Senaste filmen du såg

Medlem

Ikväll var det premiär här i hemmet. Sambon har aldrig sett en endaste minut av Star Wars så idag var det dags. Jag har tjatat på henne typ sedan vi blev tillsammans att hon måste se filmerna....Efter sju år så skulle det alltså äntligen hända ikväll! Det var upplagt för fest! Vin, ost och kex och alltihop. Funderade länge och hårt om vi kanske skulle börja med Episode 1, hon är ju en av få som faktiskt skulle kunna se hela serien kronologiskt men efter lite övervägande så körde vi på det klassiska och började med Episode 4...Vilket jävla haveri det blev haha. Hon satt med en rynka i pannan i stort sett hela filmen och var inte imponerad av något...Eller jo att vissa effekter faktiskt ser ganska okej ut trots att filmen är så gammal...Utöver det så var det ingen hit tydligen och jag får nog inse att slaget här är förlorat. Hon kommer aldrig att älska de här filmerna som jag gör och det är faktiskt okej. Vi behöver inte dela allt.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Ikväll var det premiär här i hemmet. Sambon har aldrig sett en endaste minut av Star Wars så idag var det dags. Jag har tjatat på henne typ sedan vi blev tillsammans att hon måste se filmerna....Efter sju år så skulle det alltså äntligen hända ikväll! Det var upplagt för fest! Vin, ost och kex och alltihop. Funderade länge och hårt om vi kanske skulle börja med Episode 1, hon är ju en av få som faktiskt skulle kunna se hela serien kronologiskt men efter lite övervägande så körde vi på det klassiska och började med Episode 4...Vilket jävla haveri det blev haha. Hon satt med en rynka i pannan i stort sett hela filmen och var inte imponerad av något...Eller jo att vissa effekter faktiskt ser ganska okej ut trots att filmen är så gammal...Utöver det så var det ingen hit tydligen och jag får nog inse att slaget här är förlorat. Hon kommer aldrig att älska de här filmerna som jag gör och det är faktiskt okej. Vi behöver inte dela allt.

Gjorde det samma med min fru när vi just hade börjat dejta! Hade dock mer tur än dig och vi kom oss igenom allihopa! Hon är dock inte frälst på dem som jag! Ungarna blir nästa Star Wars projekt!

Medlem
Skrivet av greb1989:

Ikväll var det premiär här i hemmet. Sambon har aldrig sett en endaste minut av Star Wars så idag var det dags. Jag har tjatat på henne typ sedan vi blev tillsammans att hon måste se filmerna....Efter sju år så skulle det alltså äntligen hända ikväll! Det var upplagt för fest! Vin, ost och kex och alltihop. Funderade länge och hårt om vi kanske skulle börja med Episode 1, hon är ju en av få som faktiskt skulle kunna se hela serien kronologiskt men efter lite övervägande så körde vi på det klassiska och började med Episode 4...Vilket jävla haveri det blev haha. Hon satt med en rynka i pannan i stort sett hela filmen och var inte imponerad av något...Eller jo att vissa effekter faktiskt ser ganska okej ut trots att filmen är så gammal...Utöver det så var det ingen hit tydligen och jag får nog inse att slaget här är förlorat. Hon kommer aldrig att älska de här filmerna som jag gör och det är faktiskt okej. Vi behöver inte dela allt.

Skrivet av Laddemannen:

Gjorde det samma med min fru när vi just hade börjat dejta! Hade dock mer tur än dig och vi kom oss igenom allihopa! Hon är dock inte frälst på dem som jag! Ungarna blir nästa Star Wars projekt!

Skilsmässa direkt! Fan är det för tråkmånsar som inte har inlevelse och fantasi!

Helt rätt att börja med första filmen. Den riktiga första filmen. Inte det efterkonstruerade så kallade första filmen vilka alla tre är de värsta av alla SW filmer som någonsin gjorts.

Beklagar! Hoppas era tjejer har andra positiva egenskaper iaf

Skribent

Jag tittade precis på Spirited Away, som jag inte sett sedan den kom ut. Jag mindes den som lite överreklamerad, men det visade sig vara helt fel. Den är verkligen sjukt bra och helt och hållet värd allt beröm den får.

5/5.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Älskade atmosfären, väldigt visuellt tilltalande/vacker. Bra skådespeleri, även från barnskådisarna. Musiken stod även ut för mig, otroligt vacker och episk. Filmen gav en sådär mysig "halloween"-känsla.
Den ingav även lite Del Toro-känsla, så gillar man Pan's Labyrinth bör man nog tycka om denna. Sen var språket också väldigt coolt.

Storyn i sig är inget "mind blowing" men den är ganska unik och är tillräckligt intressant för att hålla intresset uppe. Plus i kanten för dom praktiska effekterna och CGIn som används är acceptabel. Den är nog inte för alla, men personligen gillade jag den skarpt.

Kortfattad handling: År 1843, en poliskonstapel dyker upp i en liten by i provinsen Álava, Baskien, och har i uppdrag att undersöka en mystisk smed som sägs vara i maskopi med djävulen.

Genre: Mörk folklore, äventyr, fantasy. Det står "horror" men det är definitivt ingen skräckfilm, så letar man jumpscares/skräck så bör man hitta något annat.

Hoppas det gav någorlunda svar på dina frågor, vill inte berätta allt för mycket om handlingen hehe.

Tack för utförligt svar!

Låter som något jag skulle uppskatta. Älskar mystik och folklore!

Tack för tips!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Sune Versus Sune från 2018

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tack för utförligt svar!

Låter som något jag skulle uppskatta. Älskar mystik och folklore!

Tack för tips!

Np!

Bara hoppas på att du kommer gilla den. Eller så blir det tvärtom, du tyckte den var skit hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul tråd med många bra tips! Den senaste filmen jag såg var senaste Star Wars-rullen the Rise of Skywalker på Dreamfilm… Borde ha döpt den till "The Fall of Star Wars"… Jesus vilken smörja! Vet att man inte "ska" kika på den här typen av streamingtjänster men i detta fallet var jag nästan glad att jag gjorde. Dels för att den sög, dels för att Disney knappast behöver mer cash till nya Star Wars-filmer.

Då tycker jag MYCKET mer om Ridley Scotts nya serie Raised by wolves. Rekommenderas!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag älskar den filmen! Hade inget till övers för uppföljarna men den första var riktigt charmig!

Klassiker!

Medlem

Kollade om The thing. Gissar att jag sett den ett fyrtio tal gånger. Ändå tröttnar jag inte.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Kollade om The thing. Gissar att jag sett den ett fyrtio tal gånger. Ändå tröttnar jag inte.

Svår att tröttna på, är ju en av de bästa skräckfilmer som gjorts.

Senaste filmen jag såg var nog... Creepshow, ingen höjdare alls tyvärr. Haha.
På lördag blir det att titta på "In Fabric", någon ny skräckfilm om en hemsökt klänning. Låter kul.

Avstängd

Enola Holmes.
En långfilm som jag verkligen gilla.
Den blev lite tråkig emellanåt.

Men handlingen och karaktärerna höll mig kvar.

Medlem

The Wicker Man (1973)

https://www.imdb.com/title/tt0070917/

Betyg: 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

"Hard Target" med Jean Claude Van Damme

Medlem

Såg Shanghai Fortress idag. Får erkänna att jag gillar Kinesisk sci-fi. Andra filmen jag sett från Kina som var bra, Hollywood nivå på effekter. Bättre än Hollywood på manus.

Skrivet av Jiminy:

Skilsmässa direkt! Fan är det för tråkmånsar som inte har inlevelse och fantasi!

Helt rätt att börja med första filmen. Den riktiga första filmen. Inte det efterkonstruerade så kallade första filmen vilka alla tre är de värsta av alla SW filmer som någonsin gjorts.

Beklagar! Hoppas era tjejer har andra positiva egenskaper iaf

Har du inte sett senaste trilogin? Den var så dålig att Phantom Menace framstår som ett mästerverk.

Skrivet av Fezk:

Errementari (2017) -Netflix

Första filmen jag sett på baskiska och blev väldigt positivt överraskad. Betyg; 4/5

https://thegrumpofhorror.files.wordpress.com/2018/10/errement...

Såg den för ett tag sen, riktigt bra! Håller med om betyget!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Såg Shanghai Fortress idag. Får erkänna att jag gillar Kinesisk sci-fi. Andra filmen jag sett från Kina som var bra, Hollywood nivå på effekter. Bättre än Hollywood på manus.

Har du inte sett senaste trilogin? Den var så dålig att Phantom Menace framstår som ett mästerverk.

Nah.. mycket bättre än phantom menace imo.

Medlem

Tittade på Doom(2005) häromdagen, blev glatt överraskad och tyckte and den var faktist ganska så bra och hade en trevligt läskig atmosfär. Dock tyckte jag att "FPS scenen" kändes lite väl påklistrad.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Ikväll var det premiär här i hemmet. Sambon har aldrig sett en endaste minut av Star Wars så idag var det dags. Jag har tjatat på henne typ sedan vi blev tillsammans att hon måste se filmerna....Efter sju år så skulle det alltså äntligen hända ikväll! Det var upplagt för fest! Vin, ost och kex och alltihop. Funderade länge och hårt om vi kanske skulle börja med Episode 1, hon är ju en av få som faktiskt skulle kunna se hela serien kronologiskt men efter lite övervägande så körde vi på det klassiska och började med Episode 4...Vilket jävla haveri det blev haha. Hon satt med en rynka i pannan i stort sett hela filmen och var inte imponerad av något...Eller jo att vissa effekter faktiskt ser ganska okej ut trots att filmen är så gammal...Utöver det så var det ingen hit tydligen och jag får nog inse att slaget här är förlorat. Hon kommer aldrig att älska de här filmerna som jag gör och det är faktiskt okej. Vi behöver inte dela allt.

haha, min sambo somnade. Harry potter gick dock hur smidigt som helst. Sagan om ringen fungerar också...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Stuart Bliss, vilken speciell film alltså, synd att slutet inte var så bra.
https://www.imdb.com/title/tt0155213/reference


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

The Lobster (2015)

https://www.imdb.com/title/tt3464902/

Andra filmen jag sett från Yorgos Lanthimos varav 'The Killing of a Sacred Deer' är den första, som jag verkligen älskade.

Tyvärr gick den här inte riktigt hem för mig. Den hade sina moment, men överlag föll den ganska platt. Man kan ju dock säga att Lanthimos är utan tvekan en skicklig regissör.

Betyg: 2.5/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Johnny Got His Gun (1971)

https://www.imdb.com/title/tt0067277/

Betyg: 4/5 - Mörk, deprimerande, vacker och smått fantastisk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare

Marmeladupproret - sista chansen på SVT-play just nu!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Time Trap
Netflix

En liten grupp ungdomar får ite problem med tiden i den här filmen.

Då den trots allt var bättre än vad jag förväntade mig, så får den betyget Tre av Fem

Spoilers ahead.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Enter The Dragon med Bruce Lee. Underhållande. Scen från filmen utan spoilers:


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

The Gentlemen.. inte Guy's bästa film...

5/10


signatur

"High life on low budget"

Medlem

"Love and Monsters"
Människor bor i skyddsbunkrar under marken för jättestora insekter har tagit över Jorden.
Positiv överraskning, hade gärna haft en film om vad som händer innan apocalysen istället för bara efter. Starship Troopers på Jorden vore riktigt häftigt

Medlem

Ruben Brandt: Collector
Netflix.

En konstig film (no pun intended) om en psykoterapeut som har allvarliga problem med mardrömmar, och hanterar detta på ett lite annorlunda sätt.
Till min stora förvåning så gillade jag den tillräckligt för att ge den betyget Tre av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Enter The Dragon med Bruce Lee. Underhållande. Scen från filmen utan spoilers:
https://www.youtube.com/watch?v=wxrmK9esHpc

Fan vad man älskade Bruce Lee innan man lärde sig kampsport och insåg att majoriteten av alla fightingscener i såna filmer är total jävla bullshit.

Ser gaml fighting-rullar ibland som komedier. Hysteriskt roligt

Medlem

Borat Subsequent Moviefilm (svensk titel "Borat nästa film")
Prime Video

Sacha Baron Cohen har gjort en ny film om Borat, den helsnurriga journalisten från Kazakstan, och den här gången har han med sig tonårsdottern Tutar, fantastiskt bra gestaltad av Maria Bakalova (nytt stjärnskott!).

Borat får i uppdrag att leverera Kazakstans kulturminister Johnny the Monkey, en liten apa som är landets största kändis och tillika TV-personlighet samt porrskådis, som gåva till vicepresidenten Mike Pence mitt under pågående pandemi och presidentval, men det händer oväntade saker på vägen och Borat får improvisera.

Det är en film full av konstiga grejer och fånigheter som varvas med satir samt Borat-skämt, och det är sjukt roligt. Jag satt i alla fall och skrattade genom hela filmen. Kul rulle!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jiminy:

Fan vad man älskade Bruce Lee innan man lärde sig kampsport och insåg att majoriteten av alla fightingscener i såna filmer är total jävla bullshit.

Ser gaml fighting-rullar ibland som komedier. Hysteriskt roligt

Menar du att du tidigare trodde kampsportsfilmer var realistiska?

Skriv svar