Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Den där som sitter fast i björnsaxen och skriker av smärta. Har ni någonsin lyckats rädda honom? Den smäller alltid igen för mig.

Ja jag lyckas faktiskt alla "femtioelva" gångerna jag spelat om spelet 😊
Men visst får fingret jobba! 😁

Avstängd

Äntligen en arab, försökte en tredje gång i kapitel 3 men lyckades inte då heller. Har dock jagat skatter så hade råd med den i st d.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Rider in den nu! Hade ett uppdrag borta i straw berry så rider dit från storstan.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Min bond är max nu. Jagar några legendarys och softar med storyn. Mycket sidequests i kapitel 4 med.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Min bond är max nu. Jagar några legendarys och softar med storyn. Mycket sidequests i kapitel 4 med.

Du inser att du skriver med dig själv va?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Du inser att du skriver med dig själv va?

Men det är väl okej. Man får ju bäst svar då.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Men det är väl okej. Man får ju bäst svar då.

Det har du fan rätt i.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd

Är på guarma nu. Hade varit roligare om dom for till cuba som var meningen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Har du jagat nånting i Guarma? Det finns en del unika djur där som inte finns någon annanstans.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: Har du jagat nånting i Guarma? Det finns en del unika djur där som inte finns någon annanstans.

Japp passade på att göra det med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det här spelet är verkligen fullt av oväntade grejer.

Otålig häst?

Vagnkrock comedy gold (slå på ljudet)

Skrivet av breahl:

Är på guarma nu. Hade varit roligare om dom for till cuba som var meningen.

Ja Guarma kapitelt är en stor anledning till varför jag inte ger detta spel en 5/5 i betyg, ett helt kapitel som bara suger


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Ja Guarma kapitelt är en stor anledning till varför jag inte ger detta spel en 5/5 i betyg, ett helt kapitel som bara suger

Håller med men går relativt snabbt att spela igenom. Har väl gjort det 5-6 gånger haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Spelar mafia nu, det nygjorda som kom idag. Ni som gillar rdr2 lär gilla detta med. Det är under förbudstiden så inte särskilt långt efter rdr2. Samma typ av spel och kontrollerna rätt så lika. Bra skådisar med!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spelar mafia nu, det nygjorda som kom idag. Ni som gillar rdr2 lär gilla detta med. Det är under förbudstiden så inte särskilt långt efter rdr2. Samma typ av spel och kontrollerna rätt så lika. Bra skådisar med!

Mafia 1 alltså? Det var länge sen man hörde någon prata om spelet, i så fall kommer du gilla Empire of sin tror jag när det kommer ut.

Mafia 2 spelade jag också men man kan inte göra som man vill i det spelet, dvs springa iväg och slå folk på gatan på käften för man var i uppdrag hela tiden.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Mafia 1 alltså? Det var länge sen man hörde någon prata om spelet, i så fall kommer du gilla Empire of sin tror jag när det kommer ut.

Mafia 2 spelade jag också men man kan inte göra som man vill i det spelet, dvs springa iväg och slå folk på gatan på käften för man var i uppdrag hela tiden.

Japp dom har gjort ett helt nytt spel av Mafia 1. Definitive edition heter det. Riktigt bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förlåt ljög om Mafia. Det var inte så bra som jag trodde. Har spelat det nu och ger det 1/5.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Förlåt ljög om Mafia. Det var inte så bra som jag trodde. Har spelat det nu och ger det 1/5.

1/5? Är du seriös? Det är en REMAKE på ett av världens bästa storybaserade spel.. byt nick till "0KollBreahl" istället ....


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förlåt ljög om Mafia. Det var inte så bra som jag trodde. Har spelat det nu och ger det 1/5.

Mafia är ett (då det begav sig) av mina favoritspel.
Tänkte ev skaffa denna remake, vad var så fel att du bedömmer det som 1/5?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Mafia är ett (då det begav sig) av mina favoritspel.
Tänkte ev skaffa denna remake, vad var så fel att du bedömmer det som 1/5?

Det skulle jag också vilja veta. Det är långt ifrån ett perfekt spel och har sina brister men det är verkligen inte en 1/5 om man inte har hakat upp sig på någon märklig detalj. Bara staden i sig är värt 2/5 minst.
(personligen hade jag nog gett det 3/5, och då var jag ändå på sjukt dåligt humör hela helgen jag spelade igenom det pga. andra omständigheter)

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Mafia är ett (då det begav sig) av mina favoritspel.
Tänkte ev skaffa denna remake, vad var så fel att du bedömmer det som 1/5?

Förlåt överregerade lite. Jag fastnade på ett uppdrag där checkpoint var långt bak och blev förbannad och slog av haha

Såg att mafia 2 fanns som remake med.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag måste vara sjuk. Så fort jag ser en häst i en serie eller film blir jag sugen på att lira RDR2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tog mig två år, men till slut fann jag en älg med perfekt skin.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Efter många pauser sedan 2018 ska jag banne mig ta mig igenom spelet. Har tagit mig till kapitel 6, så nu borde det inte vara så långt kvar. Om jag nu inte fastnar i annat, det är så enkelt att hitta på en massa annat att göra än just huvuduppdragen...

Skrivet av MacNille:

Tog mig två år, men till slut fann jag en älg med perfekt skin.

Hah! Känner igen mig så väl! Älgen var helt klart det svåraste djuret att hitta. Till och med katterna (Puma/Panter) var enklare att hitta.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag måste vara sjuk. Så fort jag ser en häst i en serie eller film blir jag sugen på att lira RDR2.

Haha, samma här.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag vet inte var ni fann älgen men jag såg en perfekt sist jag spelade men oturligt nog stod det en otämjd häöst på samma ställe så hästen gick före, men om en dag eller två ska jag dit igen och se om jag kan hjälpa älgen till nästa liv.
Om ni inte det råkar komma några murfree broods imellan och får mig på villovägar

Medlem

Jag har precis börjat lira det på PC. Körde självklart igenom det på konsol när det släpptes. Wow! Säger jag bara! Helt magiskt på PC med hyfsat maxade inställningar.

Medlem

jag körde slutligen klart det ganska nyligen, på ps4-versionen körde jag 160 tim och valde sen att lägga ner och vänta in pc-version istället. sedan blev det ytterligare 300 timmar på pc ungefär, och nu tror jag inte att jag spelar det spelet något mer på ett tag! täckte nära på allt, var överallt, såg allt, gjorde allt, tog allt, dödade allt, köpte allt osv. bästa spelet ever ändå.


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelade klart epilogen tidigare i natt. Mycket bra spel, om än inte utan sina tydliga skavanker. Kanske blir det en recension vartefter också, får se.

Vill hur som helst ge extra plus för soundtracket som är genomgående fenomenalt. Det är sällan jag ens lägger märke till musik i spel mer än något enstaka tillfälle, men RDR 2 är sprängfyllt med vassa tracks. Inte sedan det annars ganska mediokra indiespelet Domina har jag lyssnat så mycket på musiken utanför spelet...

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Spelade klart epilogen tidigare i natt. Mycket bra spel, om än inte utan sina tydliga skavanker. Kanske blir det en recension vartefter också, får se.

Vill hur som helst ge extra plus för soundtracket som är genomgående fenomenalt. Det är sällan jag ens lägger märke till musik i spel mer än något enstaka tillfälle, men RDR 2 är sprängfyllt med vassa tracks. Inte sedan det annars ganska mediokra indiespelet Domina har jag lyssnat så mycket på musiken utanför spelet...

Ja musiken är helt magisk i detta spelet. Kan inte komma på något annat med bättre musik.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar