Spana in fantastisk vattenfysik i Breakwaters

Robot
Spana in fantastisk vattenfysik i Breakwaters

Kämpa mot stora titaner och använd vattenmassor till din fördel.

#breakwaters


Medlem

Mer fysik till folket!

Medlem

Rollspela som Moses.

Medlem

Sure sex is cool, but have you seen the vattenfysik i Sea of Thieves?

Medlem

Bara jag som tycker det ser ut som det råder helt andra fysiska-lagar på det videoklippet? Ser nästan ut som enorm ytspänning vid varje liten ö.

Medlem

Häftig teknik som kan vara skoj att leka med i någon timme, men spelet i sig såg ganska tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Häftig teknik som kan vara skoj att leka med i någon timme, men spelet i sig såg ganska tråkigt ut.

Håller med, idén är jättecool men såg ganska B ut. Även om vatten fysiken inte är realistisk så gillar jag det ändå.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Sure sex is cool, but have you seen the vattenfysik i Sea of Thieves?
https://thumbs.gfycat.com/KeenUnsightlyFlyingfish-size_restri...

Så det är dynamiskt och påverkas av hur båtar åker i vattnet? Ärligt talat har jag inte full koll på hur fysik med vatten fungerar men har ändå fått uppfattningen att bara för att vatten ser snyggt ut, även med vågor, så betyder det inte att själva massan är styrd av fysiska lagar. Det brukar snarare vara ytligt.

Med det sagt så är det där riktigt läckert. Munnen vattnas. Vart är min paradisstrand?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag älskade att leka med From Dust av just den anledningen, med allt från corrosion, sandlåde-effekten(bokstavligt talat), water physics etc. Synd att dem aldrig gjorde något mer skoj med den motorn.

Medlem

Fantastiskt var väl att ta i, det ser väldigt trögflytande ut för att vara vatten.

Medlem

Kan faktiskt vara den sämsta vattenfysiken jag sett.

Medlem

Tänker enbart på "from dust" de lovade en pc version med en editor (blev en sketen pcport) Minns mycket väl hur jag spenderade dussintals med timmar i sandboxläget i slutet av spelet och återupplevde mina barndomsminnen på Skrea strand.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Sure sex is cool, but have you seen the vattenfysik i Sea of Thieves?
https://thumbs.gfycat.com/KeenUnsightlyFlyingfish-size_restri...

Det där har ju inget med fysik att göra dock.

Medlem
Skrivet av nilo:

Bara jag som tycker det ser ut som det råder helt andra fysiska-lagar på det videoklippet? Ser nästan ut som enorm ytspänning vid varje liten ö.

Håller med, man får känslan av att spelare är i miniatyr och vattnet agerar som på micronivå.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Sure sex is cool, but have you seen the vattenfysik i Sea of Thieves?
https://thumbs.gfycat.com/KeenUnsightlyFlyingfish-size_restri...

En ren killgissning säger mig att det inte alls är samma fysik. Att vatteneffekter är snyggare och seer mer realistiska ut i andra spel syns direkt, men det här lär ju fungera helt annorlunda då man verkar kunna påverka vattnet på ett helt annat sätt. Tänker på jämförelsen när saker scripas/programmeras "sönder" i spel kontra egengjord och valfri demolition.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Så det är dynamiskt och påverkas av hur båtar åker i vattnet? Ärligt talat har jag inte full koll på hur fysik med vatten fungerar men har ändå fått uppfattningen att bara för att vatten ser snyggt ut, även med vågor, så betyder det inte att själva massan är styrd av fysiska lagar. Det brukar snarare vara ytligt.

Med det sagt så är det där riktigt läckert. Munnen vattnas. Vart är min paradisstrand?

Skrivet av loerk:

Det där har ju inget med fysik att göra dock.

Skrivet av Ender:

En ren killgissning säger mig att det inte alls är samma fysik. Att vatteneffekter är snyggare och seer mer realistiska ut i andra spel syns direkt, men det här lär ju fungera helt annorlunda då man verkar kunna påverka vattnet på ett helt annat sätt. Tänker på jämförelsen när saker scripas/programmeras "sönder" i spel kontra egengjord och valfri demolition.

Visste att någon skulle bli lite ledsen. Filåt, jag skojade såklart bara. Självklart har det inget med fysiken att göra, ni har så rätt! Om jag får välja mellan att kunna kasta vatten emot titaner, men att vattnet ser ut som i en gammal lavalampa ELLER att jag inte kan göra speciellt mycket med vattnet alls utöver att simma och åka på det, men det ser fantastiskt ut - då väljer jag det senare tror jag

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Visste att någon skulle bli lite ledsen. Filåt, jag skojade såklart bara. Självklart har det inget med fysiken att göra, ni har så rätt! Om jag får välja mellan att kunna kasta vatten emot titaner, men att vattnet ser ut som i en gammal lavalampa ELLER att jag inte kan göra speciellt mycket med vattnet alls utöver att simma och åka på det, men det ser fantastiskt ut - då väljer jag det senare tror jag

Mjo, fast det här var ju ett spel i ett relativt tidigt stadie. Finns inget som säger att de inte kan fixa snyggare vatteneffekter.
Du behöver inte bli "ledsen" bara för att folk pekar ut felaktigheter i det du skriver

Medlem
Skrivet av loerk:

Mjo, fast det här var ju ett spel i ett relativt tidigt stadie. Finns inget som säger att de inte kan fixa snyggare vatteneffekter.
Du behöver inte bli "ledsen" bara för att folk pekar ut felaktigheter i det du skriver

Nu har du nog allt missförstått, jag är ju glad och skojfrisk! Bad om ursäkt om jag gjort någon annan ledsen. Vattnet är dock fult, oavsett stadie. Hoppas de får rätsida på't. Mer roliga spel åt folket, vattenfysik eller ej

Medlem

Försenat till december :/

Medlem

Vattnet kanske fortfarande är fult mao 😉

1
Skriv svar