Project Reality-"uppföljaren" Squad äntligen färdig

Robot
Project Reality-"uppföljaren" Squad äntligen färdig
Geeks Gaming

Bästa FPS spelet ute just nu. Kört några rundor nu på morgonen. Så jävla bra.

Tips för nya spelare:
Gå genom tutorialen helt.
Ska du lära dig flyga gör de på träningskartan och inte på en server. Du kommer bli kick/ban annars.
Hitta en ordentlig server som är klan-ägd. Själv kör jag mycket på 506th PIR Easy, [|56|] Canadian Gaming, =SEALZ= eller R.I.P.
Även om mikrofon inte är krav så hjälper det 100 gånger mer då utan kommunikation så kommer man inte vinna.
Gå med i en Squad med en riktig SquadLeader(Gärna någon av de mer etablerade klanerna.)
Välj ett av de mindre rollerna i Squaden. Typ Rifleman, Medic, Automatic rifleman.
Säg till dom i Squaden att du är ny. Gör man de så 9 utav 10 kommer dom att hjälpa en att lära sig spelet.
Och framför allt lyssna på vad andra säger och håll ihop.

Medlem

Jag såg nyheten och tänkte "Fan, nu är det dags att skaffa Squad!" har sneglat på den men inte vela köpa den för den varit early access.

Gick in för att köpa den och det stod "Du har redan spelet" wtf? Nåja...då slapp jag spendera pengar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fortfarande saltig över allt de skippade med ursäkten att det skulle "förstöra" balansen i spelet när spelet de försöker efterlikna klarar det galant.
De lär väl inte ens ha fått in attackhelikoptrar än. Fan de har säkert inte ens en scout helikopter.

Inaktiv

Riktigt bra spel om man gillar militär realism.
De skulle dock behöva putsa lite på netcoden då peekers advantage känns gigantiskt nu. Särskilt på tighta kartor som Fallujah.

Redaktör
Skrivet av loerk:

Fortfarande saltig över allt de skippade med ursäkten att det skulle "förstöra" balansen i spelet när spelet de försöker efterlikna klarar det galant.
De lär väl inte ens ha fått in attackhelikoptrar än. Fan de har säkert inte ens en scout helikopter.

Kan det inte vara en fråga om resurser? Gissar att det inte är alldeles trivialt att koda ihop någorlunda trovärdiga helikoptrar.


signatur
Medlem

Äger det och tycker det är roligt men känner att man måste använda mikrofon för att kunna få ut det mesta av spelet. Min nuvarande situation sätter dock sina gränser för att babbla i mikrofon de timmarna man kan spela på dygnet, dvs sena kvällar. Därför drar man sig lite för att spela för man vill inte vara "den" som sabbar för sin squad.

Medlem

Känns helt overkligt! Har jobbat med ljuden i 5 år och sjukt skoj att ha kunnat sätta en stämpel som ensam utvecklare inom ljudsektionen.
Kul att ni lade ut nyheten FZ!!!

Redaktör
Skrivet av -=anders=-:

Känns helt overkligt! Har jobbat med ljuden i 5 år och sjukt skoj att ha kunnat sätta en stämpel som ensam utvecklare inom ljudsektionen.
Kul att ni lade ut nyheten FZ!!!

Sug åt dig allt beröm spelet får.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan det inte vara en fråga om resurser? Gissar att det inte är alldeles trivialt att koda ihop någorlunda trovärdiga helikoptrar.

Nej, i detta fallet har det handlat om gameplay rakt av. Vilka factions som har vad... Hade varit mer kaos än vad det är nu att drämma på med FFARs och missiler och 30mm spruta med IR från Apaches och Mi17s etc. Tänk er gnällandet?
Men det är ju det nu moddare kan fixa med om man vill ha detta. Det har även pratats om IR för stridsvagnar, men tror det är på gång i huvudspelet oxå.
Jag ska säga att jag varit rejält imponerad över nätkoden med 100 spelare samt detaljrika kartor som Fallujah och min prestanda. Vilket jobb programmerarna har gjort!
Det är inte slut här iaf. Det kommer mer godis i framtiden.

Medlem

Ännu ett spel jag hade älskat om jag hade vänner. Känns inte som ett spel där man ensam hoppar in i en random server. Minns den gamla goda tiden när man LAN:ade SWAT 4 och fick kommunicera hela tiden för att klara uppdragen. Något av det roligaste jag gjort.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ännu ett spel jag hade älskat om jag hade vänner. Känns inte som ett spel där man ensam hoppar in i en random server. Minns den gamla goda tiden när man LAN:ade SWAT 4 och fick kommunicera hela tiden för att klara uppdragen. Något av det roligaste jag gjort.

Det är ju väldigt förlåtande när du väl går med i en reko squad. E man ärlig och gör vad ledaren säger, så smittar det av sig och man blir ett gäng som aldrig känt varandra på kort tid.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sug åt dig allt beröm spelet får.

Tackar vänligast! ❤️

Geeks Gaming
Skrivet av -=anders=-:

Känns helt overkligt! Har jobbat med ljuden i 5 år och sjukt skoj att ha kunnat sätta en stämpel som ensam utvecklare inom ljudsektionen.
Kul att ni lade ut nyheten FZ!!!

Du ska verkligen ta åt dig ära för detta. Ett av dom bästa ljuden i ett god spel.

Vi hoppas på att kunna leva upp till de i Sverige modden vi jobbar på.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kan det inte vara en fråga om resurser? Gissar att det inte är alldeles trivialt att koda ihop någorlunda trovärdiga helikoptrar.

Tror mycket handlar om resurser i den mån att de inte ville lägga utvecklingstid på jetplan och attack- och scouthelikoptrar.
Att det förstör balansen i ett sånt här spel är bara struntprat. Project reality gör det galant.

Skrivet av -=anders=-:

Nej, i detta fallet har det handlat om gameplay rakt av. Vilka factions som har vad... Hade varit mer kaos än vad det är nu att drämma på med FFARs och missiler och 30mm spruta med IR från Apaches och Mi17s etc. Tänk er gnällandet?
Men det är ju det nu moddare kan fixa med om man vill ha detta. Det har även pratats om IR för stridsvagnar, men tror det är på gång i huvudspelet oxå.
Jag ska säga att jag varit rejält imponerad över nätkoden med 100 spelare samt detaljrika kartor som Fallujah och min prestanda. Vilket jobb programmerarna har gjort!
Det är inte slut här iaf. Det kommer mer godis i framtiden.

Fast det var ju det spelet de sålde när de startade sin kickstarter åt oss gamla PR torskar som var de som ens gjorde detta projekt möjligt.
Sen så backade de efter några år och sa att Jets aldrig kommer att bli en grej.
Kan förstå att saker omprioriteras under utveckling, men deras ursäkter var löjliga. Det låter mer som att de kommer att försöka sälja jetplan och mer utrustade helikoptrar som en DLC.

Att de gick tillbaka och reviderade sin gamla kickstarter för att få det att se ut som det aldrig var utlovat är också lite fult.

Medlem

Fantastisk inlevelse, *speciellt* pga ljud och effekter. Rekommenderar starkt!

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Ännu ett spel jag hade älskat om jag hade vänner. Känns inte som ett spel där man ensam hoppar in i en random server. Minns den gamla goda tiden när man LAN:ade SWAT 4 och fick kommunicera hela tiden för att klara uppdragen. Något av det roligaste jag gjort.

Bara att köra, spela rifleman och säg att du är ny.
Fungerar perfekt att köra utan vänner.

Ta en bra server dock, många är riktigt sunkiga och har fortfarande inte några bra rules som förhindrar folk från att bete sig som nollor.
DADS, är en svensk clan som hade en jävligt bra server när jag spelade för ett tag sedan.

Inaktiv
Skrivet av loerk:

Bara att köra, spela rifleman och säg att du är ny.
Fungerar perfekt att köra utan vänner.
Ta en bra server dock, många är riktigt sunkiga och har fortfarande inte några bra rules som förhindrar folk från att bete sig som nollor.

Jag skulle vilja påstå att det närapå är bättre att lira utan vänner. I alla fall med mina.
Har försökt och de vill alltid sitta i discord och prata om annat samtidigt och fattar inte varför jag blir frustrerad när jag försöker leda en grupp blandat engelsktalande/svensktalande samtidigt.
Omöjligt för dom att ta seriösa spel seriöst. Det finns liksom inget "seriöst men kul" i deras värld så de tappar intresset efter 2min dötid i ett hus och börjar lobba granater på varann och försöker klättra upp på konstiga ställen osv..

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Jag skulle vilja påstå att det närapå är bättre att lira utan vänner. I alla fall med mina.
Har försökt och de vill alltid sitta i discord och prata om annat samtidigt och fattar inte varför jag blir frustrerad när jag försöker leda en grupp blandat engelsktalande/svensktalande samtidigt.
Omöjligt för dom att ta seriösa spel seriöst. Det finns liksom inget "seriöst men kul" i deras värld så de tappar intresset efter 2min dötid i ett hus och börjar lobba granater på varann och försöker klättra upp på konstiga ställen osv..

Jag har både sånna och sen raka motsatsen - som nästan förväntar sig honnör när man ska tilltala dom


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Fungerar skitbra att spela med randoms. Mycket det som gör Project Reality och Squad bra, att man bara kan joina en server och oftast få en väldigt bra upplevelse.
Brukar själv spela på brittiska servrar då jag tycker det blir mindre stelt än på svenska. Har överlag svårt för svenskar i spel.

Medlem

Kommer aldrig ha samma inlevelse som Project Reality

Kör det fortfarande nästan dagligen

Medlem

Verkligen grymt ljud och kul att det släpps nu

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Fungerar skitbra att spela med randoms. Mycket det som gör Project Reality och Squad bra, att man bara kan joina en server och oftast få en väldigt bra upplevelse.
Brukar själv spela på brittiska servrar då jag tycker det blir mindre stelt än på svenska. Har överlag svårt för svenskar i spel.

Hehe instämmer. Frågan är varför man har det dock? Inte personlighetsdrag hos svenskar som håller en undan utan det är något annat.. konstigt är det

Medlem
Skrivet av baggso:

Hehe instämmer. Frågan är varför man har det dock? Inte personlighetsdrag hos svenskar som håller en undan utan det är något annat.. konstigt är det

Känner igen detta.
Men för mig är det för att svenskar beter sig som totala svin, framstår som besserwisser och ska hålla på försöka sätta sig över en hela tiden, så svenskar i spel är det värsta jag vet.

Allt från CSGO, Rainbow Six till Squad/PR... Har aldrig haft en bra upplevelse av en svensk vad jag kan minnas iallafall.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Känner igen detta.
Men för mig är det för att svenskar beter sig som totala svin, framstår som besserwisser och ska hålla på försöka sätta sig över en hela tiden, så svenskar i spel är det värsta jag vet.

Allt från CSGO, Rainbow Six till Squad/PR... Har aldrig haft en bra upplevelse av en svensk vad jag kan minnas iallafall.

Det är väldigt sällsynt.
Speciellt hos 90-talister skulle jag påstå, vi fick någon slags överlägsenhet inpräntat i oss i tidig ålder genom skolväsendet.

Men i PR träffade jag faktiskt på ett helt gäng trevliga svenskar, en av dem blev jag riktigt god vän med

Medlem
Världens bästa spel!

Jag och brorsan är gamla militärer och gamers. Vi hittade Squad 2016 och startade upp en klan. Det är det bästa vi har gjort! Squad är fantastiskt och det finns många anekdoter att plocka fram vid klanträffarna.

Det är alltid kul att hoppa in ett par timmar med grabbarna. Oavsett bana. Oavsett upplägg. Oavsett version av spelet.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Känns helt overkligt! Har jobbat med ljuden i 5 år och sjukt skoj att ha kunnat sätta en stämpel som ensam utvecklare inom ljudsektionen.
Kul att ni lade ut nyheten FZ!!!

Snyggt jobbat! Ibland stannar man upp och njuter av artilleriet som dammar på, eller KSP:n som fladdrar i buskarna!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

1
Skriv svar