Recension – Serious Sam 4

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

"Vi har spelet serious sam så du slipper".
Menar ni inte "spelat"?

Vi hade lusekofta på oss när vi skrev rubriken.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jiminy:

Jag svarade på ett inlägg på ett forum.
Låter resten av ditt uttalande gå förbi denna gången.

Oja, men frågan var varför du befann dig i kommentarssektionen på en recension till att börja med, om recensioner betyder noll för dig.

Jag misstänker att du begrep att det var det jag undrade om också, men nu försöker ducka frågan istället.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Oja, men frågan var varför du befann dig i kommentarssektionen på en recension till att börja med, om recensioner betyder noll för dig.

Jag hade redan kommenterat i tråden angående spelet. Sen svarade jag på ett annat inlägg som hade med recensioner generellt att göra.

Detta går att se om du läser tidigare inlägg.
Är du klar nu?

Medlem

Vet någon ifall spelet kommer till xbox game pass? Känns inte som att man vill lägga pengar på ett spel som får 2/5..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ja dom tidigare spelen är väl inga mästerverk dom heller. Fast väldigt simpelt och underhållande på något sätt. 90 tals shooter liksom. Blir att prova ändå

Medlem

Tråkigt, dock var det att vänta efter Serious Sam 3 som var en väldans nedgradering efter Serious Sam 2. Dessutom har alla videos som visats på 4:an varit väldigt B.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Tråkigt, dock var det att vänta efter Serious Sam 3 som var en väldans nedgradering efter Serious Sam 2. Dessutom har alla videos som visats på 4:an varit väldigt B.

Du har massa ren gameplay i recensionen också, it is what it is.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jiminy:

Jag hade redan kommenterat i tråden angående spelet. Sen svarade jag på ett annat inlägg som hade med recensioner generellt att göra.

Detta går att se om du läser tidigare inlägg.
Är du klar nu?

Nä, det var inte svar på frågan. Går du in i en recensionsartikel och glatt poängterar att du minsann inte bryr dig om recensioner eftersom du är Smart™ till skillnad från folk som vill "slippa att tänka själva" så är det klart att man ifrågasätter varför du ens klickar dig in på artikeln för att skriva kommentaren. Ja om det inte är för att - som jag skrev tidigare - förklara för andra hur duktig du är, alltså.

Lite som om jag skulle gå in i en tråd om musiktips och förklara att jag minsann inte bryr mig om några tips utan kan hitta bra musik själv, medan jag passar på att idiotförklara alla som använder tråden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jiminy:

Jag hade redan kommenterat i tråden angående spelet. Sen svarade jag på ett annat inlägg som hade med recensioner generellt att göra.

Detta går att se om du läser tidigare inlägg.
Är du klar nu?

Skrivet av Sisyr:

Nä, det var inte svar på frågan. Går du in i en recensionsartikel och glatt poängterar att du minsann inte bryr dig om recensioner eftersom du är Smart™ till skillnad från folk som vill "slippa att tänka själva" så är det klart att man ifrågasätter varför du ens klickar dig in på artikeln för att skriva kommentaren.

Ja om det inte är för att - som jag skrev tidigare - berätta om hur duktig du är, alltså.

Seså, bråka inne får ni göra ute, som min farmor Irma brukade säga.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Seså, bråka inne får ni göra ute, som min farmor Irma brukade säga.

Jag gissar att farmor Irma var en hejare på Serious Sam? Farmödrar köttar i regel alltid bäst


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Jag klarade inte ens en timme innan jag kände att det var dags att begära återbetalning. Serien störtdök verkligen i kvalitet med BFE och detta känns bara som mer av samma.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Seså, bråka inne får ni göra ute, som min farmor Irma brukade säga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cohletrain:

Jag gissar att farmor Irma var en hejare på Serious Sam? Farmödrar köttar i regel alltid bäst

Köttbullar i gräddsås var hennes minigun!


signatur
Medlem

Någon recension av Mafia på gång?


signatur

PSN: MrOakenborn

Få fans kvar av genren och de är kräsna.

Verkar som om Serios Sams kultstatus får sig en törn här. Tänk om man kunde få uppleva de huvudlösa skrikande bombgubbarna komma rusande mot en igen som på den gamla goda tiden. Då var det en riktig hit och drog många timmar under Lan när man tillsammans skulle knäcka dem. Synd att den sortens spel inte har tillräckligt med anhängare längre. Numera ska det vara så avancerade rollspelsmekaniker med även i spel som kunde vara underhållande som rena skjutare. Verkar som om majoriteten av dagens gamers sviker de traditionella shooterspelen och de som fortfarande uppskattar dem har blivit kräsna. Ska bli spännande att testa i alla fall. #headlesskamikaze

Medlem

Redan 3an kändes riktigt trött.
Bra recension som vanligt! 👍


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oakenborn:

Någon recension av Mafia på gång?

Vi fick kod sent. Kommer så snart vi kan.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi fick kod sent. Kommer så snart vi kan.

Ok det var synd. Då får jag vänta lite


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Vill minnas att du inte var så förtjust i doom eternal heller, då borde detta vara ett toppen lir


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Kollade några av klippen ni la ut på YouTube och det såg förjävla tråkigt och dåligt ut. I något klipp rörde sig inte ens hagelbössan när man sprang men i ett annat gjorde den det.

Medlem

Synd att de inte fick till det trots uppskjuten release. Första spelet står fortfarande som det bästa i serien och kommer förbli en klassiker. Då spar man pengar och kan lägga det på något roligare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vileoxe:

Vill minnas att du inte var så förtjust i doom eternal heller, då borde detta vara ett toppen lir

Haha, gillade de två första spelen när de kom, lirade aldrig trean. Man kan inte beskylla Doom Eternal för att vara en hafsig produktion, det är snortight och snyggt men där hade jag problem med vissa gameplay-mässigt val.

Här är det hela paketet som stör. Slarvig gameplay, hafsig design och taffligt utseende.

Skrivet av anon_119148:

Kollade några av klippen ni la ut på YouTube och det såg förjävla tråkigt och dåligt ut. I något klipp rörde sig inte ens hagelbössan när man sprang men i ett annat gjorde den det.

Det var nog jag som stängde av weapon bobbing


signatur
Medlem

Tusan också, jag som hade hoppas på lite röj och att de skulle återvända mer till hur de två första spelen var.

Fattar inte heller hur man kan misslyckas med vad som borde vara ett väldigt enkelt koncept.

You take a horde of monsters, and push them over there.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det var nog jag som stängde av weapon bobbing

Aah då förstår jag. Det var första klippet jag såg och blev helt förskräckt (inte bara på avsaknaden av bobbing utan på spelet i sin helhet)

Medlem

Du avslutar recensionen med ”endast coop skulle kunna rädda tristessen...” Kanske jag som misstolkar meningen men för mig säger den att coop inte finns i spelet. En annan recensent som var betydligt mer positiv till sin upplevelse sa att han spelat igenom hela härligheten i fyramanna-coop. Vilket är det som gäller?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ugly_Bob:

Du avslutar recensionen med ”endast coop skulle kunna rädda tristessen...” Kanske jag som misstolkar meningen men för mig säger den att coop inte finns i spelet. En annan recensent som var betydligt mer positiv till sin upplevelse sa att han spelat igenom hela härligheten i fyramanna-coop. Vilket är det som gäller?

Det finns coop, och min poäng är att coop kanske kan göra att de trista partierna blir uthärdliga. Allt är ju roligare tillsammans med andra, även dåliga spel.


signatur
Redaktör
Skrivet av Oakenborn:

Ok det var synd. Då får jag vänta lite

På måndag recenserar vi Mafia-remaken. Som Calle sa: vi fick sen kod denna gång, tyvärr.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det finns coop, och min poäng är att coop kanske kan göra att de trista partierna blir uthärdliga. Allt är ju roligare tillsammans med andra, även dåliga spel.

Då är jag med, tack. Bara formuleringen "skulle kunna ha räddat" som fick mig att tro att funktionen inte fanns i spelet. Skyller på att jag inte fått i mig morgonkaffet än

Medlem

Ja men det här var väl lite tråkigt. Jag räknar med att recensentens upplevelse är hans genuina och då också sänker mina förväntningar på spelet. Men det kanske inte gör så mycket eftersom ett köp ändå satt väldigt långt inne. Spelade 1'an för ca. 100 år sen och då var det rätt lattjo för ett tag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svengben:

Ja men det här var väl lite tråkigt. Jag räknar med att recensentens upplevelse är hans genuina och då också sänker mina förväntningar på spelet. Men det kanske inte gör så mycket eftersom ett köp ändå satt väldigt långt inne. Spelade 1'an för ca. 100 år sen och då var det rätt lattjo för ett tag.

Väldigt genuina


signatur
123
Skriv svar