Final Fantasy XVI kommer "tidigare än vi anar", enligt källa som haft rätt förut

Robot
Final Fantasy XVI kommer "tidigare än vi anar", enligt källa som haft rätt förut

Ska ha varit under utveckling i "minst" fyra år.

#final-fantasy-xvi, #playstation-5, #square-enix


Medlem

Bara 6 år kvar då

Medlem

Trailern ser extremt imponerande ut, hoppas vi får se gameplay snart.

"in some capacity" can ju varit allt från ett par snubbar vid ritbordet till hela studion, så är försiktigt optimistisk.

Testpilot

Viss kontrast mot XV då

Medlem

Gillar Final Fantasy. Nyligen lirat igenom 7 remaken och tyckte den var riktigt nice och tyckte 15 var helt ok så håller tummarna

Medlem

Är sjukt nyfiken på att se hur detta Final Fantasy:t blir med tanke på teamet bakom det. Har velat se YoshiP göra något som inte är FFXIV.

Medlem

Är inte alls hypad baserat på det som visats hittils. Såg ut som Devil May Cry med Chocobos. Om de släpper mer info framöver som visar att det är Party based så kommer det rädda upp det betydligt dock.

Är mer pepp för Nihon Falcoms spelserier som har nya släpp de kommande månaderna.

Medlem

Jag är så klart mycket sugen. Ser riktigt lovande ut. Enda orosmolnet är att det av klippen att döma bara verkar vara en person i ens party. Final Fantasy är för mig mycket att ha ett party på 3-4 karaktärer med olika egenskaper och fördelar.

Medlem

Bara det inte är turordningsbaserat så blir jag nöjd. Ser inte ut att vara det genom trailern, aldrig gillat gameplay i gamla FF-spel pga turordnings striderna, de tog alltid mig ur spelet och segade ned. Trots det gillar jag RPG men det är mest för berättelserna, karaktärerna och världarna. Har en del att spela klart som jag äger i andra serier men de kör också det där übertråkiga turordningsregeln så får se när det blir att ta sig igenom det. FFXV lösning var dock halvdan, striderna var bra mycket röriga, men sen var mycket av FFXV en besvikelse, sämre än vad jag förväntade mig (För mycket lore/story låg utanför spelet som film/anime etc, borde varit i spelet istället). Har låga förväntningar på detta men kommer nog skaffa.

Medlem

Tyvärr så gillar jag inte att dom går den "värklighetstrogna" vägen. Är mycket mer intresserad av ett FFIX liknande spel. Gillade verkligen inte striderna i FFXV. Boss striderna var jätte tråkiga mm. Men jag gillade nya FFVII. Så dom kommer jag att köpa.

1
Skriv svar