PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Tjena, fick svar från mediamarkt tidigare idag att jag kommer få en PS5 vid launch, brorsan hade fått mejl från inet att han inte kommer få en.
Förbokade hos Spel&Sånt också (för att vara säker), fick mejl från dom i söndags att där får man ingen.
Tänkte det kan vara bra att ha en sån här tråd om man är lika ivrig som mig och vill veta snabbt och enkelt om saker är på gång.

Medlem

Jag förhandsbokade PS5 på Inet för c:a 2 veckor sedan och får som förväntat ingen.

Medlem

Jag hade inte förhandsbokat hos någon av de butiker som erbjudit det sen början av året eller t.o.m 2019, så jag tänkte att jag får vara pass på hos dem som inte släppt förbokning, före pris och datum annonserats.
Hade koll på NetOnNet's hemsida och lyckades nog tajma deras förbokning med bara några minuters marginal, bokade en PS5 standard och fick bekräftelsen. De stängde förbokningen någon timme senare.
Nojjig som en är, så mailade jag och frågade om de kunde se om jag skulle få på release. Fick följande svar:

"Ifall du har hunnit förhandsboka produkten så ska du kunna få den på releasen om allting går som planerat."

Det där, "om allting går som planerat", stressar ihjäl mig xD

Medlem

Beställde ps5 från komplett i somras, nu står det 17 december som dag de får i lager. Så antingen hinner komma precis före julhelgerna eller nån gång efter. Och kommer vara bortrest över jul så med min tur kommer den medans jag är borta och jag hinner inte hämta ut den

edit: Blev en Xbox Series X, beställt från Elgiganten 09.01 så får jag inte den på releasedagen så kommer jag KNYTA NÄVEN I FICKAN av vrede i minst en kvart. Får se ifall avbokar ps5an då och köper den senare när den finns mer tillgänglig.

Medlem

Gjorde en förbokning via Elgiganten nu. Vet inte om den förbokningen öppnande nyss eller liknande, men såg inget om förbokning igår kväll där. Tog Hela beloppet på Faktura och struntar i Microsofts avbetalning helt enkelt.

Edit: Leverans den 3:e November. Får hålla tummarna då.

Edit2: Läste lite snabbt, skickas ut den 10:e.

Medlem
Skrivet av saigon:

Gjorde en förbokning via Elgiganten nu. Vet inte om den förbokningen öppnande nyss eller liknande, men såg inget om förbokning igår kväll där. Tog Hela beloppet på Faktura och struntar i Microsofts avbetalning helt enkelt.

Edit: Leverans den 3:e November. Får hålla tummarna då.

Edit2: Läste lite snabbt, skickas ut den 10:e.

Förbokningen var tidsbestämd att öppna kl 09:00 idag.

Medlem

Förbokade precis en Series X via Elgiganten

Har dock inte fått något bekräftelsemail men mina pengar tog de iaf

EDIT: Enligt orderhistoriken på hemsidan så står den nu som reserverad


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

@Whatamada

Gjorde samma sak fast hos Dustin. Det är fullbokat där nu men inte hört ett squeek.

Ngn annan som beställt från Dustin och fått besked?

Medlem

Köpte precis en Xbox Series X på Microsofts hemsida och det gick förvånansvärt smidigt. Visst sidan segade ner sig kraftigt och jag fick server error meddelande 3ggr innan det gickigenom, men nu är den bokad iaf . Har inte fått något mail än, men den står som köpt i orderhistoriken

Skägg.
10 Chambers

Inet skrev på Instagram att deras första leverans inte täcker deras backlogg.

https://www.instagram.com/p/CFbgZXLncGN/?utm_source=ig_web_co...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gregerory:

@Whatamada

Gjorde samma sak fast hos Dustin. Det är fullbokat där nu men inte hört ett squeek.

Ngn annan som beställt från Dustin och fått besked?

Jag hittar inte ens Xbox Series på deras hemsida?


signatur
Medlem

Köpte min Xbox Series X på Elgiganten vid 9:00 idag och det gick smidigt. Nu står den som reserverad! Och de har sagt att de endast säljer så många som de får in från Microsoft, inga kölistor och sådant.

Skribent

Har reserverad-status på PS5 Optical & Xbox Series X hos Elgiganten. Antar att jag är safe.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Bokade en Ps5 för kanske 1,5 år sen på webhallen men dom ger aldrig någon bekräftelse förutom när man får sitt mail att man kan hämta sin vara från butiken (jag väljer att hämta istället för att skicka)

Medlem

Vad gör jag för fel? Vill förboka series X på elgiganten med det där All Access erbjudandet. Hittar inte det som alternativ? Finns bara vanliga delbetalningar med uppläggningsavgift osv.

Medlem
Skrivet av hagenfeldt:

Vad gör jag för fel? Vill förboka series X på elgiganten med det där All Access erbjudandet. Hittar inte det som alternativ? Finns bara vanliga delbetalningar med uppläggningsavgift osv.

Kan bara köpas i deras fysiska butiker... inte online!

Medlem

Jag bokade PS5 förra veckan och fick ett bekräftelsemejl igår från Media Markt med lanseringsdatum 19 nov. Borde jag dubbelkolla med dem?

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Kan bara köpas i deras fysiska butiker... inte online!

Omg vad säger du? Jag måste alltså lämna min lägenhet och gå UT?
Tack för ditt svar!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag hittar inte ens Xbox Series på deras hemsida?

Tråden jag svarade på syftade på PS5.

Eller gjorde den🤔
Vet inte vad som är verkligt längre😱

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag förhandsbokade PS5 på Inet för c:a 2 veckor sedan och får som förväntat ingen.

Jag förhandsbokade på Inet i oktober förra året och jag får inget i första leveransen heller. 😅

Medlem

Jag bokade på microsoft.com. Det blev inte importerat som jag hade tänkt då de verkar ha satt käppar i hjulen för det. Går att byta postnummer och lite sådär för att lura runt men kändes bara dumsnålt till slut. Kommer få så mycket underhållning ur maskinen.

Sen nyheten med Zenimax visar MS att de verkligen går all in denna gen.

Medlem

Bokade XSX på både Elgiganten och Webhallen (bokat sen ett år tillbaka). Orderbekräftelse från båda. Får se om man får båda, ge bort ett till brorsan isåfall.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Jag förhandsbokade på Inet i oktober förra året och jag får inget i första leveransen heller. 😅

Det är det här som gör mig lite trött. Har dom ens koll?

Jag bokade PS5 i mars i år och har fått mail att jag ska få leverans på releasedag.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Bokade XSX på både Elgiganten och Webhallen (bokat sen ett år tillbaka). Orderbekräftelse från båda. Får se om man får båda, ge bort ett till brorsan isåfall.

Skrivet av whoo:

Det är det här som gör mig lite trött. Har dom ens koll?

Jag bokade PS5 i mars i år och har fått mail att jag ska få leverans på releasedag.

Har ni båda standardvarianten?
Det har rapporterats om att den digitala versionen kommer vara väldigt begränsad i början, så kan vara det som ställer till det?

Medlem
Skrivet av whoo:

Det är det här som gör mig lite trött. Har dom ens koll?

Jag bokade PS5 i mars i år och har fått mail att jag ska få leverans på releasedag.

På Inet? Med eller utan diskläsare? Jag bad att bli överflyttat till den utan läsare med löfte om att få behålla min plats i kön.

Medlem

Efterfrågan är säkert större på PS5 än Xbox, men hittils ser det ut som Microsofts förhandsbokningar löper avsevärt mycket bättre.
Undrar om tillgången på antalet konsoller mellan Xbox och PS5 spelar en betydelse.
Det har ju gått rykten om att tillgången pä PS5 är liten och diverse problem yields.

Medlem

Mina datum från Webhallen är 19/11 för PS5 och 30/11 för Xbox series X.
Men ska ta mig till en Elgiganten för att köpa en Xbox series X med All Access istället.

Medlem

XBox har väl aldrig lyft riktigt i sverige, samtidigt hindrar kemikalieskatt att de enheter som kommer hit försvinner utomlands.

Jag bokade iaf en på elgiganten (kanske borde ha tjänat rewardspoäng på MS istället),
det kommer säkert kännas värt det i morgon när man läst kaos USA...

Sedan behöver jag kanske inte konsollen,
men med 2.5 års gamepass kvar så är ju risken stor att jag skulle vilja nästa år och då kan jag lika väl ha den vid tv'n från början.

EDIT: Var kanske lite sen, orderbekräftelse från elgiganten, men på 'min sida' står det 'under behandling' och ej 'reserverad'...

Medlem

Beställde Series X nu på morgonen kl 09:00 på Elgiganten. Det står bara "Orderstatus: Under behandling" för mig. Valde Klarna som betalsätt. Säg nu inte att de måste göra en kreditupplysning och att jag hamnar toksist i listan

Medlem
Skrivet av pacc:

XBox har väl aldrig lyft riktigt i sverige, samtidigt hindrar kemikalieskatt att de enheter som kommer hit försvinner utomlands.

Jag bokade iaf en på elgiganten (kanske borde ha tjänat rewardspoäng på MS istället),
det kommer säkert kännas värt det i morgon när man läst kaos USA...

Sedan behöver jag kanske inte konsollen,
men med 2.5 års gamepass kvar så är ju risken stor att jag skulle vilja nästa år och då kan jag lika väl ha den vid tv'n från början.

Jo, rewardspoängen är ett plus med att beställa från Microsoft. Men ser fördelar med Elgiganten med. Kan gå in på butiken och lösa garantiärenden och sådär.

Skriv svar