Baldur’s Gate 3:s early access försenas

Robot
Baldur’s Gate 3:s early access försenas

UPPDATERAD: "Tl;dr yes you can have sex in Baldur’s Gate 3. "

#baldurs-gate-3, #early-access


FM-guru
F.d. Sisyr

God damn it! En vecka är mycket när det bara är en vecka kvar - väntan blev ju dubbelt så lång nu.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

God damn it! En vecka är mycket när det bara är en vecka kvar - väntan blev ju dubbelt så lång nu.

Helt rätt. Tur att det inte blev uppskjutet dan innan. Orka vänta 7 ggr så lång tid *pust*.

Medlem

Kommer det fungera crossplay mellan stadia och pc även i Early access?

Medlem

Skulle aldrig spela ett spel, som jag förmodligen kommer hålla väldigt högt, innan skarp release. Men jag tycker det är väldigt bra att den stora massan får testa och hjälpa till att förfina spelet innan jag ger mig an det.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Svengben:

Helt rätt. Tur att det inte blev uppskjutet dan innan. Orka vänta 7 ggr så lång tid *pust*.

Bortsett från den fantastiska syrligheten, så är frågan; är inte det korrekt egentligen då? Det är ju trots allt relativt. Hade det vart flyttat dagen innan, en vecka framåt, så hade väl det vart en sju gånger så lång väntan? Sen att vi pratar om samma antal dagar är väl irrelevant.

Medlem

Kommer nog spela det när det är final och klar med early access :). Är grymt sugen på mer baldurs gate. 2'an är ett av mina absoluta all time favourites!

Medlem
Skrivet av Azureye:

Skulle aldrig spela ett spel, som jag förmodligen kommer hålla väldigt högt, innan skarp release. Men jag tycker det är väldigt bra att den stora massan får testa och hjälpa till att förfina spelet innan jag ger mig an det.

Kan ju vara värt att införskaffa det under early access även om du inte tänkt spela det då det antagligen kommer vara billigare. Jag kommer åtminstone köpa det nu och sedan vänta med att spela det. kanske sparar 100-200 spänn på det och jag vet ju att jag ändå kommer köpa det då Divinity Original Sin 1 & 2 är bland det bästa jag spelat så vet jag att BG3 kommer vara hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av robbis:

Kan ju vara värt att införskaffa det under early access även om du inte tänkt spela det då det antagligen kommer vara billigare. Jag kommer åtminstone köpa det nu och sedan vänta med att spela det. kanske sparar 100-200 spänn på det och jag vet ju att jag ändå kommer köpa det då Divinity Original Sin 1 & 2 är bland det bästa jag spelat så vet jag att BG3 kommer vara hur bra som helst.

Det har du rätt i. Mina pengar ska dom få oavsett ☺️ Och i det här fallet skulle jag lätt köpa en Collector’s/Platinum/Deluxe Edition.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:

Det har du rätt i. Mina pengar ska dom få oavsett ☺️ Och i det här fallet skulle jag lätt köpa en Collector’s/Platinum/Deluxe Edition.

fast det är väl bortkastade pengar... iaf om du köper digital!

Medlem

Varför skulle man spela detta spel i early-access?

jag tänker att det är som att läsa en bok som inte blivit redigerad/editerad/korrad ännu. Stor risk för massa saker som påverkar den tänkta upplevelsen, eller den upplevelse man själv tror man ska få.

Ett MMO kan jag förstå. Men detta är ju något annorlunda.

Vad säger ni?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av robbis:

fast det är väl bortkastade pengar... iaf om du köper digital!

Beror ju helt på vad som ingår. Hursomhelst har jag aldrig varit sen med att kasta pengar på sånt som jag gillar. Det leder oftast till att mer av godsakerna kommer i framtiden. Speciellt i de fallen där det är indie-utvecklare man stöttar, med kickstarters och dylikt.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar