Medlem
Poddtråden

Det vore kul med lite poddtips i höstmörkret, så vilka poddar lyssnar ni på och varför?

Jag lyssnar just nu mest på Verkställande utskottet som är en podd som Expressens politiska reportrar har med Viktor Barth-Kron i spetsen där de snackar om samhället helt enkelt. Det är också en bra panel för kvartal. Det politiska spelet har jag försökt lyssna in mig på men har aldrig fastnat av någon anledning.

Historiepodden har jag lyssnat mest på men jag lyssnar oftast när det är ett intressant ämne men jag tycker ändå det är Sveriges bästa podd, killarna pratar också väldigt tydligt och verkar väldigt sköna och de pratar aldrig om sig själva för mycket vilket andra poddar haft sina tendenser till ibland.

Sedan lyssnar jag inte så mycket på fler poddar så, någon intervju på Drevet eller musikbranschpodden kan jag ramla in på men annars inte. Vill ha tips på fler.

Medlem

Lyssnar på Chilluminatipod, Cox n' Crendor (in the morning) och Ear Biscuits.

Chilluminati snackar om mysterier, aliens och true crime. Hosts är Mike Martin (Mathas), Jesse Cox och Alex Faciane, blir lite svamligt ibland (beror nog på hur mycket specialbrownies dom har ätit innan), men överlag kul och intressant.

Cox 'n Crendor är en "Morgonshow" med Jesse Cox från ovanstående Podcast och Eric "Crendor" Hraab där dom pratar om allt och inget, och har en förkärlek för historier som involverar "Florida Man"..

Ear Biscuits är naturligtvis Youtubeveteranerna Rhett & Links podcast där dom diskuterar allt mellan himmel och jord, blir ibland riktigt djupt och personligt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar