Källor: Färre digitala PS5-konsoler vid release kontra standardkonsolen

Robot
Källor: Färre digitala PS5-konsoler vid release kontra standardkonsolen

Digital Edition är dessutom billigare.

#playstation-5, #sony


Medlem

Tänkte köpa en PS5 digital.. men nu slog ju bomben ner att Microsoft köpt Bethesda så nu lär väl bara deras spel komma till Xbox.. så nu får det bli en Xbox istället.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Tänkte köpa en PS5 digital.. men nu slog ju bomben ner att Microsoft köpt Bethesda så nu lär väl bara deras spel komma till Xbox.. så nu får det bli en Xbox istället.

fast sony har ju massor av exklusiva spel och mer än xbox som aldrig kommer till xbox... möjligtvis pc då men det blir lång tid efter ps5 release.. som med horizon zero dawn nyligen..

Medlem
Skrivet av Razuco:

Tänkte köpa en PS5 digital.. men nu slog ju bomben ner att Microsoft köpt Bethesda så nu lär väl bara deras spel komma till Xbox.. så nu får det bli en Xbox istället.

Skrivet av Razuco:

Jag ska köpa en xbox series... ? Men hade hoppats att X versionen hade haft en helt digital version =(

🤔

NuZ
Testpilot

Blir med skiva men jag som aldrig bokar saker får väl vänta tålmodigt

Hmmm varför så få? Digital är väl den som kommer sälja bäst ”i det stora hela för alla är inte hardcore gamers”?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Känns ganska naturligt att vänta sig högre tryck på den med billigare spel och lägre krav på internetuppkoppling.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Tänkte köpa en PS5 digital.. men nu slog ju bomben ner att Microsoft köpt Bethesda så nu lär väl bara deras spel komma till Xbox.. så nu får det bli en Xbox istället.

Bethesda Softworks games will continue to be published by Bethesda itself, Pete Hines has confirmed in a statement.
https://www.playstationlifestyle.net/2020/09/21/bethesda-soft...

Medlem
Skrivet av Razuco:

Tänkte köpa en PS5 digital.. men nu slog ju bomben ner att Microsoft köpt Bethesda så nu lär väl bara deras spel komma till Xbox.. så nu får det bli en Xbox istället.

Ärligt, vilket Playstation fan låter sig ens påverkas av uppköpet av Bethesda?

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ärligt, vilket Playstation fan bryr sig ens om uppköpet av Bethesda?

Trolle såklart.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Trolle såklart.

Nja. Eftersom jag alltid har en gamingPC vid sidan av konsolen finns det fortfarande ingen anledning att köpa xbox. Gamepass däremot kanske blir rlevant framöver.

Medlem

Digital Edition. Det är ju bättre på många sätt att gå över helt till digitalt. Onödiga resurser på fysiska kopior :).

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

Ärligt, vilket Playstation fan låter sig ens påverkas av uppköpet av Bethesda?

Skyrim sålde mer sammanlagt på konsoller än på pc, så vi kan killgissa att skyrim sålt mer på playstation än på xbox pga sålda konsoller.

Varför skulle de inte bry sig?

eld
Medlem
Skrivet av McRobert:

Bethesda Softworks games will continue to be published by Bethesda itself, Pete Hines has confirmed in a statement.
https://www.playstationlifestyle.net/2020/09/21/bethesda-soft...

Det säger bara att publishern bethesda kommer fortsätta existera istället för att microsoft agerar publisher, det säger inget om vilka plattformar deras framtida spel kommer släppas till.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Tänkte köpa en PS5 digital.. men nu slog ju bomben ner att Microsoft köpt Bethesda så nu lär väl bara deras spel komma till Xbox.. så nu får det bli en Xbox istället.

Xbox-spel har väl ändå större chans att släppas till PC så varför skulle man köpa ett xbox när man har dator + PS5? Täcker störst område egentligen.

Lol kollade upp precis: Xbox game pass for PC. Du kör alltså xbox spel på en PC. Easy peasy det finns NOLL anledning till ett xbox om man redan har en duglig PC alltså. Fantastic.

med det sagt, xbox har extremt få spel jag faktiskt vill spela contra PS så för mig har valet alltid varit biblioteket och inget annat.

Tänkte skaffa Standard själv eftersom jag har ett fåtal spel på skiva plus att polarn sitter på TLoUII på skiva som jag tänkte låna för att köra Plat åtminstone senare. Annars hade jag valt Digital egentligen men denna gen blir skiva. Nästa gen förmodligen inte men då kanske det dött ut helt. Gillar verkligen digitalt bättre ur ett miljöperspektiv också. All plast och skit som behövs för detta är ju ganska taskigt.

Medlem

Varför köpa en konsoll som kommer i princip bli värdelös när servrarna släcks ner


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varför köpa en konsoll som kommer i princip bli värdelös när servrarna släcks ner

Vill du veta svaret eller trollar du bara? Det är för att man kan ha jävligt roligt fram tills dess att de stänger servrarna. Det är lite som livet i allmänhet. Man försöker ha så kul man kan med cash/brudar/bilar/spel/knark tills dess att det är dags att dö.

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Varför köpa en konsoll som kommer i princip bli värdelös när servrarna släcks ner

För att jag måste göra något med mina digitala pengar innan bankerna släcks ner

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fast sony har ju massor av exklusiva spel och mer än xbox som aldrig kommer till xbox... möjligtvis pc då men det blir lång tid efter ps5 release.. som med horizon zero dawn nyligen..

Elder scrolls och Fallout serierna min favorit spel inget väger upp mot dom.

Medlem
Skrivet av eld:

Skyrim sålde mer sammanlagt på konsoller än på pc, så vi kan killgissa att skyrim sålt mer på playstation än på xbox pga sålda konsoller.

Varför skulle de inte bry sig?

Du menar det där spelet som kom för typ 10 år sen? Bethesda har inte varit på tapeten på länge.

Förresten menar jag inte att de "inte lär bry sig", de kommer förmodligen ta hårt på många. Men de lär inte direkt stoppa de flesta från att köpa Playstation

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Ja jag vet har svårt att bestämma mig 😉

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ärligt, vilket Playstation fan låter sig ens påverkas av uppköpet av Bethesda?

Jag är inget fan av nån av konsolerna äger både ps4 pro och xbox one x.. men är nu lite rädd att bethesdas stora spel inte kommer till ps5.

Medlem
Skrivet av maq777:

Vill du veta svaret eller trollar du bara? Det är för att man kan ha jävligt roligt fram tills dess att de stänger servrarna. Det är lite som livet i allmänhet. Man försöker ha så kul man kan med cash/brudar/bilar/spel/knark tills dess att det är dags att dö.

Blir ju e-waste när konsollen blir obrukbar.
En med diskläsare kommer kunnas användas.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av B-itta:

Du menar det där spelet som kom för typ 10 år sen? Bethesda har inte varit på tapeten på länge.

Förresten menar jag inte att de "inte lär bry sig", de kommer förmodligen ta hårt på många. Men de lär inte direkt stoppa de flesta från att köpa Playstation

Fallout 4 var nog ett av deras bäst säljande spel, och det var 5 år sen, de sitter nu på deras nästa stora jättespel i ett nytt IP, samt ett nytt elderscrolls efter det.

Hur kan de inte vara på tapeten?

För att en annan studio gjorde fallout 76 och det inte blev bra?

Medlem
Skrivet av eld:

Fallout 4 var nog ett av deras bäst säljande spel, och det var 5 år sen, de sitter nu på deras nästa stora jättespel i ett nytt IP, samt ett nytt elderscrolls efter det.

Hur kan de inte vara på tapeten?

För att en annan studio gjorde fallout 76 och det inte blev bra?

Fallout 4 var högst mediokert... buggigt, som många andra Bethesda spel. Byter dem ut motorn inför kommande spel så kan de möjligen bli något bra av det.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Blir ju e-waste när konsollen blir obrukbar.
En med diskläsare kommer kunnas användas.

Varför skulle den bli obrukbar? oO

Medlem

Redan över 300 röster! Najs!
Det ser ut som standardversionen blir dubbelt så vanlig som den digitala... bland oss FZ-nissar! Härligt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Varför skulle den bli obrukbar? oO

Well du kan fortfarande spela de spel som du har laddat ner sure
Men mer? No luck there
Och dör disken så kan du inte bara ersätta den och installera om alla spel via skiva.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Well du kan fortfarande spela de spel som du har laddat ner sure
Men mer? No luck there
Och dör disken så kan du inte bara ersätta den och installera om alla spel via skiva.

Varför köpa nånting öht som blir obrukbart när jorden gått under?

Medlem

Eftersom jag använde min ps4a som en blu-ray spelare men bara köper spel digitalt så blir det nog med skivspelare igen då jag gärna vill kunna kunna på de där ultra HD filmerna som en vanlig blu-ray inte kan spela.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Well du kan fortfarande spela de spel som du har laddat ner sure
Men mer? No luck there
Och dör disken så kan du inte bara ersätta den och installera om alla spel via skiva.

I värsta fall ja. I värsta fall kan du ju även tappa din skiva så att den spricker;).
Vill du vara på den säkra sidan köper du en extra hårddisk med så pass mycket utrymme att du får plats med alla dina spel. Rädd för att den kraschar? Köp ytterligare en backup:-P. Det enda jag varit med om att de stängt ner som "drabbat" mig är wii shop eller vad det nu hette. Fick dock info över ett år innan det skulle ske så hade gott om tid på mig att ladda ner/köpa sånt jag ville ha kvar. Multiplayerservrar stänger de väl titt som tätt men det drabbar ju även de med skiva.

1
Skriv svar