Flygplansspel 8-åring

Medlem
Flygplansspel 8-åring

Min 8 åring älskar flyg. Alltra mest vanliga passagerarflygplan.

Är det nån som kan tipsa om ett flygplansspel där man kan:
- lyfta,
- flyga och
- landa?

Till:
Ps4, switch eller PC

Bonus:
joystick-stöd


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Moderator | Testpilot

Microsoft Flight Simulator.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Mulle Meck Bygger Flygplan

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Microsoft Flight Simulator.

Är det inte för svårt då?

Jag bara krascha på landningsbanan hela tiden sist jag försökte på någon flygsim. Fast då var det stridsflygplan iofs.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Mulle Meck Bygger Flygplan

Haha, jag körde båtspelet när jag var liten. Tror du att flygplansspelet finns att få tag och på idag? Och går der ens att spela på en modern PC? Det hade varit guld isf!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Haha, jag körde båtspelet när jag var liten. Tror du att flygplansspelet finns att få tag och på idag? Och går der ens att spela på en modern PC? Det hade varit guld isf!

Jarå, finns billigt på Tradera. Jag har spelet, kan testa och se om det fungerar.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jarå, finns billigt på Tradera. Jag har spelet, kan testa och se om det fungerar.

Gört!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Fungerade helt utan problem, otroligt nog.

Medlem

Simple Planes, finns på Steam vad jag vet.

Går att bygga egna flygplan eller ladda ner färdiga modeller


signatur

no remorse

Medlem

Disneys ”flygplan”. Spelet till första filmen. De pratar dessutom svenska om man vill.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det inte för svårt då?

Jag bara krascha på landningsbanan hela tiden sist jag försökte på någon flygsim. Fast då var det stridsflygplan iofs.

Är nog inte för svårt om han verkligen vill. (Spelade själv i hans ålder eller yngre t.o.m.)
Nya FS hjälper även till med att trycka på rätt knappar, ge flyglinje som raceline i forza osv(som stödhjul man gradvis kan ta bort), så han behöver inte kunna mera än att kontrollera gasen och roderna, sen kan du väl visa honom flaps(det som åker ut ur vingarna för att bromsa vid en landing t.e.x.)
En annan rolig grej är att man kan välja start och destination i FS och sedan efter avklarad start snabbspola till landingen.

Han kommer dessutom känna sig så jävla mycket nöjdare när han väl lyckats starta och landa i det än något enklare spel.

Och joystick/kontroller är nästan ett krav för att det ska vara roligt.

Medlem

Okej! Tackar för tipsen!

Ska kolla igenom listan med grabben och se efter vilket han är mest sugen på.

MS Flightsim är utan tvekan det snyggaste jag sett i hela mitt liv, och det låter som det kan vara spelbart med hjälp/guider. Hoppas det räcker med AMD Vega 56, 16GB Ram och i5-processor.

Mulle Meck är ju pedagogisk och intressant på sitt sätt med. Disneys flygplan och Simple planes kan vi kasta ett öga på med!

Mulle Meck verkar gå för 50kr med!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det inte för svårt då?

Jag bara krascha på landningsbanan hela tiden sist jag försökte på någon flygsim. Fast då var det stridsflygplan iofs.

Senaste Microsoft Flight Simulator har flera olika svårighets inställningar, där easy kan vem som flyga. Även enkelt att göra en reset ifall man krashar. Sedan kan man gradvis öka svårigheten.

Medlem

Ok det blir MS Flightsim!

Nu är det bara att fixa en liten joystick!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det inte för svårt då?

Jag bara krascha på landningsbanan hela tiden sist jag försökte på någon flygsim. Fast då var det stridsflygplan iofs.

Det går att stänga av krascher. Jag var själv i 8-årsåldern när jag testade Flight Simulator 95 för första gången, och har varit hooked ever since Kan rekommendera att han börjar med de mindre flygplanen. Icon A5 är väldigt enkel och rolig att flyga.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ok det blir MS Flightsim!

Nu är det bara att fixa en liten joystick!

Kolla även så datorn klarar av det och helst bör man även ha okej internetuppkoppling, då mesta utav de högdetaljerade miljöerna streamas in allt eftersom (går även spara data in på lokal disk, där man ofta flyger över samma områden).

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ok det blir MS Flightsim!

Nu är det bara att fixa en liten joystick!

Ni kan börja med en Xbox handkontroll (antar att playstation också går men det är ju ett microsoft spel och jag har bara testat med xbox kontroll. Fungerar bra på easy i alla fall.) så ser ni om det är något som är värt att köpa joystick till.

Tänk även på att det behövs en riktigt kraftfull dator till spelet om man vill ha fin grafik.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det inte för svårt då?

Jag bara krascha på landningsbanan hela tiden sist jag försökte på någon flygsim. Fast då var det stridsflygplan iofs.

Det går att ställa in så att det mesta sker automatiskt! 😊

Medlem

Grand Theft Auto: San Andreas och War Thunder!

Medlem

SimplePlanes kanske?

Inte testat själv.

Medlem
Skrivet av lerb:

Många brukar tipsa om Thrustmaster T.16000M

Kostar några hundralappar och slår allt i samma prisklass med hästlängder vad jag förstått det som.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4044909

Det där är en väldigt prisvärd instegsjoystick som enkelt kan byggas ut med gasreglage och pedaler när man känner att man vill ha mer.

Medlem
Skrivet av lerb:

Många brukar tipsa om Thrustmaster T.16000M

Kostar några hundralappar och slår allt i samma prisklass med hästlängder vad jag förstått det som.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4044909

Skrivet av Bojkott:

Det där är en väldigt prisvärd instegsjoystick som enkelt kan byggas ut med gasreglage och pedaler när man känner att man vill ha mer.

Perrrrfekt! Tackar!

600-800 kr blir super


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det inte för svårt då?

Jag bara krascha på landningsbanan hela tiden sist jag försökte på någon flygsim. Fast då var det stridsflygplan iofs.

Skrivet av Sapiens:

Senaste Microsoft Flight Simulator har flera olika svårighets inställningar, där easy kan vem som flyga. Även enkelt att göra en reset ifall man krashar. Sedan kan man gradvis öka svårigheten.

Som han ovan skrev.

Ganska säker på att du kan ställa in MS Flight sim så att det blir näst intill arkadigt. Borde inte vara några problem för en unge att börja där och sen öka svårighetsgraden.

Medlem

Det enda som oroar mig nu är att det är omkring 27% negativa omdömen på Steam.

https://store.steampowered.com/app/1250410/Microsoft_Flight_S...

De flesta negativa omdömen verkar va:
- Day 1 issues
- Många klagar på den separata launchern de första dagarna.
- Introfilmer går inte trycka bort vid startup.
- Spelet är dyrt


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det enda som oroar mig nu är att det är omkring 27% negativa omdömen på Steam.

https://store.steampowered.com/app/1250410/Microsoft_Flight_S...

De flesta negativa omdömen verkar va:
- Day 1 issues
- Många klagar på den separata launchern de första dagarna.
- Introfilmer går inte trycka bort vid startup.
- Spelet är dyrt

Kolla på Xbox Game Pass för PC, första månaden 10 kr. Ganska överkomligt om du bara vill testa spelet.

Medlem
Skrivet av Baines:

Kolla på Xbox Game Pass för PC, första månaden 10 kr. Ganska överkomligt om du bara vill testa spelet.

Riktigt nice!
Tackar


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar