Framtida Bethesda-spel kan komma till fler format än pc och Xbox

Robot
Framtida Bethesda-spel kan komma till fler format än pc och Xbox

Man tar det "från fall till fall".

#deathloop, #ghostwire-tokyo


Medlem

Om det står "Xbox Game Studios" när man startar spelen på sin PS5 kommer jag bli så glad. 😂

Medlem
Skrivet av RaXha:

Om det står "Xbox Game Studios" när man startar spelen på sin PS5 kommer jag bli så glad. 😂

Det hade faktiskt varit förbannat kul!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av RaXha:

Om det står "Xbox Game Studios" när man startar spelen på sin PS5 kommer jag bli så glad. 😂

Jag blir lite konfunderad för ett tiondels ögonblick varje gång jag startar Oro på switchen (började spela det för någon vecka sen) 😅

Har haft Xbox sen OG, och bytte till Playstation när ps4 kom och tänkte att jag skulle köpa en Xbox lite senare om tex Fable kom. Men jag blev aldrig riktigt sugen på att köpa en Xbox den här generationen. Kommer köpa en PS5 på releasedagen (förhoppningsvis)
Men den här generationen ser det ut som om jag kommer slå till på en Xbox längre fram, vilket jag ser framemot!

Medlem

Det låter smartare att låta fler konsoler ta del av spelen om Microsoft vill tjäna pengar. De lär ju kunna göra sig en rejäl hacka på att låta spelen komma till Nintendos och Sonys konsoler också - det är ju rätt många miljoner presumtiva köpare som finns på de plattformarna (typ 160 miljoner). Fin goodwill hade det också varit.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Det låter smartare att låta fler konsoler ta del av spelen om Microsoft vill tjäna pengar. De lär ju kunna göra sig en rejäl hacka på att låta spelen komma till Nintendos och Sonys konsoler också - det är ju rätt många miljoner presumtiva köpare som finns på de plattformarna (typ 160 miljoner). Fin goodwill hade det också varit.

Har väldigt svårt att tro att goodwill är med i ekvationen över hur dom ska tjäna igen dom 66 miljarderna dom har lagt ut. Dom vill få in spelare i sitt system antar jag. 🙂

Medlem

Hur någon kan tycka om Phil "SnackarN" Spencer är för mig en gåta.

“Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives,” he said. “I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about. Gaming is bigger than any one device…” 2 månader sedan

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Det låter smartare att låta fler konsoler ta del av spelen om Microsoft vill tjäna pengar. De lär ju kunna göra sig en rejäl hacka på att låta spelen komma till Nintendos och Sonys konsoler också - det är ju rätt många miljoner presumtiva köpare som finns på de plattformarna (typ 160 miljoner). Fin goodwill hade det också varit.

Ja gör spelen tidsexklusiva eller helt enkelt ingen exklusivitet. De har ju ändå fördelen att spelen ingår i gamepass som inte finns till andra konsoler.

Medlem

Är det en ny meme att MS ska dela med sig av sina exklusiva medan Sony ska ha kvar sina? De kan väl likaväl dela med sig av sina också? Blev folk så sura för de köpte TES?

Ambassadör
Xbox

Deathloop och Ghostwire: Tokyo för att upprätthålla kontrakt, kommer ändå till Xbox Game Pass direkt efter

Sedan har vi online-spel som redan är etablerade såsom The Elder Scrolls Online och Fallout 76 som kommer att stanna på alla plattformar så klart.
DOOM kommer säkert till Switch. TES VI är lite av ett wildcard, kanske vill man upprätthålla memen med Skyrim som finns på allt, eller inte.

Därefter är det nog väldigt tveksamt.


signatur

Jump in.

Medlem

jag tror inte microsoft har problem, utan snarare deras logo på deras spel som eso etc... som sony och nintendo kommer störa sig på. tror snare tvärtom att nintendo och Sony som kommer inte kanske vill ha dem i sina konsoler. eller ? det kommer bli indirekt marknadsföring tror jag?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

sony kommer ju få betala en summa för dom ska göras till ps, och den kostnaden kommer inte vara billig men det är klart.

om dom inte kommer på ps så med sannolik är det 2 saker sony vägrar betala eller för högt pris och dom kunde inte komma överens.

Nu pratar vi uppenbara spel som alla vill ha till sin ps eller iaf flesta ex fallout elderscrolls osv.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Är det en ny meme att MS ska dela med sig av sina exklusiva medan Sony ska ha kvar sina? De kan väl likaväl dela med sig av sina också? Blev folk så sura för de köpte TES?

Exakt min tanke. Har varit så väldigt länge. Jag minns när Rise of the Tomb Raider blev tidsexklusivt för Xbox One och PS fanboys började grina, Capcom gjorde Street Fighter V permanent PS4 exklusivt och då var alla tysta. Tydligen ska PS spelare få behålla alla spel på sin konsol men Xbox spelare måste lära sig att dela, lol.

Medlem

Strategiskt sett borde Microsoft absolut inte släppa nåt av sina spel på någon annan konsoll, exklusivitet säljer konsoller, det har Nintendo och Sony bevisat. De behöver stärka Xbox varumärket med exklusiva titlar.

KoP
Medlem

Som jag sa i en annan tråd: Det är ju inte hugget i sten att framtida Bethesda spel blir exklusiva till PC/Xbox. ╮(′~‵〞)╭ Så ingen idé att måla fan på väggen föränns vi sitter på fakta.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Draconis:

Är det en ny meme att MS ska dela med sig av sina exklusiva medan Sony ska ha kvar sina? De kan väl likaväl dela med sig av sina också? Blev folk så sura för de köpte TES?

Det är ett sjukt märkligt resonemang ja. Förnekelsefas tror jag.

Det är väldigt enkelt och tillgängligt att komma in i Xbox ekosystem som spelare. Antingen köper du en Xbox-konsol, eller spelar på den PC som alla tydligen har, eller kör via molnet på en Android. Xbox Game Pass är billigt så det är heller inget stort ekonomiskt hinder.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur någon kan tycka om Phil "SnackarN" Spencer är för mig en gåta.

“Gaming is about entertainment and community and diversion and learning new stories and new perspectives,” he said. “I find it completely counter to what gaming is about to say that part of that is to lock people away from being able to experience those games. Or to force someone to buy my specific device on the day that I want them to go buy it, in order to partake in what gaming is about. Gaming is bigger than any one device…” 2 månader sedan

Och hur går han emot det här?

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Exakt min tanke. Har varit så väldigt länge. Jag minns när Rise of the Tomb Raider blev tidsexklusivt för Xbox One och PS fanboys började grina, Capcom gjorde Street Fighter V permanent PS4 exklusivt och då var alla tysta. Tydligen ska PS spelare få behålla alla spel på sin konsol men Xbox spelare måste lära sig att dela, lol.

Exakt. Rent av skrattretande hur Sonyfanboys beter sig och tänker.

"mEn pHiL sA jU!"

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Exakt min tanke. Har varit så väldigt länge. Jag minns när Rise of the Tomb Raider blev tidsexklusivt för Xbox One och PS fanboys började grina, Capcom gjorde Street Fighter V permanent PS4 exklusivt och då var alla tysta. Tydligen ska PS spelare få behålla alla spel på sin konsol men Xbox spelare måste lära sig att dela, lol.

Var ju dock inte bara Playstation fanboys som blev sura. En spelserie som funnits på PC sen första början och andra delen i en triologi var plötsligt 1 års tidsexklusiv på xbox. Det kändes som ett enormt svek. Nya IPn ser jag inte nåt större problem med att de är exklusiva på en viss platform men att ta ett existerande IP som varit multiplatform innan och sen göra en del av det IPt exklusivt till en platform är genomvidrig.

Dock tror jag inte att de är så korkade att de kommer att göra ES6 exklusivt till Xbox/PC. Inte heller framtida Falloutspel. Nya IPn kanske? Men inte existerande spelserier.

jbx
Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Var ju dock inte bara Playstation fanboys som blev sura. En spelserie som funnits på PC sen första början och andra delen i en triologi var plötsligt 1 års tidsexklusiv på xbox. Det kändes som ett enormt svek. Nya IPn ser jag inte nåt större problem med att de är exklusiva på en viss platform men att ta ett existerande IP som varit multiplatform innan och sen göra en del av det IPt exklusivt till en platform är genomvidrig.

Dock tror jag inte att de är så korkade att de kommer att göra ES6 exklusivt till Xbox/PC. Inte heller framtida Falloutspel. Nya IPn kanske? Men inte existerande spelserier.

Men om vi tar ditt exempel, om ES6 skulle bli exklusivt till Xbox och PC, samt att det visar sig vara ett riktigt bra spel, hur många skulle då inte köpa en Xbox som enbart sitter på ps5?
Jag börjar tänka att det var ett riktigt smart drag av Microsoft att köpa.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Phil Spencer om det hela:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av jbx:

Men om vi tar ditt exempel, om ES6 skulle bli exklusivt till Xbox och PC, samt att det visar sig vara ett riktigt bra spel, hur många skulle då inte köpa en Xbox som enbart sitter på ps5?
Jag börjar tänka att det var ett riktigt smart drag av Microsoft att köpa.

Färre än man kan tro med tanke på att dessa spel alltid gör sig bättre på PC. Precis som FZ själva resonerade i senaste fredagspanelen så är många Playstation ägare också PC ägare. De väljer Sony eftersom det där finns spel som är exklusiva för den plattformen och därmed inte kommer på PC, men det finns ingen anledning att skaffa en Xbox då allt som släpps på Xbox kommer till PC.

Så det här köpet kommer nog bara ha marginell effekt när det gäller vilken konsol folk väljer.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Har väldigt svårt att tro att goodwill är med i ekvationen över hur dom ska tjäna igen dom 66 miljarderna dom har lagt ut. Dom vill få in spelare i sitt system antar jag. 🙂

Nej, det lär det ju förstås inte vara frågan om. Pengar, pengar, pengar handlar det om.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Exakt min tanke. Har varit så väldigt länge. Jag minns när Rise of the Tomb Raider blev tidsexklusivt för Xbox One och PS fanboys började grina, Capcom gjorde Street Fighter V permanent PS4 exklusivt och då var alla tysta. Tydligen ska PS spelare få behålla alla spel på sin konsol men Xbox spelare måste lära sig att dela, lol.

Inte så konstigt egentligen. Fånigt kanske, men inte så konstigt. Självklart vill en Playstation-spelare att alla spel ska komma till Playstation och vice versa för en Xbox-spelare. Är man sedan fanboy blir man förstås om heta spel är exklusiva till just sitt favoritformat. Skulle vilja påstå att Xbox-fanboys är lika griniga som Sony-fanboys.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Nej, det lär det ju förstås inte vara frågan om. Pengar, pengar, pengar handlar det om.

Lättare att få in pengarna om de lyckas sälja sina spel till lojala playstation fans också.
En ny revenue stream kommer de inte att säga nej till. De kommer behålla vissa spel till sin plattform exklusivt eller tidsexklusivt.

Avstängd
Skrivet av Aletheides:

Färre än man kan tro med tanke på att dessa spel alltid gör sig bättre på PC. Precis som FZ själva resonerade i senaste fredagspanelen så är många Playstation ägare också PC ägare. De väljer Sony eftersom det där finns spel som är exklusiva för den plattformen och därmed inte kommer på PC, men det finns ingen anledning att skaffa en Xbox då allt som släpps på Xbox kommer till PC.

Så det här köpet kommer nog bara ha marginell effekt när det gäller vilken konsol folk väljer.

Med det resonemanget så finns det ju ingen anledning för nåt företag att göra Playstation-spel, alla har ju redan en PC. Varför lägga resurser på den portningen om det är så marginellt som du vill påstå?

Medlem
Skrivet av jbx:

Men om vi tar ditt exempel, om ES6 skulle bli exklusivt till Xbox och PC, samt att det visar sig vara ett riktigt bra spel, hur många skulle då inte köpa en Xbox som enbart sitter på ps5?
Jag börjar tänka att det var ett riktigt smart drag av Microsoft att köpa.

Det skulle vara ett smart drag, ja. Men inte mindre vidrigt för det.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Färre än man kan tro med tanke på att dessa spel alltid gör sig bättre på PC. Precis som FZ själva resonerade i senaste fredagspanelen så är många Playstation ägare också PC ägare. De väljer Sony eftersom det där finns spel som är exklusiva för den plattformen och därmed inte kommer på PC, men det finns ingen anledning att skaffa en Xbox då allt som släpps på Xbox kommer till PC.

Så det här köpet kommer nog bara ha marginell effekt när det gäller vilken konsol folk väljer.

Iaf till en början. Om man vill ha en Xbox för spelen som kommer ges ut under Bethesda får man snällt vänta ett gäng år iaf innan det kommer några spel.
När nästa elder scrolls eller fallout kommer är det väl knappt ens ngn som vet?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av BeardedRobot:

Exakt min tanke. Har varit så väldigt länge. Jag minns när Rise of the Tomb Raider blev tidsexklusivt för Xbox One och PS fanboys började grina, Capcom gjorde Street Fighter V permanent PS4 exklusivt och då var alla tysta. Tydligen ska PS spelare få behålla alla spel på sin konsol men Xbox spelare måste lära sig att dela, lol.

Alltså när ni skriver såna där grejar, "då var alla tysta" , varför tror du det? Det var väl hur många som helst som blev upprörda över det. Jisses

Inaktiv

Rätt fascinerande hur man får det att låta som att man är hjältar för att ett skrivet avtal inte bryts. Jisses, denna människa och hans ändrade åsikter.

12
Skriv svar