Så stor blir totalkostnaden för Xbox All Access

Robot
Så stor blir totalkostnaden för Xbox All Access

Vi reder ut om Microsofts avbetalningsplan är en bra deal eller inte.

#xbox-all-access, #xbox-series


Medlem

Trodde Calle var chefredaktör men tydligen har han blivit nedgraderad till skribent. Vem är den nya chefredaktören?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Laddemannen:

Trodde Calle var chefredaktör men tydligen har han blivit nedgraderad till skribent. Vem är den nya chefredaktören?

Hm, har jag avgått utan att veta det. Typiskt tisdag!


signatur
Medlem

Jag vill bara påpeka att du tjänar inte pengar på att köpa en produkt billigare än någon annanstans, du sparar pengar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Jag vill bara påpeka att du tjänar inte pengar på att köpa en produkt billigare än någon annanstans, du sparar pengar.

Så sant! Uppdaterar artikeln.


signatur
Medlem

Jag ser mer det som en avgiftsfri betalning.
Hade jag skaffat mig en Xbox hade jag ändå skaffat Game pass ultimate.
Tror jag till och med har fått med frun på att vi ska skaffa oss en Xbox Series X via All access.

Avstängd
Microsoft hämmar spelutvecklingen!

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.
De senaste generationerna har jag uteslutande köpt Playstation, det för att Xbox inte känts nyskapande. det har inte funnits ett enda spel som känts intressant. Det har känts som Microsoft ligger 1000 år efter i utvecklingen.
Nu skriker svenska journalister sig hesa för att göra reklam för Game Pass.
Visst det är många spel, men hur många är verkligen intressanta? Det är ju gammal skåpmat!
Visst det är ju fint om man är ny i spelvärden och vill komma in och lära sig. När man aldrig har sett andra spel.

Man jag som har varit med ett tag vill ju ha den senaste tekniken för häftigaste upplevelsen, jag vill ha nya spel
som ger mig rysningar. Inte gammal skåpmat som blir som att äta havregrynsgröt varje morgon hela uppväxten.
Det är ju helt sanslöst att vissa spel journalister som Jonas M som låter en fanboy när han skriver. Jag trodde att journalister ville försöka vara opartiska men så är ju inte fallet.
Varför skulle man köpa en kraftig konsol för att spela gamla spel på?
Jag vill ha se och spela den senaste tekniken och det har man kunnat gjort på Playstation de senaste 15 åren.
Microsoft har sagt att de har den kraftigaste konsolen, men till vilken nytta, de har ju ändå de fulaste spelen.

Jag hoppas verkligen inte Microsoft vinner denna generation! Jag vill att den nya tekniken ska vinna och inte gammal skåpmat!

Det för att jag just älskar ny teknik som jag vill ska rusa fram i ilfart!

Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.
De senaste generationerna har jag uteslutande köpt Playstation, det för att Xbox inte känts nyskapande. det har inte funnits ett enda spel som känts intressant. Det har känts som Microsoft ligger 1000 år efter i utvecklingen.
Nu skriker svenska journalister sig hesa för att göra reklam för Game Pass.
Visst det är många spel, men hur många är verkligen intressanta? Det är ju gammal skåpmat!
Visst det är ju fint om man är ny i spelvärden och vill komma in och lära sig. När man aldrig har sett andra spel.

Man jag som har varit med ett tag vill ju ha den senaste tekniken för häftigaste upplevelsen, jag vill ha nya spel
som ger mig rysningar. Inte gammal skåpmat som blir som att äta havregrynsgröt varje morgon hela uppväxten.
Det är ju helt sanslöst att vissa spel journalister som Jonas M som låter en fanboy när han skriver. Jag trodde att journalister ville försöka vara opartiska men så är ju inte fallet.
Varför skulle man köpa en kraftig konsol för att spela gamla spel på?
Jag vill ha se och spela den senaste tekniken och det har man kunnat gjort på Playstation de senaste 15 åren.
Microsoft har sagt att de har den kraftigaste konsolen, men till vilken nytta, de har ju ändå de fulaste spelen.

Jag hoppas verkligen inte Microsoft vinner denna generation! Jag vill att den nya tekniken ska vinna och inte gammal skåpmat!

Det för att jag just älskar ny teknik som jag vill ska rusa fram i ilfart!

Att klaga över att andra låter som fanboys i ett inlägg som detta är väl lite som att kasta sten i glashus?

KoP
Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.
De senaste generationerna har jag uteslutande köpt Playstation, det för att Xbox inte känts nyskapande. det har inte funnits ett enda spel som känts intressant. Det har känts som Microsoft ligger 1000 år efter i utvecklingen.
Nu skriker svenska journalister sig hesa för att göra reklam för Game Pass.
Visst det är många spel, men hur många är verkligen intressanta? Det är ju gammal skåpmat!
Visst det är ju fint om man är ny i spelvärden och vill komma in och lära sig. När man aldrig har sett andra spel.

Man jag som har varit med ett tag vill ju ha den senaste tekniken för häftigaste upplevelsen, jag vill ha nya spel
som ger mig rysningar. Inte gammal skåpmat som blir som att äta havregrynsgröt varje morgon hela uppväxten.
Det är ju helt sanslöst att vissa spel journalister som Jonas M som låter en fanboy när han skriver. Jag trodde att journalister ville försöka vara opartiska men så är ju inte fallet.
Varför skulle man köpa en kraftig konsol för att spela gamla spel på?
Jag vill ha se och spela den senaste tekniken och det har man kunnat gjort på Playstation de senaste 15 åren.
Microsoft har sagt att de har den kraftigaste konsolen, men till vilken nytta, de har ju ändå de fulaste spelen.

Jag hoppas verkligen inte Microsoft vinner denna generation! Jag vill att den nya tekniken ska vinna och inte gammal skåpmat!

Det för att jag just älskar ny teknik som jag vill ska rusa fram i ilfart!

Fanboy i förklädnad. Check. :'D

Medlem

Dålig koll på Xbox lösningarna men har jag fattat det rätt att Live Gold behövs för online-spel = 549kr/år. Live gold ingår INTE i Xbox Game Pass för 99kr/mån däremot I Ultimate för 135kr/mån??

Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.
De senaste generationerna har jag uteslutande köpt Playstation, det för att Xbox inte känts nyskapande. det har inte funnits ett enda spel som känts intressant. Det har känts som Microsoft ligger 1000 år efter i utvecklingen.
Nu skriker svenska journalister sig hesa för att göra reklam för Game Pass.
Visst det är många spel, men hur många är verkligen intressanta? Det är ju gammal skåpmat!
Visst det är ju fint om man är ny i spelvärden och vill komma in och lära sig. När man aldrig har sett andra spel.

Man jag som har varit med ett tag vill ju ha den senaste tekniken för häftigaste upplevelsen, jag vill ha nya spel
som ger mig rysningar. Inte gammal skåpmat som blir som att äta havregrynsgröt varje morgon hela uppväxten.
Det är ju helt sanslöst att vissa spel journalister som Jonas M som låter en fanboy när han skriver. Jag trodde att journalister ville försöka vara opartiska men så är ju inte fallet.
Varför skulle man köpa en kraftig konsol för att spela gamla spel på?
Jag vill ha se och spela den senaste tekniken och det har man kunnat gjort på Playstation de senaste 15 åren.
Microsoft har sagt att de har den kraftigaste konsolen, men till vilken nytta, de har ju ändå de fulaste spelen.

Jag hoppas verkligen inte Microsoft vinner denna generation! Jag vill att den nya tekniken ska vinna och inte gammal skåpmat!

Det för att jag just älskar ny teknik som jag vill ska rusa fram i ilfart!

På vilket sätt hämmar MS spelutvecklingen här?
Dem pushar ut spel till till lägre priser till mer och mer människor tack vara game pass, PS i andra änden höjer priserna till 800 kr för sina egna AAA spel.

Jag har inte råd att sitta och köpa alla spel jag vill ha för 800 spänn, spela dem i 20-30 timmar för att sen inte röra dem igen, det funkar inte för min del. Hittar jag något spel ibland som Fallout 4 eller liknande där jag kan spendera hundratals kanske tusentals timmar då kan jag lägga ut dem summorna men inte annars.

Jag har alltid varit en PS fanboy själv men kommer inte köpa PS denna generation just pga MS visar sig bra mycket mer gamer-vänliga. Inte bara med game pass utan även bakåtkompatibilitet med både spel och handkontroller, handkontroller som går på 700 spänn styck i vanliga fall. Det grafiska utseendet skiter jag fullständigt i så länge gameplay är bra och spelet flyter på bra.

Medlem

Har redan den bästa dealen... GP Ultimate i två år till för totalkostnaden 10 sek.

Medlem
Skrivet av DumSpiro:

Dålig koll på Xbox lösningarna men har jag fattat det rätt att Live Gold behövs för online-spel = 549kr/år. Live gold ingår INTE i Xbox Game Pass för 99kr/mån däremot I Ultimate för 135kr/mån??

Live Gold ingår i Ultimate, ja.

Medlem

Det intressanta med All Access är ju att du i princip binder GPU priset i 24månader framåt.. jag är rätt övertygad om att GPU kommer att bli dyrare under de närmaste 24månaderna. Det är en otrolig deal för nuvarande pris och är inte alls förvånad om det kommer en inflation i priset under de närmaste åren.

Medlem

Har sett många som klagar på att det är en dålig deal men precis som artikeln nämner lite kort på slutet så måste man tänka på att det är en avbetalningsplan och det går INTE att få ett bättre erbjudande.

Ska man göra en avbetalning på vad som helst så måste man betala en administrationsavgift som snittar väl på kanske 250kr sen är det avi avgift varje måndad och ränta. Här behöver man inte betala något av det så det är en superdeal om man såklart känner att man har användning av xbox gamepass.

Redaktör
Skrivet av Eken77:

Jag har ägt spelkonsoller sedan min första Atari.
De senaste generationerna har jag uteslutande köpt Playstation, det för att Xbox inte känts nyskapande. det har inte funnits ett enda spel som känts intressant. Det har känts som Microsoft ligger 1000 år efter i utvecklingen.
Nu skriker svenska journalister sig hesa för att göra reklam för Game Pass.
Visst det är många spel, men hur många är verkligen intressanta? Det är ju gammal skåpmat!
Visst det är ju fint om man är ny i spelvärden och vill komma in och lära sig. När man aldrig har sett andra spel.

Man jag som har varit med ett tag vill ju ha den senaste tekniken för häftigaste upplevelsen, jag vill ha nya spel
som ger mig rysningar. Inte gammal skåpmat som blir som att äta havregrynsgröt varje morgon hela uppväxten.
Det är ju helt sanslöst att vissa spel journalister som Jonas M som låter en fanboy när han skriver. Jag trodde att journalister ville försöka vara opartiska men så är ju inte fallet.
Varför skulle man köpa en kraftig konsol för att spela gamla spel på?
Jag vill ha se och spela den senaste tekniken och det har man kunnat gjort på Playstation de senaste 15 åren.
Microsoft har sagt att de har den kraftigaste konsolen, men till vilken nytta, de har ju ändå de fulaste spelen.

Jag hoppas verkligen inte Microsoft vinner denna generation! Jag vill att den nya tekniken ska vinna och inte gammal skåpmat!

Det för att jag just älskar ny teknik som jag vill ska rusa fram i ilfart!

Välkommen till FZ!

Jag tycker Xbox har varit bra fram till denna generation. Nu blev det myckert färre riktigt bra och stora spel till One än PS4, och det har straffat sig i konsolförsäljning. Samtidigt har det fött Game Pass, cross-play (pc-Xbox) och bakåtkompatibilitet. Det är sätt att försöka göra Xboxen intressant trots svagare storspelsutbud, och jag tror det kan locka många sällanspelare till Xboxen, inte minst den billiga Series S. Sen gör ju varken Game Pass eller äldre spel att det inte kommer några nya, de ger ju snarare ett bredare spelutbud. Och MS har ju köpt massor av intressanta studior, så det vore närmast en chock om inte Xbox Series-konsolerna får bra mycket intressantare spel än One. Jag hoppas verkligen det, för konkurrens är bra för oss som spelar.


signatur
Redaktör
Skrivet av jehuty:

Har sett många som klagar på att det är en dålig deal men precis som artikeln nämner lite kort på slutet så måste man tänka på att det är en avbetalningsplan och det går INTE att få ett bättre erbjudande.

Ska man göra en avbetalning på vad som helst så måste man betala en administrationsavgift som snittar väl på kanske 250kr sen är det avi avgift varje måndad och ränta. Här behöver man inte betala något av det så det är en superdeal om man såklart känner att man har användning av xbox gamepass.

Ja, det blir ju som ett räntefritt lån. MS ligger ute med pengar i 24 månader.


signatur
Medlem

Uppköpet av Zenimax avgjorde allt för mig och nu är Series X förbokad. Tänkte först ta All Access, men kravet på att man måste in till en fysisk butik kändes inte värt den där 50-lappen. Förhoppningsvis kommer man kunna fynda Game Pass Ultimate under Black Friday, och spara in 50-lappen på så vis i stället.

Avstängd

Jag tycker att Microsoft köper sig kvar i spelbranschen. De står för noll innovation!

Flakmonkey

I min bok är avbetalning aldrig bättre än att betala direkt, men inser också att det inte är möjligt och då är ju det här ett jättebra alternativ. Det är ju inte en avbetalningsplan som är skapad för att ge dig huvudrollen i lyxfällan direkt

Medlem

Ni borde räkna in inflationen också, 0,7% per augusti. Avbetalning blir därmed lite billigare.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag tycker att Microsoft köper sig kvar i spelbranschen. De står för noll innovation!

Och vilken innovation står PS för denna generation förutom den snabbare lagringen dem inte demonstrerat ordentligt ännu?
En create knapp istället för share? Haptisk feedback som Xbox hade förra generationen? Höjda spel priser?

Ingen av konsollerna kommer ju med någon större hårdvaru innovation som inte datorer kommer klara av inom några månader om inte redan innan konsollerna släppts. Det handlar mer om spelen, mjukvara och värde i mina ögon.

Hurevida man gillar det eller inte så är denna typ av modell framtiden, dröjer nog inte länge förens du har samma betalningsplaner på bilar. Du betalar för en tjänst och bilen körs hem till dig med AI enbart när du behöver den, du kommer troligen aldrig äga en bil själv i framtiden.

Medlem

Om några år kan det bli läge att köpa sig en krysslåda med gamepass. När alla dessa studios som MS köpt på senaste kommer börja leverera spel..
Säg 2-3 år in i framtiden. Just nu tycker jag det är för knapert utbud på gamepass för att det ska vara värt att ha tjänsten. Men lär ändras som sagt.

Misstänker innan nästkommande generation är över kommer man ha en ps 5 och Krysslåda Series X ståendes i hemmet.
Inte fy skam.

Skrivet av blackidus:

Hurevida man gillar det eller inte så är denna typ av modell framtiden, dröjer nog inte länge förens du har samma betalningsplaner på bilar. Du betalar för en tjänst och bilen körs hem till dig med AI enbart när du behöver den, du kommer troligen aldrig äga en bil själv i framtiden.

Leasing är väl typ det du är inne på här. Man äger aldrig bilen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av DumSpiro:

Dålig koll på Xbox lösningarna men har jag fattat det rätt att Live Gold behövs för online-spel = 549kr/år. Live gold ingår INTE i Xbox Game Pass för 99kr/mån däremot I Ultimate för 135kr/mån??

Det stämmer, ultimate ger dig även gamepass för både PC och Xbox i samma tjänst, vilka du i annat fall du får köpa separata tror jag, för 99kr styck.

Medlem

Hmm kanske blir att strunta i att uppdatera GPUn och köpa en Xbox istället.

Gnällkuk
Skrivet av Vercadi:

Jag vill bara påpeka att du tjänar inte pengar på att köpa en produkt billigare än någon annanstans, du sparar pengar.

jag vill också påpeka att @Gustav Höglund spenderar tid med att läsa den här kommentaren.

ping Joakim Bennet

:>

För övrigt så är det ju en fullt rimlig avbetalningsplan om man inte riktigt att det blir lite mycket att slänga ut alla pengar på en gång. Kan tänka mig att det passar familjer ypperligt där man fixar julen och dessutom får ned månadskostnaden rätt rejält och samtidigt kan ge en fin present till fler än ett barn.

Förutsatt, så klart, att man inte har finansierat hela sitt leverne på det sättet redan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

NuZ
Testpilot
Skrivet av Eken77:

Jag tycker att Microsoft köper sig kvar i spelbranschen. De står för noll innovation!

Tycker Sea of thieves var rätt innovativt. Sedan Game pass om något är nytt. Cross-play drev de fram denna generation. De var MS som börja med Achivements osv. Så säga att MS inte har någon innovation tycker jag är fel. Men håller med dig, Sony har några riktigt tunga titlar men nu har MS Fallout, Doom, Elder scrolls osv. Det kommer vara en xbox loga när vi spelar vissa spel på våra PS5or.

Som jag inte kommer fåtag i innan nästa år för jag är strikt mot förbokningar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

fixa ett all access på giganten i kungens kurva med tanke på att dom är enda återförsäljarna av det i SE så var dom rätt komiskt oförberedda gick ner till säljare som stod som ett frågetecken, Han fick tag på ett par kollegor så 3 man slog sina kloka huvuden ihop över en mobil och kollade mail med förklaring hur det skulle gå till tog bara 1 timme ... inget fel på personalen men ansvarigt kampanjfolk kanske skulle gå o sätta sig med strut i nått hörn ....

Medlem
Skrivet av Waliant:

Ni borde räkna in inflationen också, 0,7% per augusti. Avbetalning blir därmed lite billigare.

Då kan man ju börja resonera om att konsollen kommer gå ner i pris under de åren med


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Bra deal hade lätt tagit denna deal om man slapp besöka en Elgiganten butik, då den lokala stängt ner.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

12
Skriv svar