Mafia-remaken är släppt, lägre betyg än originalet

Medlem

Köpte på Steam och försökte spela, men det var så skumma kontroller, 40 minuter in i spelet och jag har inte kommit förbi delen när man hämnas för anfallet på ens taxi för det har buggat loss när man "tagit hand om Morello's pojkar", gillar inte de konstiga kontrollerna på PC heller, känns utdaterade eller nånting och det sabbar hela känslan...

Medlem

Höll på att göra sönder datorn på racet. Dom har återskapat det precis som i originalet om man spelar på classic svårighetsgrad.

Lika jävla frustrerande nu som då och jag fick nog köra om det 20 gånger innan det gick. Vägrar sänka svårighetsgraden då jag vill ha min achievement.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Spelat i 7 timmar nu och tycker att det är trevligt, tycker att striderna är lite tråkigt cover-based som så många andra spel de senaste typ 10 åren men det är rätt trevligt ändå. Det jag stört mig mest på fortfarande är musiken som är lite väl repetiv och bombastisk även i lugna mer stämningsfulla mellansekvenser. Spelet hade mått väldigt väldigt bra av lite mer tystnad där. Behöver inte massa blåsorkester som spelar skitspännande musik när man sitter på en parkbänk och har en stillsam lite dyster konversation med någon.

Skrivet av kallandes:

Som du ser här https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/mafia-defin...
får dom med en 9900k, och ett 2080ti 148 fps. 2080ti är ca 50% snabbare än ett 2060s enligt Sweclockers gamla prestandaindex i 1080p https://www.sweclockers.com/test/28925-sapphire-radeon-rx-560... Visst går det lite upp, och ned. Men jag ligger ganska stadigt precis under 100fps (97-99). Ska faktiskt testa igen, återkommer!

Edit: Kört lite, pendlar mellan 85-105fps i staden. Oftast 90 till strax under 100! Dubbelkollade, att allt är på max inklusive AA!

Va? vad har 2080 med nått att göra vi hade väl 2060 super bägge två?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Va? vad har 2080 med nått att göra vi hade väl 2060 super bägge två?

Jo men att 2080ti är ca 50% snabbare, än 2060S. Och testet visar med 9900k, som jag har 148FPS. Så strax under 100FPS bör vara det jag ska ligga på. Bara så jag menar


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Fan jag gillar det här liret mer, och mer. Ju längre jag kommer!! Underbar story!!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Förhoppningsvis är det väl ungefär lika mästerverk som originalet men uppfräschat...

Sen skapar ju tiden en pågående kvalitets-inflation, framförallt i spel.

Första Mafia var typ Spelet, med stort S.. För mig.. Det första som på riktigt gjorde mig väldigt intresserad av spel...
Är det lika grymt fortfarande, i dagens klimat? Antagligen inte... Det bästa man kan göra är kanske att strunta i att spela en remake och behålla minnena helt enkelt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ändra från simulator till regular på körning när du kör racet så ska du nog klara av det utan problem. Jag hade inga problem att slå bottarna på hard när jag väl hittade den inställningen. Var även enklare att köra med tangentbord av någon anledning.

Jupp, tangentbord var betydligt enklare! Tack för tips.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Förhoppningsvis är det väl ungefär lika mästerverk som originalet men uppfräschat...

Sen skapar ju tiden en pågående kvalitets-inflation, framförallt i spel.

Första Mafia var typ Spelet, med stort S.. För mig.. Det första som på riktigt gjorde mig väldigt intresserad av spel...
Är det lika grymt fortfarande, i dagens klimat? Antagligen inte... Det bästa man kan göra är kanske att strunta i att spela en remake och behålla minnena helt enkelt.

Är på bon appetit och känner inte att jag förstört några nostalgiska minnen ännu. Finns lite grejer jag irriterat mig på att de ändrat men annars tycker jag det är ett bra spel. Och tycker du spelet är dåligt kan du ju trösta dig med att det är remaken som inte faller dig i smaken och inte originalet

Skrivet av kallandes:

Jo men att 2080ti är ca 50% snabbare, än 2060S. Och testet visar med 9900k, som jag har 148FPS. Så strax under 100FPS bör vara det jag ska ligga på. Bara så jag menar

aha
Ja men min cpu ligger bara runt 50% så ser inte riktigt att en bättre processor hjälper till så mycket när det verkar vara mest gpu som drar lasset . Men man kanske inte kan tänka så


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Efter att ha spelat klart det så är väl slutgiltiga omdömet att det är helt ok. Väldigt fin stad, trevlig grafik etc. Tyckte bilkörningen fungerade bra också. Mycket som ändrats är dock inte bara till det bättre, t.ex. så är uppdragen mycket mer linjära och trånga och mer arkadiga. Lite "too much" för min smak för det mesta. Också surt att de till och med har kortat ner vissa saker och tagit bort ett par mindre uppdrag/reducerat dem jättemycket, lite synd. Tog ca. 11 timmar att klara. Har dock inte testat Free Roam.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

aha
Ja men min cpu ligger bara runt 50% så ser inte riktigt att en bättre processor hjälper till så mycket när det verkar vara mest gpu som drar lasset . Men man kanske inte kan tänka så

Ingen aning faktiskt. Försökte hitta cpu tester, kanske dyker upp nåt.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

aha
Ja men min cpu ligger bara runt 50% så ser inte riktigt att en bättre processor hjälper till så mycket när det verkar vara mest gpu som drar lasset . Men man kanske inte kan tänka så

Fast riktigt så enkelt som att kika på processorns användning är det inte. Räcker att en av trådarna maxas för att du ska bli begränsad.
Ex Säg att du har en processor med 8 kärnor spelet kommer med stor sannolikhet inte belasta alla 8 kärnor lika mycket eftersom det är ganska svårt att programmera spel på det viset. Det är ganska troligt att någon kärna/tråd går på max och håller tillbaka din prestanda. Då har du långt ifrån 100% belastning på processorn men den hålls tillbaka pga att spelet måste vänta in en av dina kärnor. (obs grovt förenklat)

Men om man har 100% eller nära 100% belastning på GPU så är man troligtvis inte begränsad av Processorn.

Medlem

Som ett fan av serien (inte mafia 3 dock) så är jag positivt överraskad. Trodde dem skulle förstöra mina fina minnen som jag har av det första spelet, så fel jag hade...

Medlem

Efter halv vägs in i spelet kan jag bara sätta ett toppen betyg på full patte 10p, helt klart bättre än originalet.
Stirra er inte blinda på betyget för en 6p är totalt orättvist för det här spelet. Ärlig talat vem fan är det som
sätter betyg på spelen egentligen den människan måste sparkas för alla spel den idioten lägger lågt betyg
på brukar oftast va i min bok ett 10p spel medan när den människan eller om det är flera som betyg sätter
och de sätter 9 eller 10p så brukar spelet oftast vara rent av Bajs!

Betyg på spel kan lika bra begravas för det är helt jävla underkänt. Tack för mig

12
Skriv svar