Nej, du kan inte uppgradera PS4-Spidde till PS5:ans Spider-Man-remaster

Robot
Nej, du kan inte uppgradera PS4-Spidde till PS5:ans Spider-Man-remaster
Medlem

Trist.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot

Sjukt trist Tror inte jag köper ultimate bara för att få en upphottad version av ett spel jag redan spelat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hur tänker Sony här? Även tredjepartsspel får ju gratis visuellt godis i form av patcher.

PS5 kommer floppa hårt.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur tänker Sony här? Även tredjepartsspel får ju gratis visuellt godis i form av patcher.

PS5 kommer floppa hårt.

Sony tänker nog att PS5 redan är slutsåld och inte alls kommer floppa. Sony tänker nog att spelare som är intresserade kommer köpa Ultimate Edition eller ett helt nytt spel till PS5. Ha i åtanke att vi som sitter på denna typ av forum och raljerar om allt ifrån mikrotransaktioner och betalda uppgraderingar mellan konsol-generationer tillhör en minoritet av alla spelare i världen.
Tyvärr är det den bistra verkligheten.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Väldigt giriga. Tror de tar enorma förluster på konsolerna och gör det de kan för att jämna ut det.

Medlem

Någon som vet ifall Ghost of Tsushima och The Last of us 2 får eb ps5 upgrade?

Medlem

Komiskt problem som man aldrig haft på pc....huehuehue PCMR...

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Väldigt giriga. Tror de tar enorma förluster på konsolerna och gör det de kan för att jämna ut det.

Alla konsoler går minus första året.

Medlem

Vi får nog se hur Sony gör med andra spel innan det helt går att lägga skulden på dem.

Den första som bekräftade att det skulle kosta var en representant för Marvel så det är möjligt att de har ett finger med i detta.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Alla konsoler går minus första året.

Jo absolut, men tror denna gen la sig Sony lägre än vad de hoppades på pga MS prissättning.

Detta är väl eftereffekten på det.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Alla konsoler går minus första året.

Tror inte Nintendo gör det faktiskt, har för mig jag läste det någonstans för några år sedan men vet inte vart. 😟

Medlem

Microsoft kontrar

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår inte kontringen? Jag som äger Spider-Man till Ps4 kommer fortfarande kunna spela det på PS5. Men den remastrade-versionen kommer kosta pengar. Och det verkar inte bara som att det handlar om lite högre upplösning och extra FPS. Är rätt stor skillnad i grafiken mellan Spider-Man och Miles Morales.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Påminner lite om vad Sony gjorde med delning av spel förra generationen 🙂

Medlem

Det här är riktigt dåligt av Sony. Ju mer jag läser om deras beslut om saker och ting får jag bara avsmak.
Har inte ägt en xbox sen 360, men nu funderar jag seriöst på att gå över till Microsoft.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur tänker Sony här? Även tredjepartsspel får ju gratis visuellt godis i form av patcher.

PS5 kommer floppa hårt.

Sony tänker nog att ”uppgradering” inte har varit en grej med konsolspel någon generation innan och inte kommer ha någon realistisk påverkan på försäljningen. Tråkigt såklart men går det bra för Xbox så lär vi säkert se en motsvarande lösning för PS5 tids nog.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Påminner lite om vad Sony gjorde med delning av spel förra generationen 🙂

Precis min första tanke när jag såg denna Mycket kan hända under en generation.

Medlem
Skrivet av Thane:

Förstår inte kontringen? Jag som äger Spider-Man till Ps4 kommer fortfarande kunna spela det på PS5. Men den remastrade-versionen kommer kosta pengar. Och det verkar inte bara som att det handlar om lite högre upplösning och extra FPS. Är rätt stor skillnad i grafiken mellan Spider-Man och Miles Morales.

Ja med Sony så kommer det då kosta för att får spelet i sin uppgraderade version, Microsoft säger då här att det enda du behöver göra för att få den uppgraderade versionen av sitt spel är att äga spelet på den tidigare generationen, inga extra kostnader.

Medlem

Spidde... Nej

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Haha precis som ”Då här lånar du ut spel” reklamen Sony hade med PS4

Amazing och skit roligt hur de håller på!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skribent

Buuuuuuuuuuuuuuuuuu

Kommer vi åtminstone att kunna spela PS4 versionen med PS5-laddningstider?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kommer vi åtminstone att kunna spela PS4 versionen med PS5-laddningstider?

Förhoppningsvis. Vissa spel ska tydligen funka...

"Enjoy faster and smoother frame rates in select PS4 and PS VR games." källa

Få se om Spider-Man är en av dem. Annars blir nog en del spelare rätt less.

Avstängd
Skrivet av Shinsen:

Det här är riktigt dåligt av Sony. Ju mer jag läser om deras beslut om saker och ting får jag bara avsmak.
Har inte ägt en xbox sen 360, men nu funderar jag seriöst på att gå över till Microsoft.

Buuuuuhuuu gråt mer. Jag tror att du i själva verket är en xbox fanboy som skrev detta för att klanka ner på sony.

Du kommer iaf att missa massor av goa spel om du väljer xbox. Vi alla vet att sony är 100000000000 gånger bättre när det gäller exklusiva titlar.

Jag diskuterade med en på twitter som skulle välja xbox för att det var bättre hårdvara men så mycket skiljer det inte. Däremot skiljer det oerhört mycket på exkkusiva spel.


signatur

PS5 och inget annat.

NuZ
Testpilot
Skrivet av breahl:

Buuuuuhuuu gråt mer. Jag tror att du i själva verket är en xbox fanboy som skrev detta för att klanka ner på sony.

Du kommer iaf att missa massor av goa spel om du väljer xbox. Vi alla vet att sony är 100000000000 gånger bättre när det gäller exklusiva titlar.

Jag diskuterade med en på twitter som skulle välja xbox för att det var bättre hårdvara men så mycket skiljer det inte. Däremot skiljer det oerhört mycket på exkkusiva spel.

Men de vet vi ju faktiskt inte än om de gör. För har kommit minimalt med spel till båda konsolerna #puckcorona


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Folk har verkligen glömt hur microsoft betedde sig förra generationen känns det som. Tycker det verkar som att folk tror att microsoft är "the good guy".

Om Microsoft vinner denna generation så lär de absolut inte vara lika givmilda och "the good guy" nästa generation, tro mig. 😎 👌

Medlem
Avstängd

Nu är ju inte denna remaster samma som alla resterande crossbuy titlar till xbox och playstation.

Detta är ju faktiskt en regelrätt remaster med nya animationer, nya och återskapade assetts, nya karaktärmodeller, förbättrade ansiktsuttryck, omgjord hud, omgjort hår, omgjorda ögon, raytracing, förbättrade ljuskällor(ambient) och förbättrade skuggor, ökad draw distance och mer fordon samt npcer på gatorna.
Dessutom kommer lite mer material än tidigare samt att det innehåller all tidigare släppt DLC.
Och sist men inte minst helt anpassat till alla funktioner som ps5 för med sig. Allt detta för 20 dollar.

Så att jämföra med övriga crossbuy titlar blir lite skevt


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

12
Skriv svar