Ja, Hogwarts Legacy är ett singleplayer-RPG!

Robot
Ja, Hogwarts Legacy är ett singleplayer-RPG!

Och nej, det utspelar sig inte bara på skolan.

#hogwartz-legacy


NuZ
Testpilot

Först med att skriva GÅSHUDSHYPE!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Trodde aldrig att jag kunde bli taggad för något Harry Potter relaterat... Ahh the power of gaming...

Medlem

Trodde det var multiplayer Fick nästan känslan av att det kunde vara ett semi-mmo.

Hade varit kul att lira med ungarna ju


signatur

K9
:.:

Medlem

När jag såg trailern gäspade jag något enormt....fram tills världen öppnade upp sig och jag blev råtaggad!
Blev orimligt exalterad över detta spel och om det blir ens i närheten så bra som jag upplevde trailern kommer det bli fantastiskt.
Måtte jag kunna spela det nästa jullov (fördel med att vara lärare)

Ska bli skoj att följa detta.

Men här varit skoj att man skapade en karaktär i början med bakgrund man väljer olika grejer med moraliska saker å sånt, som sen gör att dom valen du gör under skapelsen att hatten väljer in dej i ett av hemmen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av absimilard:

Trodde det var multiplayer Fick nästan känslan av att det kunde vara ett semi-mmo.

Hade varit kul att lira med ungarna ju

Hade ju varit sjukt häftigt att kunna skapa en liten Weasley-familj och utforska världen

FM-guru
F.d. Sisyr

Riktigt skönt att det inte är MP. Då hade intresset stendött, men nu blev jag nyfiken istället.

Frilansare

Hoppas fortfarande på Bully möter Hogwarts, the game. Skönt med SP.

Medlem

Väldigt intressant! Senaste Harry Potter jag spelade var nog Chamber of Secrets till Gamecube. Det här fick upp intresset rejält.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kommer man kunna spela som Harry Potter?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Kommer man kunna spela som Harry Potter?

Förstår det som att detta utspelar sig långt innan någon av de karaktärer som finns i böckerna.

Men du kan döpa din karaktär till Harry P. Tekniskt sett spelar du som honom då.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ska bli skoj att följa detta.

Men här varit skoj att man skapade en karaktär i början med bakgrund man väljer olika grejer med moraliska saker å sånt, som sen gör att dom valen du gör under skapelsen att hatten väljer in dej i ett av hemmen

Ja jag tänkte ungefär likadant. Det blir kanske inte lika magiskt om man kan välja själv.

Men sak samma! Jag är taggad ändå!

Medlem

Har aldrig gillat Harry Potter men trailern till detta såg väldigt intressant ut, gick upp ganska högt på min lista över spel att se fram emot.

Medlem

Undrar om man kommer att få ta del av mugglarvärlden också (om än i begränsad utsträckning) eller om det "bara" är raka vägen in på skolan som gäller. Tågfärden dit vill man ju inte missa. Var ska man annars köpa sina levande chokladgrodor liksom?!

Skämt åsido, de har sannerligen väckt min nyfikenhet. Hoppas innerligt på ett framtida mästerverk.

Medlem

Hoppas det har någon form av moral-system likt typ Mass Effect och att man även får bestämma vilket hus man vill vara del av. Är inget direkt potter-head men gillar ändå filmerna och tycker idén om att få lira som en Slytherin anti-hero karaktär känns ganska kul.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fiigaro:

Hoppas det har någon form av moral-system likt typ Mass Effect och att man även får bestämma vilket hus man vill vara del av. Är inget direkt potter-head men gillar ändå filmerna och tycker idén om att få lira som en Slytherin anti-hero karaktär känns ganska kul.

Hade gärna sett att det är som Witcher 3 eller Wasteland, väldigt grått. Tycker personligen inte om när man har en mätare och "detta är ett elakt val".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Ser sjukt bra ut. Men först måste jag se filmerna. 😜 Streamas de någonstans?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade gärna sett att det är som Witcher 3 eller Wasteland, väldigt grått. Tycker personligen inte om när man har en mätare och "detta är ett elakt val".

Jag förstår, behövs ingen mätare egentligen. Det kan vara som Witcher också Att ha en mätare kan dock ha en fördel för att låsa upp andra möjligheter eller egenskaper. Tex är du "ond" kan du använda denna svartkonst eller är du "god" kan du använda denna heliga trollformel. Man kan även veta hur långt på god/ond spektrumet man ligger, man kanske helst vill ligga i en gråzon.

Men jaa det behövs ju ingen mätare för det heller utan det kan ju baseras endast på valen man gör under spelets gång. Jag vill bara ha valmöjligheter som gör att jag kan forma min karaktär lite

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fiigaro:

Jag förstår, behövs ingen mätare egentligen. Det kan vara som Witcher också Att ha en mätare kan dock ha en fördel för att låsa upp andra möjligheter eller egenskaper. Tex är du "ond" kan du använda denna svartkonst eller är du "god" kan du använda denna heliga trollformel. Man kan även veta hur långt på god/ond spektrumet man ligger, man kanske helst vill ligga i en gråzon.

Men jaa det behövs ju ingen mätare för det heller utan det kan ju baseras endast på valen man gör under spelets gång. Jag vill bara ha valmöjligheter som gör att jag kan forma min karaktär lite

Det kan man ha, men jag tycker själv det är bra när man inte vet vilka val som är goda eller onda. Det tar ifrån lite av det mystiska i vad dina val faktiskt åstadkommer.

Man kan mena väl men val man gör kan ju vara egoistiska även om man räddar någon t ex - något jag tyckte Witcher och Wasteland gjort väldigt bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Calez:

Ser sjukt bra ut. Men först måste jag se filmerna. 😜 Streamas de någonstans?

Tror CMore har alla filmer. Du kan testa 2 veckor gratis, glöm inte att säga upp det direkt bara och sen kika igenom rullarna Gör ett testkonto ett par gånger per år för att kika igenom nån serie jag är sugen på.

Medlem

Lite synd att det inte är CO-OP iaf, men försiktigt taggad ändå.
Uppväxt när Harry Potter var som störst, så blitt ett par gånger man läst böckerna.

Medlem

Åhhh! 🥰
Detta ser jag fram emot!

Medlem

Kom från ingenstans och klättrade väldigt högt upp på min vill-ha-lista. Ser väldigt bra och mysigt ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Kommer man kunna spela som Harry Potter?

Skrivet av Lirilesh:

Förstår det som att detta utspelar sig långt innan någon av de karaktärer som finns i böckerna.

Men du kan döpa din karaktär till Harry P. Tekniskt sett spelar du som honom då.

Det är riktigt.
Stod i trailern att det utspelar sig på 1800-talet.
Harry Potter är född 1980 och gick på Hogwarts på 90-talet.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Spännande att man får välja vilket hus man vill tillhöra!

Betyder att det borde finnas spännande val i spelet

Helt klart börja som slytherin då

Medlem

Det kan bli väldigt bra, och då är jag inte en HP-fantast överhuvudtaget.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Aldrig varit stormförtjust i H.P och co, men gillade verkligen världen som filmerna och filmskaparna målade upp. Det här ska bli spännande.

Medlem

Jag är inget stort Harry Potter fan, men jäklar vad jag är taggad på detta. Detta ser ut att kunna fylla mitt tomrum på grund av längtan till TES:VI. Sjukt oväntat!

Medlem

Bra, även om jag inte var orolig att det skulle bli något MMO av det hela så är det ändå skönt att få det bekräftat.

12
Skriv svar