker att det känns väldigt konstigt att spela den typen av spel i first person.
Skulle nog känn annorlunda ifall det var VR dock.
-

Dishonored har jag bara spelet någon timme, ligger i backloggen.
Säkert bra och ibland så tar det några timmar innan man får grepp om spel.
Fastnade inte för det och tyckte inte att det var så intressant, men får jag tid över och ger det en andra chans så är det nog säkert bra.
-

Prey har jag inte provat, samma sak som Dishonored typ, kanske skulle vara kul efter att jag spelat det några timmar.
--

Men ja, Gamepass kommer vara intressant för mig när jag väl köper en ny PC framöver.
Så som Gamepass ser ut just nu så är det en väldigt bra deal ifall man gillar att spela många olika spel, vilket jag gör.
Men jag ser farhågor framöver, hur kommer det bli med AAA(AAAA?) spel framöver, kan gamepass sänka kvalitén på spel framöver?
Spelen behöver ju bara vara lagom bra så att dom håller än kvar i gamepass, det kanske inte blir lika hög konkurrens till exempel.
-

Men bilden jag har av gamepass är att medelkonsumenten kommer lägga mer pengar på spel/tjänst än förut, vilket nog är tanken med tjänsten. 135*12= 1620Kr om året, vilket nog är mer än vad medelkonsumenten lägger på spel.

1
Skriv svar