Kan PS4-Spider-Man uppgraderas till PS5-remastern? Insomniac funderar...

Robot
Kan PS4-Spider-Man uppgraderas till PS5-remastern? Insomniac funderar...
Medlem

Känns fattigt att inte få en grafikuppdatering till ett spel från 2018. Borde inte vara så jäkla svårt kan jag tycka.

Medlem

Jag vart precis klar med grundspelet förra veckan och funderade på att spara expansionerna till PS5.
Jag antar att jag måste börja om med achievments också så jag skippar nog Spider-Man till PS5 och spelar bara Miles Morales istället.

Lite tråkigt och det skulle vara roligt att prova Spider-Man på PS5, men det är nog inte värt det i min situation.

Ifall man inte får uppgradera Spider-Man så ser det väl inte så ljust ut för andra PS4 spel heller antar jag, tråkigt då jag gärna skulle se andra spel i riktig 4K och högre framerate.
Vi är inte där än, så jag hoppas fortfarande.

Medlem

Kom igen nu och få lite pluspoäng Sony. När ni nu väntar med titlar så kan de åtminstone uppgradera sina egna spel.

Medlem

Grafikuppdatering borde man få. Sparfilerna är det väl trots allt skit sak samma med dock.
Fan ska man med en sparfil till där man redan gjort allt liksom om man vill spela spelet igen


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Grafikuppdatering borde man få. Sparfilerna är det väl trots allt skit sak samma med dock.
Fan ska man med en sparfil till där man redan gjort allt liksom om man vill spela spelet igen

Man kanske vill köra new game+ som finns i spelet. Så en sparfil kan definitivt vara trevligt att få med även om det kanske inte är det viktigaste.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Man kanske vill köra new game+ som finns i spelet. Så en sparfil kan definitivt vara trevligt att få med även om det kanske inte är det viktigaste.

Möjligt. Men frågan är man inte redan gjort det i såfall för det har varit ute ett tag nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem

Behövs spelet ens uppgraderas?

1. Det är i princip nytt
2. Det är väl bakåtkompatibelt på PS5?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den stora frågan är ju om det gäller sparfiler för alla bakåtkompatibla spel. Om spelet är bakåtkompatibelt, men sparfiler kan inte flyttas över. Så det är ju bara dumt/klantigt utfört

1
Skriv svar