Recension – Serious Sam 4

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det finns coop, och min poäng är att coop kanske kan göra att de trista partierna blir uthärdliga. Allt är ju roligare tillsammans med andra, även dåliga spel.

Bjud in Jonathan Unge!!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det finns coop, och min poäng är att coop kanske kan göra att de trista partierna blir uthärdliga. Allt är ju roligare tillsammans med andra, även dåliga spel.

Det måste ju testas, nu får du allt tvinga övertyga någon kollega att genomlida avnjuta mästerverket med dig! Vilken trevlig helg ni ska ha!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Den där videon såg ball ut men jag minns att jag inte hade särskilt roligt med trean heller så jag är benägen att tro på Calle. Dock händer det ju att jag tycker att vissa erkänt halvdåliga spel varit roliga.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag lirade igår SS4 i co-op med 3 polare. Väldigt underhållande måste jag säga. Dock kraschade spelet ett par ggr. Inte direkt något ögongodis bjuder spelet på heller. Men det mesta blir ju roligare tillsammans, (och då drack jag inte ens någon öl!) Att lira spelet Singleplayer skulle jag aldrig utsätta mig för.

Kan tilläggas att vi inte spelat Serious Sam sedan... Typ första SS-spelet släpptes och då på den gamla goda LAN-tiden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tratt:

Jag lirade igår SS4 i co-op med 3 polare. Väldigt underhållande måste jag säga. Dock kraschade spelet ett par ggr. Inte direkt något ögongodis bjuder spelet på heller. Men det mesta blir ju roligare tillsammans, (och då drack jag inte ens någon öl!) Att lira spelet Singleplayer skulle jag aldrig utsätta mig för.

Kan tilläggas att vi inte spelat Serious Sam sedan... Typ första SS-spelet släpptes och då på den gamla goda LAN-tiden.

Det låter som det enda sättet att få ut lite spelglädje ur fyran. Blir avis!


signatur
Medlem

Story: 3/5 "ok"
Gameplay: 3/5 "inte värdig Sams namn tyvärr men är ok fast shooting"
Grafik 3/5 "Grafiken ser bra ut, men tyvärr är mycket återanvänt från talos"
Music 4/5 "Riktigt bra musik"
Ljud 4/5 "ok ljud och röstskådespeleri"
Pris 1/5 "för dyrt för detta"

Sum: Helt ok ganska kul spel men det försöker inte vara Sam, devs behöver spela 1 och 2 mer för att nog komma tillbaka till där spelet borde vara.
3/5 Tråkigt lågt för ett sam spel.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

På måndag recenserar vi Mafia-remaken. Som Calle sa: vi fick sen kod denna gång, tyvärr.

Så är det ibland
Jag har kollat runt lite och det har ju fått helt ok betyg överlag. Men jag tror jag väntar på att trilogi paketet kommer på rea och skaffar alla tre på en gång. Men det ska bli intressant att läsa vad ni tycker också.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sille:

Story: 3/5 "ok"
Gameplay: 3/5 "inte värdig Sams namn tyvärr men är ok fast shooting"
Grafik 3/5 "Grafiken ser bra ut, men tyvärr är mycket återanvänt från talos"
Music 4/5 "Riktigt bra musik"
Ljud 4/5 "ok ljud och röstskådespeleri"
Pris 1/5 "för dyrt för detta"

Sum: Helt ok ganska kul spel men det försöker inte vara Sam, devs behöver spela 1 och 2 mer för att nog komma tillbaka till där spelet borde vara.
3/5 Tråkigt lågt för ett sam spel.

Haha, jag fick också en stark känsla av att de återanvänt mycket från Talos Principle, särskilt de första banorna med alla små stenmurar överallt.


signatur
Medlem

Det är väl som sagt inte nån AAA-titel, men det är "Serious Sam:igt" med sina udda hemligheter (ta en +1 armor och bli översvämmad av fiender t.ex.)

Än så länge har det varit ok, men är bara på chapter 4. Lite väl tomma banor dock.

Medlem

Jag skall fixa Windows 10 och spela, så får vi se hur det faktiskt är. Kan dröja lite dock...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Oakenborn:

Så är det ibland
Jag har kollat runt lite och det har ju fått helt ok betyg överlag. Men jag tror jag väntar på att trilogi paketet kommer på rea och skaffar alla tre på en gång. Men det ska bli intressant att läsa vad ni tycker också.

Varsågod, en Mafia-recension.


signatur
Avstängd

Spelet är botten. Håller med recensionen, även köttandet blir en tråkig sörja väldigt snabbt.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Frilansare

Var ändå lite sugen efter de där allra, första förrenderade filmerna. Nu, not so much.

Medlem
Skrivet av Tratt:

Jag lirade igår SS4 i co-op med 3 polare. Väldigt underhållande måste jag säga. Dock kraschade spelet ett par ggr. Inte direkt något ögongodis bjuder spelet på heller. Men det mesta blir ju roligare tillsammans, (och då drack jag inte ens någon öl!) Att lira spelet Singleplayer skulle jag aldrig utsätta mig för.

Kan tilläggas att vi inte spelat Serious Sam sedan... Typ första SS-spelet släpptes och då på den gamla goda LAN-tiden.

Precis detta!
Jag testade spelet första gången igår med 3 kompisar. Det blir lite som sea of theives. Aldrig att jag skulle spela det själv, men i en grupp där vi kan sitta å småskratta åt spelet när det driver med sej själv. Själva dialogen uppfattar jag ÄR spelet, lite som filmen expendibles. Spelet driver fullkomligt med 80-talets matchofilmer, och de gör det bra tycker jag. Men att spela själv... nej tack!
Jag gissar på att skulle recensionen göras tillsammans i en full grupp så hade det troligen fått en helt annan poäng.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vbgbasse:

Precis detta!
Jag testade spelet första gången igår med 3 kompisar. Det blir lite som sea of theives. Aldrig att jag skulle spela det själv, men i en grupp där vi kan sitta å småskratta åt spelet när det driver med sej själv. Själva dialogen uppfattar jag ÄR spelet, lite som filmen expendibles. Spelet driver fullkomligt med 80-talets matchofilmer, och de gör det bra tycker jag. Men att spela själv... nej tack!
Jag gissar på att skulle recensionen göras tillsammans i en full grupp så hade det troligen fått en helt annan poäng.

Klart det blir roligare om man är ett gäng polare som lirar, men är det spelets kvalitéer eller umgänget som står för underhållningen då? Finns ju dessutom så mycket bättre grupplir än detta mög.


signatur
Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Precis detta!
Jag testade spelet första gången igår med 3 kompisar. Det blir lite som sea of theives. Aldrig att jag skulle spela det själv, men i en grupp där vi kan sitta å småskratta åt spelet när det driver med sej själv. Själva dialogen uppfattar jag ÄR spelet, lite som filmen expendibles. Spelet driver fullkomligt med 80-talets matchofilmer, och de gör det bra tycker jag. Men att spela själv... nej tack!
Jag gissar på att skulle recensionen göras tillsammans i en full grupp så hade det troligen fått en helt annan poäng.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Klart det blir roligare om man är ett gäng polare som lirar, men är det spelets kvalitéer eller umgänget som står för underhållningen då? Finns ju dessutom så mycket bättre grupplir än detta mög.

Jag tror vi orkade två eller om det var tre speltillfällen till, sen kom insikten om vilket botten-napp spelet verkligen är, trots en skön dialog med roliga oneliners.

En annan fundering är, varför man kastar bort chansen till något bra? För folk har ju uppenbarligen väntat på detta, det finns ju en fanbase. Detta upplevs ju verkligen som något man slängt ihop på en pisskvart.

Det har kommit några större patcher verkar det som, kanske.. ska prova en gång till. Märks att corona gör en villig att göra vad som helst för lite umgänge.

123
Skriv svar