Rollercoaster Tycoon 3 försvann, men är nu tillbaka – och gratis via Epic!

Robot
Rollercoaster Tycoon 3 försvann, men är nu tillbaka – och gratis via Epic!

Även på Steam, men där får du öppna plånboken.

#epic-games-store, #rollercoaster-tycoon-3


Medlem

Stödjer bara upp till 1080p, och över det måste man in i konfigurationsfilerna och härja, och på toppen av det finns ingen UI skalning så det är skitjobbigt att spela på >2k upplösning.

Köp inte vad ni än gör.

Medlem

Så det är gratis på Steam men man måste öppna plånboken???

Skämt å sido, tack för tipset!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Stödjer bara upp till 1080p, och över det måste man in i konfigurationsfilerna och härja, och på toppen av det finns ingen UI skalning så det är skitjobbigt att spela på >2k upplösning.

Köp inte vad ni än gör.

Varför köpa, när man får den gratis på Epic? Sen är det inte alla som kör spel över 1080p, så det gynnar nog faktiskt dom allra flesta.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Härligt!
Det enda jag använder Epic till är att claima gratis spel för att sedan aldrig spela dom, ser detta som mitt tilfälle att ge pengar till utvecklare utan att behöva min plånbok eftersom Epic betalar dom.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Varför köpa, när man får den gratis på Epic? Sen är det inte alla som kör spel över 1080p, så det gynnar nog faktiskt dom allra flesta.

Kolla på steam, massor som vägrar få spelet gratis via Epic... Varför vet jag inte men

Det är bara riktigt korkat att släppa om ett spel på nytt och göra reklam för att det är uppdaterat och sedan inse att det "går" inte att spela över 1080p
Det klart dom gjorde reklam för just 1080p men...

Aa nää, jag är besviken

Medlem
Skrivet av Meurik:

Varför köpa, när man får den gratis på Epic? Sen är det inte alla som kör spel över 1080p, så det gynnar nog faktiskt dom allra flesta.

Har inga siffor men det lär var en mycket liten minoritet som lirar i över 1080p, annat vore konstigt.

Själv tackar jag och tar emot och laddar ner från Epic 👍


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av gunnzi:

Härligt!
Det enda jag använder Epic till är att claima gratis spel för att sedan aldrig spela dom, ser detta som mitt tilfälle att ge pengar till utvecklare utan att behöva min plånbok eftersom Epic betalar dom.

Nu tror jag dock inte ditt klick gör någon skillnad då Epic antagligen betalar en fast summa till utvecklaren för att få ge bort spelet gratis. Vill du verkligen stötta utvecklarna så tycker jag du kan spela deras spel och betala för det.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Nu tror jag dock inte ditt klick gör någon skillnad då Epic antagligen betalar en fast summa till utvecklaren för att få ge bort spelet gratis. Vill du verkligen stötta utvecklarna så tycker jag du kan spela deras spel och betala för det.

Stämmer förmodligen överlag, tror dock att det kan variera från spel till spel.

Medlem

Installerade det igår eftersom jag aldrig kört det. Fy helskotta vad dåligt det var efter att ha kört planet coaster o zoo... Usch och fy. Gör dessutom ont i ögonen att titta på. Nej blev avinstallation efter max 2 minuter

Medlem

Tacka vet jag Parkitect

Medlem
Skrivet av robbis:

Installerade det igår eftersom jag aldrig kört det. Fy helskotta vad dåligt det var efter att ha kört planet coaster o zoo... Usch och fy. Gör dessutom ont i ögonen att titta på. Nej blev avinstallation efter max 2 minuter

Kallas nostalgi

1
Skriv svar