Se en direkt jämförelse mellan gamla Demon's Soul och remaken

Robot
Se en direkt jämförelse mellan gamla Demon's Soul och remaken

Playstation 3-versionen mot Playstation 5-ditot.

#demons-souls, #playstation-5


Medlem

Ser bra ut, är dock lite orolig över att remaken saknar den där klassiska Hidetaka Miyazaki-feelingen. Lite som Dark Souls 2.

Medlem

Remake mer en stor patch spelet är ju inte speciellt gammalt.

Medlem

Ruskigt imponerande. Börjar kännas som att man spelar en film snart alltså. Kul utveckling!

Medlem
Skrivet av Sille:

Remake mer en stor patch spelet är ju inte speciellt gammalt.

Byggt från grunden med helt ny motor, ungefär lika stor effort som att göra ett nytt spel tbh.

Att de är trogna orginalet är ju bara fanservice.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ser bra ut, är dock lite orolig över att remaken saknar den där klassiska Hidetaka Miyazaki-feelingen. Lite som Dark Souls 2.

Ja, det blir spännande att känna hur det spelas, jag tror väl att man får räkna med en viss skillnad, dock ser de ut att vara otroligt trogna till orginalet.

Jag hoppas dock på många quality of life improvements, fanns en del som var rent kasst i DS. 100+ health items ex.

4-way dodge ser ut att vara återimplementerat, känns ju sådär..

Medlem

Jag är av den skolan som tycker att gamla Demon's Souls-grafiken är typ "så bra man kan begära av ett spel" ;D Så bättre än så är bara en bonus, och den gamla DS-grafiken är absolut inget jag klagar över.

Medlem

jag älskade Trailen noch är så glad dom gjorde det men då Sony klanta sig med trialen och det ej kommer till PC så tappa jag intresset helt. Sony kan ta demon souls remaken och sin ps5 och köra upp i röven.

Medlem

Ibland önskar jag nästan att jag planerar köpa en konsol.

Medlem

Kul att se detta med all diskussion kring Crysis remaster'n senaste veckan.
Ser verkligen fantastiskt ut

Medlem

Någon borde skicka den här videon till Crytek.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ja, det blir spännande att känna hur det spelas, jag tror väl att man får räkna med en viss skillnad, dock ser de ut att vara otroligt trogna till orginalet.

Jag hoppas dock på många quality of life improvements, fanns en del som var rent kasst i DS. 100+ health items ex.

En del saker kan de få tajta till.

From har en förmåga att vilja ha med sektioner där man ska hoppa/falla ner till små avsatser och smala plankor och dylikt nedanför och kontrollerna känns verkligen inte skapta för denna typ av "plattformande".

Medlem
Skrivet av Sille:

Remake mer en stor patch spelet är ju inte speciellt gammalt.

Är ju definitivt väldigt mycket mer än en patch dock, och spelet har ändå 11 år på nacken. Missade du videon? 😅

Medlem

Märkligt val i trailern att de bara visade one-hit-fiender. De borde ju visat några tuffa fighter, där spelaren iaf behövde blocka, slå, undvika, blocka, så osv några gånger. Visst, bossen var "tuff" men det var ju givet. Alla souls-spel handlar ju om att alla fiender är livsfarliga, att man måste ta sin tid osv, men här sprang han/hon över alla fiender utan bossen. (Det kan vara en sorts intro-nivå, jag kommer inte ihåg hur det var, men var det det så var det väl opassande att de valde att visa den i trailen).

Iaf, jag kommer att köpa spelet, ser grymt bra ut och originalet är ett topp-spel!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ser bra ut, är dock lite orolig över att remaken saknar den där klassiska Hidetaka Miyazaki-feelingen. Lite som Dark Souls 2.

Inte så konstigt eftersom att det verkar ha varit ett annat team som utvecklade 2:an, med Hidetaka som Supervisor(svårt att veta hur mycket han hade att göra med utvecklingen, han kanske fanns tillgänglig ifall dom undrade eller hade problem med något).
-------
Jag tycker ändå att 2:an var helt okey, i väntan på 3:an så var det trevligt att få spela mer Dark souls och det kan ju vara så att 2:an hjälpte till med att nå 3:ans kvalité.
Om man har spelat dom andra spelen och vill ha mer Dark souls så tycker jag att 2:an är okey helt enkelt, även om det inte riktigt når upp till 1:an och 3:ans kvalité.
Det var fruktansvärt otydligt att man var tvungen att sätta eld på vad som ser ut som metallen på kvarnen i 2:an, jag gillar inte att behöva google:a fram lösningar, men det var nästan omöjligt att lista ut.
Jag upplevde att 2:an hade en känsla av ensamhet och tomhet som var intressant, lite musiken och en värld som kändes mer öde på något sätt.
-------
Jag har spelat igenom DkS 1-3 och är nyfiken på Demon Souls, men jag vet inte om jag pallar riktigt.
Är väl inget stort fan av LVL systemet och vissa bossar är lite väl irriterande.
Kommer väl främst ihåg 2:an IOFS där King Vendrick och Ancient dragon bossarna kändes fattiga och så svåra så att jag gav upp till slut, jag är inget fan av attacker som är besvärliga att akta sig ifrån samtidigt som man dör direkt när man blir träffad....
-------
Näe, jag upplever många problem med Dark Souls serien, men miljöerna och en stor del av gameplay är väldigt underhållande.
Jag hoppas att Demon Souls moderniseras, så man slipper känna att man spelar ett spel från 2009.
Men Shadow of the Colossus(2018) var väl typ samma spel i grunden, så man kanske inte ska ha för höga förhoppningar,,,,

1
Skriv svar