Xbox game pass ser en 50-procentig ökning av prenumeranter

Robot
Xbox game pass ser en 50-procentig ökning av prenumeranter
Medlem

Misstänker att med All Access på fler marknader samt alla studios de köpt så kommer Game Pass bara växa.
Var lite tveksam till Series X efter besvikelsen med steget 360 - One, men med både All Access i Sverige samt den enorma satsning de gör nu, så blir jag fan eggad alltså.

NuZ
Testpilot

Säg inget till chefen men sitter och spelar på Xcloud på jobbet

Game pass är det riktigt riktigt bra värde i nu


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Som en inbiten Sonyfanboy kan jag inte säga mer än grattis till er Xboxanvändare. Hoppas ni får mer bra spel och förmåner med game pass. Hoppas nu Sony tar efter mer

Medlem

Inte så konstigt. Sjukt prisvärd tjänst. Det finns inte längre några argument emot GP.

Medlem

Tänk om nästa Elder Scrolls blir Xbox/PC exklusivt


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Har sagt det tidigare men tycker att det tåls att upprepas. Xbox Gamepass har förändrat både hur jag konsumerar spel och VILKA spel jag spelar. Tidigare köpte jag 5-10 fullprisspel om året och var relativt smal i vad jag valde för något. Numera kör jag med några få undantag enbart gamepass + free to play-titlar. Jag går dessutom betydligt oftare utanför min comfort zone och testar grejer som jag aldrig hade köpt. Köpet av Bethseda blev nästan för mycket, var ska det sluta? I mina ögon är det här på god väg att bli vad Netflix är för serier och film. Konkurrenterna är långt efter men lär väl vakna till mer och mer ju större Gamepass växer sig får vi hoppas.

KoP
Medlem
Skrivet av Red_warning:

Tänk om nästa Elder Scrolls blir Xbox/PC exklusivt

Det kommer nog inte hända är en spontan känsla. Det vore ju dumt att bortse ifrån alla kunder som sitter med Playstation.

eld
Medlem
Skrivet av KoP:

Det kommer nog inte hända är en spontan känsla. Det vore ju dumt att bortse ifrån alla kunder som sitter med Playstation.

Fast Hellblade blir ju series x exklusivt nu, ett spel som först bara släpptes på playstation, bland annat.

Det är väl otroligt få microsoft-spel som faktiskt släppts på playstation, och de flesta som gjort det har haft rätt intressanta orsaker, som tidigare kontrakt eller liknande.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Säg inget till chefen men sitter och spelar på Xcloud på jobbet

Game pass är det riktigt riktigt bra värde i nu

Måste ta och införskaffa en Android mobil...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Red_warning:

Tänk om nästa Elder Scrolls blir Xbox/PC exklusivt

Blir nog tyvärr Windows/Xbox exklusivt. Men kanske så ser man Xbox logon när man startar Starfield på PS5an.

Skrivet av Lirilesh:

Måste ta och införskaffa en Android mobil...

Do it!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Väldigt prisvärt, både för mig och barnen!
Game pass är faktiskt anledningen till att jag idag förhandsbokade en Xbox series x.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Måste ta och införskaffa en Android mobil...

Apple har ändrat i sina regler så kommer att komma till iPhone. Så inte nödvändigt med byte om du kan vänta lite


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Rädd att många missat förmåner/perks som finns till några spel. Har fått två paket stridsvagnar till WoT bland annat. Normalpris 500 kr st. Men det finns lite annat också som grejer till Dauntless, Smite med fler. Kika om ni inte gjort.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Apple har ändrat i sina regler så kommer att komma till iPhone. Så inte nödvändigt med byte om du kan vänta lite

Du kanske har rätt, läste artikeln nu. Får hålla tummarna.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Blir nog tyvärr Windows/Xbox exklusivt. Men kanske så ser man Xbox logon när man startar Starfield på PS5an.

Det finns inte risk att Starfield blir exklusivt för Xbox och PC då?

NuZ
Testpilot
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det finns inte risk att Starfield blir exklusivt för Xbox och PC då?

Jo precis det jag menar. Kanske var lite otydlig när jag citerade ett annat inlägg för Tes.

Vet faktiskt inte vilken väg de kommer ta. Men hoppas vi slipper exklusiva spel i framtiden


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har alltid kört Xbox men tycker konkurrens är bra och gynnar konsumenterna så jag hoppas på Game Pass till Playstation.

Medlem

Ingenting för mig som har spelat samma tio spel i tio år.

Medlem

Är det någon som vet hur det fungerar/kommer fungera med cloud saves på xcloud/game pass? Kan jag spela samma sparning på pc / xbox / streamat?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ingenting för mig som har spelat samma tio spel i tio år.

Av ren nyfikenhet. Vilka är dem 10 spelen?

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Är det någon som vet hur det fungerar/kommer fungera med cloud saves på xcloud/game pass? Kan jag spela samma sparning på pc / xbox / streamat?

Jag har förstått att det är precis så. Du ska kunna spela dina spel på telefonen, spara, och sedan komma hem och fortsätta på tex. Xboxet där du avslutade.

Inaktiv

Att det ökar till 15 miljoner låter ju kanon, men får man in mer eller mindre pengar på det sättet jämfört med att sälja spel för spel.

Bra för spelarna är det hursomhelst

Och nu kommer jag låta lite gnällig men är det inte roligt hur Xbox nu börjar gå ut med siffror igen, när det går bättre

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_328494:

Att det ökar till 15 miljoner låter ju kanon, men får man in mer eller mindre pengar på det sättet jämfört med att sälja spel för spel.

Bra för spelarna är det hursomhelst

Och nu kommer jag låta lite gnällig men är det inte roligt hur Xbox nu börjar gå ut med siffror igen, när det går bättre

Jo de är sant men konstigt att de inte gått ut med mer siffror isåfall. Som t.ex att det tog 14minuter innan hela Australien ”sould out” Series X. Det är väl skrytsiffror om något. Nästa vecka kommer nog skrytet ska vi se

PS5an har jag accepterat att jag inte får denna sida av året. Xboxet hoppas jag att jag kan knalla in på lokala butiken och köpa den 10e


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Finns det någon anledning för en PC spelare att titta närmare på detta, eller är det rent för Xbox folk? (Ja, jag frågar istället för att googla och nej, jag har verkligen ingen aning, är PC spelare första och PS4 i kommer-långt-efter andra hand...)


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Finns det någon anledning för en PC spelare att titta närmare på detta, eller är det rent för Xbox folk? (Ja, jag frågar istället för att googla och nej, jag har verkligen ingen aning, är PC spelare första och PS4 i kommer-långt-efter andra hand...)

En fördel för PC-spelare är väl att många bra studios nu är systerstudios och kan hjälpas åt i utvecklingen av stora RPG t.ex.
Obsidian med Bethesda och Inxile. 343 med id och Arkane. Mycket resurser under samma "tak".

NuZ
Testpilot
Skrivet av absimilard:

Finns det någon anledning för en PC spelare att titta närmare på detta, eller är det rent för Xbox folk? (Ja, jag frågar istället för att googla och nej, jag har verkligen ingen aning, är PC spelare första och PS4 i kommer-långt-efter andra hand...)

För PC är Game pass verkligen värt det. Med Ultimate får du då PC och Xcloud


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ej köpt ett spel på evigheter är rätt nöjd med Gamepass för PC
men få la öppna plånboken för Ass valhalla & Cyberpunk.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Frågan är ju när xbox gamepass kommer till playstation. Massiv installationsbas utan att behöva sälja hårdvara till förlust. I linje med dera motto att ta spel till alla skärmar oavsett plattform. Kriget mot Apple, för att få sälja sin prenumerationstjänst där och runda plattformens egen butik visar väl att det inte är omöjligt scenario.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det kommer nog inte hända är en spontan känsla. Det vore ju dumt att bortse ifrån alla kunder som sitter med Playstation.

Det argumentet kan man använda på alla exklusiva spel i så fall.

Exklusiva spel är inte till för att sälja maximal antal kopior utan att locka kunder att köpa just deras konsol eller i detta fall GamePass som MS uppenbarligen satsar allt på.

12
Skriv svar