De svenska priserna för Xbox All Access släppta

Robot
De svenska priserna för Xbox All Access släppta

Avbetalning av krysslåda plus Game Pass kommer kosta från 284 kr per månad.

#Xbox-all-access


Medlem

Series S blir lite dyrare på avbetalning medan man får lite ölpengar över vid Series X avbetalning förutsatt att man ändå har tänkt att ha Game Pass Ultimate under 2 år för 135kr/månad.

Backloggens befriare

Snorbilligt, sa Bill.
Snorbilligt, sa Bull.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Sweet. MS är verkligen på krigsstigen idag.

Medlem
Skrivet av omgponies:

Series S blir lite dyrare på avbetalning medan man får lite ölpengar över vid Series X avbetalning förutsatt att man ändå har tänkt att ha Game Pass Ultimate under 2 år för 135kr/månad.

Series X
370*24=8880
8880-5695=3185
3185/24=132,7083333333333

Series S
284*24=6816
6816-3495=3321
3321/24=138,375

Medlem
Skrivet av Coppertooth:

Series X
370*24=8880
8880-5695=3185
3185/24=132,7083333333333

Series S
284*24=6816
6816-3495=3321
3321/24=138,375

Så summa summarum, köp ej saker du nödvändigtvis inte behöver NU NU på avbetalning

Dax
Medlem

Så ingår i priset för en X? Eller är det utöver?

Skrivet av Dax:

Så ingår i priset för en X? Eller är det utöver?

Series S/Series X plus Xbox Game Pass Ultimate 24 månader betalas genom Avbetalning på 24 månader för 284/370 kr/mån


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Att spara en 50-lapp på att binda upp sig i 24 månader kändes ju inte som en lika bra deal som amerikanerna som sparar $19. Men å andra sidan så är det jävligt ovanligt att det blir billigare med en avbetalningsplan, och eftersom att jag ändå prenumererar på Game Pass Ultimate och planerar att göra det under de kommande åren så kanske det är lika bra att spara in den där 50-lappen? Då skyddar man sig ju dessutom från eventuella prishöjningar på Game Pass.

Dax
Medlem

Blir att boka en X då och sälja av sin gamla X låda

Medlem
Skrivet av Coppertooth:

Series X
370*24=8880
8880-5695=3185
3185/24=132,7083333333333

Series S
284*24=6816
6816-3495=3321
3321/24=138,375

Nu har jag inte kollat om där är några uppläggningsavgifter eller ränta i den här dealen, men en snabb koll på Resurs bank så får man punga 295kr i uppläggningsavgift samt, betala 39kr/mån för administrationsavgift samt ha en ränta på 4,89%. Så där kan faktsikt vara lite till att tjäna på den här dealen ändå.

EDIT: Med andra ord kan det vara runt 1797kr för Series X (Om man nu räknar med att man hade tagit något för 8800kr på avbetalningi 24/mån med Resurs). Inte för att det skulle vara någon ränta på 24 månader Game Pass Ultimate men ändå ^^

Medlem

Någon som hittar en länk på detta hos elgiganten ? Skulle gärna vilja veta om de tillkommer några avgifter, om inte så är jag intresserad annars köper jag den kontant 😁

Dex
Medlem

Varför är så många sugna på en sån här deal? Har så svårt att förstå varför man är så sugen på att binda sig i år till en tjänst för att spara 100kr. Vad händer om där efter 1 år inte är fler spel som man är sugen på att spela? Då är man ju "fast" i ett år till?

Varför köper man inte bara konsolen och kör gamepass månad för månad? Jag förstår att där kanske är några studenter eller liknande som inte har pengarna att punga ut direkt för en konsol, men känns som att ALLA föredrar detta sättet

Medlem

som när man köper en mobil....

jag menar hur många köper inte sina mobiler på samma sätt.

Medlem

@suna:

Jag brukade göra så, men det är grymt mycket skönare att ha jättelåga utgifter varje månad, och istället köpa hela saken på en gång.

Bindningstid är det värsta jag vet, visst kanske man på ett ställe sparar några kronor någon gång, men känslan att inte vara ett annat företags bitch i 24 månader är ännu bättre.

Förövrigt så har jag haft Game Pass ultimate sen det kom då jag har nytta av både xbox, pc och live funktionen i mitt liv!

Helt plötsligt fick jag både EA access och Bethesta på köpet också. Nice!

Medlem

En liten undran ang Xbox Game Pass Ultimate, går det att köpa detta från MS till reducerat pris om man ex köper 1 år i stöten eller det är 135kr/månad oavsett?

Medlem

Själv så hatar jag avbetalningar så jag kommer köpa Series X direkt.

Medlem

Alla Elgigantens fysiska butiker norr om Stockholm öppnar först 10.00 ? Kommer de öppna 09.00 imorgon Tisdag pga "XSX+all access" förhandsbokningen som bara går att göra i fysisk butik ? Vad tror ni ?

Medlem
Skrivet av Marptic:

Alla Elgigantens fysiska butiker norr om Stockholm öppnar först 10.00 ? Kommer de öppna 09.00 imorgon Tisdag pga "XSX+all access" förhandsbokningen som bara går att göra i fysisk butik ? Vad tror ni ?

Jag tror alla butiker i hela landet öppnar kl 10. Står ingenting på deras hemsida om att All Access endast kan tecknas i butik, så jag vet inte var detta kommer ifrån. Har FZ fått ett pressmeddelande från Elgiganten om att det bara gäller i butik?

I så fall så är det väl att förhandsbokningar kan börja göras online kl 9, men då enbart för konsolen och inte All Access.

Medlem
Skrivet av dex20:

Varför är så många sugna på en sån här deal? Har så svårt att förstå varför man är så sugen på att binda sig i år till en tjänst för att spara 100kr. Vad händer om där efter 1 år inte är fler spel som man är sugen på att spela? Då är man ju "fast" i ett år till?

Varför köper man inte bara konsolen och kör gamepass månad för månad? Jag förstår att där kanske är några studenter eller liknande som inte har pengarna att punga ut direkt för en konsol, men känns som att ALLA föredrar detta sättet

Usch, allt under 20k som du inte kan betala direkt skall du spara pengar till, helt onödigt att betala massa ränta osv.
Inte bara blir det billigare utan du lär dig att spara pengar vilket kommer gynna dig i det långa loppet!
Lyxfällan är riktig och den skall man inte gå i för då kan du bli riktigt körd i framtiden när det gäller bostadslån osv osv.

Nu hoppas jag de flesta känner till detta men är värt att nämna från och till, speciellt när det gäller spel och konsoler som har barn som största målgrupp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bojkott:

Jag tror alla butiker i hela landet öppnar kl 10. Står ingenting på deras hemsida om att All Access endast kan tecknas i butik, så jag vet inte var detta kommer ifrån. Har FZ fått ett pressmeddelande från Elgiganten om att det bara gäller i butik?

I så fall så är det väl att förhandsbokningar kan börja göras online kl 9, men då enbart för konsolen och inte All Access.

Står uttryckligen på bilden som ligger i nyheten, tagen från Elgigantens Instagram-konto. 09:00 gäller för webbutiken, ergo går det inte att köpa All Access förrän klockan 10:00


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Står uttryckligen på bilden som ligger i nyheten, tagen från Elgigantens Instagram-konto. 09:00 gäller för webbutiken, ergo går det inte att köpa All Access förrän klockan 10:00

Den där texten missade jag ☺️

Medlem

Jag va sugen på all access. Men nu ser jag inte nån poäng med det.
Så jag avvaktar ett halvår innan jag köper. Sitter på ett one x så jag behöver inte nån ny. Men behöva och vilja ha är två vitt skilda begrepp.

Medlem
Skrivet av dex20:

Varför är så många sugna på en sån här deal? Har så svårt att förstå varför man är så sugen på att binda sig i år till en tjänst för att spara 100kr. Vad händer om där efter 1 år inte är fler spel som man är sugen på att spela? Då är man ju "fast" i ett år till?

Varför köper man inte bara konsolen och kör gamepass månad för månad? Jag förstår att där kanske är några studenter eller liknande som inte har pengarna att punga ut direkt för en konsol, men känns som att ALLA föredrar detta sättet

Känner du någon som har köpt mobil på detta sättet?

Säger inte att det alltid är rätt (gör aldrig själv så med mobiler), men bara att det uppenbarligen finns en enormt stor marknad för det.

Tror det är mycket smart av både Microsoft och Elgiganten att erbjuda denna möjligheten. Kan nog sälja en hel del på det.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av baggso:

Usch, allt under 20k som du inte kan betala direkt skall du spara pengar till, helt onödigt att betala massa ränta osv.
Inte bara blir det billigare utan du lär dig att spara pengar vilket kommer gynna dig i det långa loppet!
Lyxfällan är riktig och den skall man inte gå i för då kan du bli riktigt körd i framtiden när det gäller bostadslån osv osv.

Nu hoppas jag de flesta känner till detta men är värt att nämna från och till, speciellt när det gäller spel och konsoler som har barn som största målgrupp

Allt under 200 K skulle jag säga närmare.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Hmm om man räknar på att konsolen, series x kostar 5695 så blir det 132 kr per månad för game pass.
Är det så dyrt om man tecknar det idag?

Medlem
Skrivet av martinot:

Allt under 200 K skulle jag säga närmare.

såklart allt är ju relativt

eld
Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Hmm om man räknar på att konsolen, series x kostar 5695 så blir det 132 kr per månad för game pass.
Är det så dyrt om man tecknar det idag?

99kr vad jag kan se, och då ignorerar vi alla helt galna deals folk har fått på gamepass.

Medlem
Skrivet av DumSpiro:

En liten undran ang Xbox Game Pass Ultimate, går det att köpa detta från MS till reducerat pris om man ex köper 1 år i stöten eller det är 135kr/månad oavsett?

Det är 135kr/mån oavsett;
1 månad: 135
3 månader: 405
6 månader: 810
12 månader: 1620
24 månader: 3240

Medlem
Skrivet av eld:

99kr vad jag kan se, och då ignorerar vi alla helt galna deals folk har fått på gamepass.

Det finns tre olika Game Pass (som jag känner till iaf)
99kr för Game Pass Console
99kr för Game Pass PC
135kr för Game Pass Ultimate. Då får man de två ovanstående + Gold. Har för mig att Gold gör så att du kan spela multiplayer online.

ref: längst ned på denna sida: https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass?xr=shellnav

1
Skriv svar