Diskutera – Hur påverkar Microsofts storhandel dina spelplaner?

Robot
Diskutera – Hur påverkar Microsofts storhandel dina spelplaner?

Får storhandlandet dig att snegla på Xbox?

#diskutera, #playstation-5, #switch, #xbox-series


Medlem

Inte det minst


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Är redan Xbox-Ultimate användare. Så detta var bara mer grädde på moset... X for Life

Medlem

Kommer ha Xbox Series X som huvudkonsol, sen Playstation 5 för dom exklusiva spelen hoppas verkligen på att The Last Of Us 2 släpps till den och att dom avslöjar multiplayer nu på lördag!

Medlem

Har ett One X med Game Pass Ultimate idag och hade planerat att uppgradera till Series X, men var inte säker på om jag skulle göra det vid lanseringen eller inte. När Microsoft släppte bomben att de köpt Zenimax så blev det en förbokning. Köp av PS5 blir det också, men det blir uppskjutet till nästa år då tillgången lär vara bättre.

Medlem

Aldrig ägt ett Xbox, men finns många titlar nu som lockar framförallt om de skulle göra TES, Fallout exklusiva i framtiden.

Även Fable är ju en intressant titel.

Så blir nog eventuellt ett köp när den gått ner i pris då jag huvudsakligen spelar på playstation.

Medlem

God of War är ballt. Men Doom är nog ändå ballast
Men jag avvaktar nog ett bra tag till ändå. Det finns inget som lockar med någon av konsolerna än. Det får lov att komma lite spel först. Sen kanske man skulle skaffa en ny(are) tv så man kan uppleva skillnaderna?

Medlem

Allt kommer på PC så Xbox förblir irrelevant för min del.

Medlem

Det gör absolut noll för mig. Det blir fortfarande Playstation 5 vid nåt tillfälle. Har redan en bra pc så en xbox känns fett överflödig.

Medlem

Absolut inget. Pc kommer alltid va bättre en konsoler.

Medlem

Blir nog att behålla pc + switch + playstation. Så man inte missar alla underbara spel som tyvärr trilskas med exklusivitet. Förstår inte riktigt det med att bara en maskin och den är bäst tänket alls. Oj vad dom missar de små gossarna.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Faktiskt kan det Kanske få mig att överväga en Series X över min planerade Series S som min sekundära konsol efter PS5 som blir min primära.

Tänkte köpa en Series S endast för Forza spelen, men är det så att Elder Scrolls VI blir Xbox exklusivt så kanske jag investerar i en X istället.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Nej. Ps5 blir det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte alls, tror jag. Spelar primärt på PC och när det vankas ny konsoll för egen del om något år eller två så lutar det alltjämt mot PS5.

Medlem

Japp. Har sagt det förut, hade planer att köpa ett Playstation 5. Men Playstation 5 verkar inte komma ha stöd för Dolby Atmos och Dolby Vision HDR. Sen efter uppköpet av ZeniMax Media och med det stora utbudet av Game Pass Ultimate... Finns inte ens chans att jag lägger pengar på ett Playstation 5 efter allt detta. Visserligen är det min far som jag kommer köpa konsollen till och han är även en stor fan av Xbox-handkontrollen mer än Playstations handkontroller.

Så ser det ut nu i alla fall.

Inaktiv

Av alla bolag de köpt upp så är det bara Elder scrolls 6 som jag vill ha utav dom serierna som är känd iallafall. Betsheda är det tyvärr länge sedan dom var ett relevant bolag för mig. På 360/ps3 tiden hade det var en helt annan grej, då var Betsheda en av dom bättre.

Blir nog ingen XSX men med alla bolag som etableras inom MS så kanske det blir en kommande XBOX EO250C eller vad dom nu kommer kalla den.

Inaktiv

Framförallt innebär det att jag behåller game pass PC. Det är ju lockande att bara betala 35 spänn extra så får man alla spel på series x också. Dock väntar jag med någon ny konsol då, i min mening, varken xbox eller PS har visat ett enda intressant releasespel.

Medlem

Påverkar inte alls, hade redan förbokat en Series X
Dom bygger bara ut en redan överlägsen tjänst


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Ambassadör
Xbox

Lutar åt Xbox, tro't eller ej.


signatur

Jump in.

Medlem

Betsheda är nog det spelföretag jag stör mig på mest på av alla faktiskt. Varsågod Xbox, couldt care less. Företaget som säljer spel i Alpha stadiet, nej tack det lever jag gärna utan på min ps5s. Sen visst nästa elderscrolls ett år efter release när alla buggar är borta hade varit trevligt men jag klarar mig bra på rpg fronten på ps5 med final fantasy, souls spelen ect

Medlem

Microsoft gör mycket rätt just nu. Det blir absolut en PS5 då Sonys studior är överlägsna Microsofts, men nu har även Microsoft kvalitet i stallet, så det kan mycket väl bli en Series X framöver.


signatur

Kunskapsförmedlare.

It's not a lake, it's an ocean

Inte alls, egentligen. Jag kommer köpa både PS5 och Xbox Series X vad det lider, och Game Pass har jag redan (sedan det lanserades). Men jag tolkar uppköpet som ett bevis för Microsofts långsiktiga satsning på spel, vilket gläder mig som Xbox-spelare sedan 18,5 år tillbaka. Jag har kommit att föredra deras konsoler, ekosystem och inte minst handkontroll (vars betydelse inte ska underskattas) och ser gärna fler exklusiva spel som jag gillar. Under den senaste generationen skåpade PS4 ut Xbox One där.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ase
Medlem

Bara bra eftersom de släpper allt både till x-box konsollen & till pc, annat e det med sony som gillar exklusiva titlar =bojkott +en eloge till steam som ger ut & försökt ge ut mer spel till Linux

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Caene:

Japp. Har sagt det förut, hade planer att köpa ett Playstation 5. Men Playstation 5 verkar inte komma ha stöd för Dolby Atmos och Dolby Vision HDR. Sen efter uppköpet av ZeniMax Media och med det stora utbudet av Game Pass Ultimate... Finns inte ens chans i helvetet att jag lägger pengar på ett Playstation 5 efter allt detta. Det är min far som jag kommer köpa konsollen till och han är även en stor fan av Xbox-handkontrollen mer än Playstations handkontroller.

Verkligen ALLT lutar åt Xbox Series X för mig/min far.

Elite-kontrollen, alltså... Rätt gudomlig.

Jag önskar att min son kunde resonera som du. Men tyvärr är han tre.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag skaffade gamepass på release och en x.b.o.x. nån månad senare.
Tänker inte sluta med gamepass u. Så det blir en series x inom ett år tror jag.
Fast detta har inte ändrat nått. Mer cementerat mig i deras erbjudande.

eld
Medlem

Hade jag inte haft en pc så hade jag absolut utan tvekan skaffat en xbox series x/s efter köpet.

Medlem
Skrivet av Ase:

Bara bra eftersom de släpper allt både till fjantkonsollen & till pc ,annat e det med sony som gillar exklusiva titlar bojkott

Moget

Medlem

Allt som släpps "exklusivt på Xbox" kommer väl till PC också numera? Så inget ändras för min del

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Lutar åt Xbox, tro't eller ej.

Medlem

Pc + ps5 = allt som behövs

Skriv svar