PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Men det går ju att köpa Xboxen direkt från MS, inte för att jag gjort det nu men kollade precis och där verkar inte vara någon brist. Eller har jag missat något?

Medlem

Bokade min PS5 digital edition på Inet den 4:e januari i år, fick ingen tilldelning i första batchen. Hade jag bokat en med optisk drive hade jag fått, surt.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Har reserverad-status på PS5 Optical & Xbox Series X hos Elgiganten. Antar att jag är safe.

När beställde du din xbox? Jag beställde min 09:18 men står bara "under behandling"..

Medlem

Jag köpte från elgiganten 09:02 och har status reserverad.

Medlem

Förbokade xbox s varianten på Webhallen imorse och hoppas på vid release då dem brukar skriva ut då de är fullbokade och går inte att boka De har både x och S att förboka PS5 båda står fullbokade
Så man har den på release
Valde s varianten då den är bra snyggare än x och mindre Behöver inte läsare och är det npgra spel jag prompt måste spela i äkta 4k då får Stadia köra dem

Medlem

Kanske en lite dum fråga men jag undrar hur det funkar med föreställningar och att tex köpa direkt i butik på release dagen. Delar butikerna upp ett visst antal för förbokning och ett visst antal som de kommer sälja fysiskt i butik? Eller kan de bli så att så många förbokar att det inte kommer gå att köpa direkt i butiken på realese dagen?

Medlem

Båda konsolerna släpptes för 499USD...

Xbox kan man förhandsboka för 5695kr
PS5 kan man förhandsboka för 5995kr

Hur gick det här till?

Medlem

Kommer ihåg att jag knallade in på elgiganten på dagen Switch släpptes. Men kommer inte ihåg ifall det var brist på dom eller inte.

Medlem
Skrivet av musse1:

Beställde Series X nu på morgonen kl 09:00 på Elgiganten. Det står bara "Orderstatus: Under behandling" för mig. Valde Klarna som betalsätt. Säg nu inte att de måste göra en kreditupplysning och att jag hamnar toksist i listan

OK, då hoppas jag på att det bara är Klarna som gör att orderstatus är annorlunda.

Medlem

Bokade nyss en SX från CDON.

Status: Behandlas

Håller tummarna.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Båda konsolerna släpptes för 499USD...

Xbox kan man förhandsboka för 5695kr
PS5 kan man förhandsboka för 5995kr

Hur gick det här till?

PlayStation går via Nordisk Film medan Xbox säljs direkt av Microsoft i Sverige så en mun till att mätta för Sony.

Skrivet av musse1:

Beställde Series X nu på morgonen kl 09:00 på Elgiganten. Det står bara "Orderstatus: Under behandling" för mig. Valde Klarna som betalsätt. Säg nu inte att de måste göra en kreditupplysning och att jag hamnar toksist i listan

Får du inte betala ränta med Klarna? Känns ju som att det då e bättre att ta deras all access deal som är räntefri delbetalning.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag förbokade PS5 på mediamarkt slutet av juni i år, fått bekräftat att jag får den på release dagen, imorse så bokade jag också en xbox serie x hos dem när förbokningar öppnades kl 9, fast jag var fundersam om jag skulle ha bokad på el giganten!?

Tacksam för input.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Mina datum från Webhallen är 19/11 för PS5 och 30/11 för Xbox series X.
Men ska ta mig till en Elgiganten för att köpa en Xbox series X med All Access istället.

Vart ser du prem. datum hos webhallen? Måste ha missat detta

Medlem
Skrivet av pacc:

OK, då hoppas jag på att det bara är Klarna som gör att orderstatus är annorlunda.

Betalade också med Klarna, men min står som reserverad. Föredrar en faktura när jag har fått produkten som jag sedan betalar. Dock så säger Elgiganten att de bara säljer så många som de får in, så skrev de på Instagram tidigare.

Medlem

Jag har förhandsbokat PS5 från Webhallen. Fick svar därifrån att de inte vet hur många PS 5 som de kommer få.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Får du inte betala ränta med Klarna? Känns ju som att det då e bättre att ta deras all access deal som är räntefri delbetalning.

Jag betalar hela beloppet direkt bara fast med Klarna. Det är ingen avbetalning det är tal om

Skrivet av musse1:

Jag betalar hela beloppet direkt bara fast med Klarna. Det är ingen avbetalning det är tal om

Ash okej. Lät lite konstigt om det hade varit det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av anarfox:

På Inet? Med eller utan diskläsare? Jag bad att bli överflyttat till den utan läsare med löfte om att få behålla min plats i kön.

Ah, med diskläsare.

Det snackades ju om att det var betydligt färre utan disk så det kan ju förklara det hela.

Medlem

Köpte Series X på Elgiganten 09.00 i morse. Status uppdaterad till reserverad.

Medlem

Bokade typ 6 februari på Webhallen. Någon som hört något därifrån ännu ?

Inaktiv
Skrivet av heady89:

Bokade typ 6 februari på Webhallen. Någon som hört något därifrån ännu ?

Jag bokade i december webhallen men jag har inte heller hört nått.

Medlem
Skrivet av heady89:

Bokade typ 6 februari på Webhallen. Någon som hört något därifrån ännu ?

April förra året, inte hört något ännu.

Har hämta i butik som leveranssätt, och normalt sätt får man inte reda på något innan samma dag som man ska hämta ut det då . . . . .

Skribent
Skrivet av AlfaBlommaN:

När beställde du din xbox? Jag beställde min 09:18 men står bara "under behandling"..

Mitt beställningsmail kom 09:02.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Betalade också med Klarna, men min står som reserverad. Föredrar en faktura när jag har fått produkten som jag sedan betalar. Dock så säger Elgiganten att de bara säljer så många som de får in, så skrev de på Instagram tidigare.

Litar på deras FAQ:
"Vad innebär det att förhandsboka en produkt hos er?
Du köper helt enkelt en produkt som inte finns på lager och vi skickar den så fort den har kommit in.
"

Redaktör
Ponny

Guuuuuuud. Det här är för nervöst. Bokade min PS5:a hos Cdon i april, och antar att jag då är rökt? Inte hört ett pip, så mailade dom. Idag försökte jag boka Series X från TRE olika återförsäljare, och jag vet inte om jag är safe. VERKAR så enligt Elgiganten, men vem vet!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Båda konsolerna släpptes för 499USD...

Xbox kan man förhandsboka för 5695kr
PS5 kan man förhandsboka för 5995kr

Hur gick det här till?

Det svenska Xbox-priset är bekräftat av MS.

Jag läste nånstans att PS5-priserna än så länge bara är i USD/EUR och att svenska ÅF inte vågat justera ner det lägre än 5995:-.

I mailet jag fick från Inet så stod det att priserna ska ha justerats ”i tid till leverans”, där har jag fortfarande 9995:- som placeholderpris.

Medlem
Skrivet av whoo:

Det svenska Xbox-priset är bekräftat av MS.

Jag läste nånstans att PS5-priserna än så länge bara är i USD/EUR och att svenska ÅF inte vågat justera ner det lägre än 5995:-.

Som redan nämnts i tråden handlar det om vem som distribuerar produkterna i Sverige. För PS är det nordisk film och dom vill ha betalt, för Xbox är det MS själva så dom kapar en mellanhand.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

April förra året, inte hört något ännu.

Har hämta i butik som leveranssätt, och normalt sätt får man inte reda på något innan samma dag som man ska hämta ut det då . . . . .

Beställde min 2019-04-20 men har inte hört nånting heller.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Testade att beställa hos Medimarkt och i bekräftelsen står det lev 19/11 men på produktsidan står det preliminär leverans i första kvartalet 2021... Blir å vänta in avbokningar antar jag

Skriv svar