PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Ja för alla är lika prinicipslösa som du som tycker det är en bra strategi för konsumenter att ett företag håller på med exklusivitet. Det hör hemma på 1200 talet inte i ett modernt samhälle.

Jag kan dock nämna några saker med xbox och varför man skulle kunna vilja skaffa en.

Halo Infinite kommer
Game Pass
EA Play
Zenimax alla spel
xCloud
Bakåtkompatibilitet
Bättre mjukvara (OS och i kontroller)
Snygg och vältillverkad konsol
Bra ergonomiska kontroller
Ett företag som sätter kunden i fokus
Hög prestanda på hårdvaran

Kan du nämna en enda anledning att skaffa playstation som inte börja och slutar med "exklusiva spel"?

Det där är ju så jäkla individuellt vad man tycker,

Men jag kan väl börja

PS Now ( riktigt många bra spel där )
Mjukvaran ( playstations mjukvara är betydligt mer tilltalande än xbox )
Hårdvaran ( också så jäkla individuellt, men ps5:ans design tilltalar mig 1000 ggr mer än xbox )
Handkontrollen ( tycker playstations handkontroll är mycket mer ergonomisk att hålla i, och ja jag har bägge )
Ett bra trophy system som gör det tilltalande att ta den bästa ( platinum )

Sen att du säger att man inte kan nämna exklusiva spel blir bara så fel. Vi kan säga såhär istället, vad släppte microsoft för exklusiva spel under hela one eran ? Forza, halo och gears of war? Indie spel tilltalar inte mig ett smack.

Värt att nämna är att jag har bägge konsolerna och kommer äga series x och ps5 på releasedagen.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Det där är ju så jäkla individuellt vad man tycker,

Men jag kan väl börja

PS Now ( riktigt många bra spel där )
Mjukvaran ( playstations mjukvara är betydligt mer tilltalande än xbox )
Hårdvaran ( också så jäkla individuellt, men ps5:ans design tilltalar mig 1000 ggr mer än xbox )
Handkontrollen ( tycker playstations handkontroll är mycket mer ergonomisk att hålla i, och ja jag har bägge )
Ett bra trophy system som gör det tilltalande att ta den bästa ( platinum )

Sen att du säger att man inte kan nämna exklusiva spel blir bara så fel. Vi kan säga såhär istället, vad släppte microsoft för exklusiva spel under hela one eran ? Forza, halo och gears of war? Indie spel tilltalar inte mig ett smack.

Värt att nämna är att jag har bägge konsolerna och kommer äga series x och ps5 på releasedagen.

Många saker är absolut subjektivt, men vi kan också gå in på detalj och hitta vad som är objetivt bättre men ingen diskussion jag har lust att sätta mig in i.

Xbox one var en riktigt katastrofkonsol av många anledningar men framförallt pga dåligt ledarskap. Det är riktigt kul att se vändningen MS och XBOX har gjort och gör, och att sätta kunden i fokus är topnotch ledarskap för mig.

Min poäng var att alla har olika anledningar att dom skaffar en konsol, vilket gör det helt dumt att skriva som Eken77 skrev från början.

Jag kan poängtera att jag har inte haft konsol sedan xbox 360 och kommer antagligen inte skaffa någon ny heller.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Många saker är absolut subjektivt, men vi kan också gå in på detalj och hitta vad som är objetivt bättre men ingen diskussion jag har lust att sätta mig in i.

Xbox one var en riktigt katastrofkonsol av många anledningar men framförallt pga dåligt ledarskap. Det är riktigt kul att se vändningen MS och XBOX har gjort och gör, och att sätta kunden i fokus är topnotch ledarskap för mig.

Min poäng var att alla har olika anledningar att dom skaffar en konsol, vilket gör det helt dumt att skriva som Eken77 skrev från början.

Jag kan poängtera att jag har inte haft konsol sedan xbox 360 och kommer antagligen inte skaffa någon ny heller.

Håller med dig till 100%. Misstolkade lite poängen i ditt inlägg.

Medlem

Bokade PS5 med skivläsare från webhallen 1 April i år, vilket skämt om man inte får den. Annars får man hoppas på att få njuta av ett PS5 under mellandagarna


signatur

Praise the Sun! \[T]/

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Jag gjorde som du o idag ringde jag kundtjänst, han ville ha ordernummer sen kollade han o sa att jag var tidigt ute och därför skulle det inte vara några problem att få den på lanseringsdagen
Däremot var jag så ivrig o försökte flera gånger innan jag lyckades, den med skivköpare gick inte men jag förhandsbokade ändå Miles Morales i min förvirring😂 har annullerat det nu

När du säger att du gjorde som jag gjorde så syftar du på att du bokade PS5 förra veckan? Isåfall ser det ljust ut för mig. Jag ska nog också ringa för att dubbelkolla men jag avvaktar lite först, de får nog tillräckligt många samtal om just detta för tillfället

Medlem
Skrivet av Andreas88:

När du säger att du gjorde som jag gjorde så syftar du på att du bokade PS5 förra veckan? Isåfall ser det ljust ut för mig. Jag ska nog också ringa för att dubbelkolla men jag avvaktar lite först, de får nog tillräckligt många samtal om just detta för tillfället

Ja jag bokade på morgonen efter eventet när dom berättade priset

Medlem
Fysiskt i butik?

Kommer inte t.ex elgiganten ha ps5 fysiskt i butik också? Annars lite konstigt att man bara kan preorda genom nätet eller?

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Ja jag bokade på morgonen efter eventet när dom berättade priset

Ok, som jag då med andra ord. Det bådar gott

Bokade ps5 16 april 2019 hos webhallen. Valde leverans hem och avbetalning. Dock föreslog dom att ändra till kontant och hämta i butik för att inte 30 tusen skall vara låst under så lång tid hos klarna. Lyssnade på dom, Dom hade såklart valt hämta i butik i Stockholm. nu när jag vill ändra till leverans hem eller hämta i butik i Göteborg är det omöjligt, det gör att jag förlorar köplatsen. Hade inget val nu än att avboka. Tänker inte ta mig till Stockholm för att hämta en konsol. Så extremt besviken. Vill varna andra från webhallen, vilket jag nu även sprider hos vänner och familj.

Köpte Xbox på Elgiganten online. 08:55 ungefär, tror många missade att det gick och köpa innan 09:00. Må oss lycka till!

Medlem
Skrivet av Kellini:

Kommer inte t.ex elgiganten ha ps5 fysiskt i butik också? Annars lite konstigt att man bara kan preorda genom nätet eller?

Undrar också detta. Var inne och kollade runt på Elgigantens hemsida men såg inget där, kanske beror på hur många konsoller de blir tilldelade? Får väl bli backup om min beställning från Webhallen inte sker i år. Kan vara värt 5h i kylan om det krävs för att få innan Q1.

Medlem

Bokade Playstation 5 2019-06-14
Bokade Xbox SX 2019-06-28

Båda från Inet, fått mail om att jag får båda på release, skulle vara konstigt annars tycker jag.

Medlem

https://www.webhallen.com/se/campaign/8587-Vanliga-fragor-och...

Skrivet av Lolflakes:

Fick nyss ett mail från Webhallen ang Xbox series X.

"Vi vill uppmärksamma dig om att en produkt i din order har fått ett nytt releasedatum:

2020-11-10"

Förutsätter att jag får den då.

Dom där mailen går ut till alla, då många av dessa produkter inte hade ett korrekt datum dom lades upp.
Tror inte man kan se det som en bekräftelse.

Jag har fått liknande Mail på alla ps5-produkter jag bokat allt eftersom dom fått officiella releasedatum.

Medlem
Skrivet av whoo:

https://www.webhallen.com/se/campaign/8587-Vanliga-fragor-och...

Dom där mailen går ut till alla, då många av dessa produkter inte hade ett korrekt datum dom lades upp.
Tror inte man kan se det som en bekräftelse.

Jag har fått liknande Mail på alla ps5-produkter jag bokat allt eftersom dom fått officiella releasedatum.

Vi får se. Jag ser att Xbox Series X är fullbokad men Xbox Series S kan man fortfaradne boka. Så jag hoppas de har någon form av koll på hur många enheter de kommer få in.

Hoppet är det sista som överger

Medlem

Beställde min ps5 i Juni 2019.
Känns ju osäkert om man får någon till release hade vart skönt med någon slags info från dom snart.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Beställde min ps5 i Juni 2019.
Känns ju osäkert om man får någon till release hade vart skönt med någon slags info från dom snart.

Info borde dyka upp snart bara att hålla ut. Men Juni känns helt okej för att få en konsol i år i alla fall av om man utgår från vad trenden verkar vara här. Bokningar så sent som tidigt september ger en konsol i december på Media Markt till exempel. Men finns inga garantier såklart. Spännande är det i alla fall

Skrivet av xdrive:

Bokade Playstation 5 2019-06-14
Bokade Xbox SX 2019-06-28

Båda från Inet, fått mail om att jag får båda på release, skulle vara konstigt annars tycker jag.

Grattis till dig Jag satt själv och visste att jag skulle köpa PS5 under samma period som du bokade. Bokade jag en då? Nej såklart inte

Medlem

Förbokar ingen avbokade båda inga spel

Medlem
Skrivet av Kris:

Varför skulle du hamna toksist för att de tar en kreditupplysning?

Min tanke var att för de som betalar med kort direkt kan de reservera en konsoll på en gång medans om de måste göra en kreditupplysning först kanske de inte kan reservera en konsoll innan kreditupplysningen är klar och därför hamnar man sist i listan. Men jag spekulerar bara Dock står min bokning fortfarande som "Under behandling". Fick mailet från Elgiganten 09:05 så min beställning med Klarna har nog lagts ca 09:03-09:04.

Medlem
Skrivet av musse1:

Min tanke var att för de som betalar med kort direkt kan de reservera en konsoll på en gång medans om de måste göra en kreditupplysning först kanske de inte kan reservera en konsoll innan kreditupplysningen är klar och därför hamnar man sist i listan. Men jag spekulerar bara Dock står min bokning fortfarande som "Under behandling". Fick mailet från Elgiganten 09:05 så min beställning med Klarna har nog lagts ca 09:03-09:04.

Beställde även jag från Elgiganten. Hos mig stor det dock "Reserverad". Bekräftelse från dom 09.00.

Medlem
Skrivet av musse1:

Min tanke var att för de som betalar med kort direkt kan de reservera en konsoll på en gång medans om de måste göra en kreditupplysning först kanske de inte kan reservera en konsoll innan kreditupplysningen är klar och därför hamnar man sist i listan. Men jag spekulerar bara Dock står min bokning fortfarande som "Under behandling". Fick mailet från Elgiganten 09:05 så min beställning med Klarna har nog lagts ca 09:03-09:04.

Valde också Klarna som betalsätt (Få först, betala sen) och min ligger med status "reserverad"

La beställningen några minuter innan 09:00.

Medlem
Skrivet av Eken77:

De har ju inte ett enda spel som är en ny release när Halo föll bort.

Det finns ju ingen anledning till att köpa konsolen när man inte ens vet om det kommer några nya spel.

För mig är det väldigt enkelt. Jag har en PS4 och tänkte att det är självklart att det blir en PS5. Är supernöjd med Playstation. Men när jag började tänka efter så inser jag att det inte finns ett enda PS-exklusivt spel jag bryr mig om. Inte min cup of tea Det samma gäller egentligen XBOX. Så då får man kolla på andra attribut. Hårdvarumässigt är de ganska lika så det kvittar. Designmässigt kan jag tycka att XBOX är något snyggare men det spelar egentligen inte heller någon större roll. Det XBOX har som PS saknar dock är Game Pass. Om jag tecknar Game Pass så kan jag använda det både på min PC och XBOX:en. Nu ingår också EA Play (som jag redan betalar för) plus att Microsoft köpte Bethesda. De har spel som jag uppskattar. Då jag mest spelar 3e-part spel och flera av dessa ingår i Game Pass / EA Play så blir valet ganska enkelt.

Medlem
Skrivet av hofwing:

Valde också Klarna som betalsätt (Få först, betala sen) och min ligger med status "reserverad"

La beställningen några minuter innan 09:00.

Är det så enkelt att jag var långsam alltså
Blev lite förbannad dock när själva produktsidan inte fungerade. Till slut gick jag tillbaks till portalen och där fanns det också en köp-knapp. Den var inte trasig.

Medlem
Skrivet av musse1:

Min tanke var att för de som betalar med kort direkt kan de reservera en konsoll på en gång medans om de måste göra en kreditupplysning först kanske de inte kan reservera en konsoll innan kreditupplysningen är klar och därför hamnar man sist i listan. Men jag spekulerar bara Dock står min bokning fortfarande som "Under behandling". Fick mailet från Elgiganten 09:05 så min beställning med Klarna har nog lagts ca 09:03-09:04.

Kreditupplysning sker direkt och är klar då köpet gått igenom och varukorgen är tom

Medlem
Skrivet av 3rik:

Undrar också detta. Var inne och kollade runt på Elgigantens hemsida men såg inget där, kanske beror på hur många konsoller de blir tilldelade? Får väl bli backup om min beställning från Webhallen inte sker i år. Kan vara värt 5h i kylan om det krävs för att få innan Q1.

Jag misstänker att det är upp till varje butik/kedja.
Jag saxar ett svar från NetOnNet på frågan om en kan ta sig till deras butiker på release och köpa en, i detta fall, PS5:

"Hej! Just nu har vi inte ett bekräftat svar till dig på detta, det brukar bli att vi får in ett antal exemplar som hanteras gentemot de förhandsbeställningar som har kommit in, och beroende på hur många exemplar som blir över så kan de komma att sorteras ut i butikerna - Det kommer vara ett högt tryck på beställningar på dessa enheter och det är möjligt att det kan bli först efter release som butikerna har dessa tillgängliga. Du får gärna återkomma när datumet närmar sig så kan vi kolla närmare på detta! Informationen ovan är preliminär! "

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag misstänker att det är upp till varje butik/kedja.
Jag saxar ett svar från NetOnNet på frågan om en kan ta sig till deras butiker på release och köpa en, i detta fall, PS5:

"Hej! Just nu har vi inte ett bekräftat svar till dig på detta, det brukar bli att vi får in ett antal exemplar som hanteras gentemot de förhandsbeställningar som har kommit in, och beroende på hur många exemplar som blir över så kan de komma att sorteras ut i butikerna - Det kommer vara ett högt tryck på beställningar på dessa enheter och det är möjligt att det kan bli först efter release som butikerna har dessa tillgängliga. Du får gärna återkomma när datumet närmar sig så kan vi kolla närmare på detta! Informationen ovan är preliminär! "

Jaha då låter det som att jag inte kan lugna mig själv med det längre heller då.. Kommer bli en jobbig tid tills dess för att ens kunna hoppas på att få en konsol i år då känns det som.

Medlem
Skrivet av 3rik:

Jaha då låter det som att jag inte kan lugna mig själv med det längre heller då.. Kommer bli en jobbig tid tills dess för att ens kunna hoppas på att få en konsol i år då känns det som.

Jag hör dig.
På ren och skär tur lyckades jag kolla in NetOnNet's hemsida hyfsat exakt när de släppte sin förbokning, men de kan varken bekräfta eller dementera om jag får en på release, vilket stressar ihjäl mig.

Medlem

Hemma sjuk o rastlös
Kompletterade min förhandsbokning av ps5 på Mediamarkt med pulselurarna🤧🤒😊😊

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag hör dig.
På ren och skär tur lyckades jag kolla in NetOnNet's hemsida hyfsat exakt när de släppte sin förbokning, men de kan varken bekräfta eller dementera om jag får en på release, vilket stressar ihjäl mig.

Att ta upp förhandsbokningar utan att kunna säga om man får en eller inte är väl närmast att jämföra med BEDRÄGERI👿

Medlem

Jag och polaren tänkte tidigt att äh, vi kör en klassiker, vi campar utanför en butik och springer in och hugger varsin. Men nu i efterhand verkar det som en dålig idé. Vet vi om någon butik kommer ha några ex för folk som vill springa in och hugga eller kommer det vara tomma hyllor exakt överallt?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Fick ifrån komlpett idag
Beställningsvara, förväntas i lager 4 juni 2020, 1 st.

Antal: 1

Alltså jag kommer inte få min detta år.

Inaktiv
Skrivet av Chippen1983:

Fick ifrån komlpett idag
Beställningsvara, förväntas i lager 4 juni 2020, 1 st.

Antal: 1

Alltså jag kommer inte få min detta år.

2020?

Skriv svar