Letar tips på Spelmus för mindre händer

Medlem
Letar tips på Spelmus för mindre händer

Hejs! Flickvännen och jag spelar gärna tillsammans på varsin PC, men hon har aldrig hittat en bra mus till hennes ganska små händer. Tar gärna emot tips på bra möss som skulle kunna passa henne, gärna med nån extra knapp men inget måste.

Har själv små händer och tycker min SteelSeries Rival 3 funkar bra, men även den är för stor för henne.

Tacksam för svar!

Medlem

Frun i huset hade samma problem, hon fastnade till sist för en HyperX Pulsefire Core. Den är hon mycket nöjd med än.

Den ser inte mycket mindre ut än din Steelseries men verkar faktiskt vara runt 2cm både smalare och kortare, även lite lägre i höjden!

Medlem

Corsair RBG Harpoon är väldigt liten, mindre än din Rival 3 bla, otroligt billig också.

Medlem

Jag har ganska små händer, och jag kan känna igen mig i detta.

Jag hittade Logitech G303 för ett tag sedan och har aldrig varit nöjdare. Tror inte den säljs längre men G305 är i princip samma mus fast trådlös, som jag funderar på att skaffa själv faktiskt.

Länk


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

zowie spelmössen är rätt små och tror du skulle gilla och uppskatta dom.

Sen vilken du tycker om är upp till dig såklart

själv kör jag med ZOWIE EC2-A mindre än deathaddern. fast nu kanske det är stor mus? vet ej om jag har stora händer eller ej haha.

Medlem

ZOWIE FK1 passar små händer, använder en själv.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3599035

"The Zowie FK1 is optimized for small hands using a claw grip. Its both thumb buttons Football on each side of this ambidextrous mouse are perfectly placed for small gaming hands."

Blandar mellan grepp, så inte direkt en mus specifik för "claw grip".


signatur

The more I practice, the luckier I get.

phi
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6100527/logitech-g-pro-wireless-g...

Liten och lätt. Perfekt för mindre händer eller för oss med claw-grepp.

Medlem

Jag var igår och klämde på en Razer Deathadder v2 Mini igår till min dotter, den var riktigt smidig i hennes hand så jag ska köpa en sån i julklapp.

eld
Medlem

Logitech mx anywhere, som att spela med en fågelunge under handen. Otroligt bra, nice för oss med små händer.

Medlem

Beror det inte lite på hur man håller också? Jag har ganska små händer tycker jag, men jag använder en G400 eller MX518 eller någon sådan utan problem.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Beror det inte lite på hur man håller också? Jag har ganska små händer tycker jag, men jag använder en G400 eller MX518 eller någon sådan utan problem.

Precis. Det beror på hur man håller musen. Själv kör jag fingertip grip. Handloven vilande på bordet/musmattan och sedan styr man med fingertopparna. Så en mus med hög känslighet (DPI) som gör att man bara behöver röra den litegrann funkar bäst för min del. Sedan gillar jag möss där man kan justera vikten med att lägga till eller ta bort vikter. Jag har också en ergonomisk musmatta med mjukt handlovsstöd för att få en bra vinkel så jag även kan vila armen på stolens armstöd. Armen + handen ligger då helt stilla och det är bara fingrarna som jobbar. Storleken på musen blir då helt irrelevant för min del.

Medlem

Jag har små händer och kör logitech G305 lightspeed. Ambidexter i formen och den trådlösa tekniken fungerar hur bra som helst. 👍


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Det finns en del gaming-möss som är specifikt gjorda för mindre händer, t.ex. Glorious pc gaming race model D minus och Razer Deathadder V2 mini.

Medlem

Microsoft intelli mouse 2.0 (kommer inte ihåg exakt namn)

Medlem

Jag har ganska små händer och mina favoritmöss är Logitech G502 och Mionix Castor.
För tillfället använder jag en Logitech G502 och det är en extremt skön mus.

Medlem

älskar mindre möss, köpte mig en "steelseries rival 110", om den fortfarande säljs så rekommenderar jag den, simpel å liten.

Gjorde misstaget att köpa lilla Hama MW-800 när knapparna i Logitech musen gav upp, men vad gör man om pengarna är slut.

Medlem

Zowie FK2 är liten. Inte minst, men liten.
Kolla Rocketjumpninja på youtube. Han är den bästa musrecensenten och han föredrar mindre möss.

Medlem

En Razer Viper Mini hade jag nog kollat på.

Medlem

En sån här kanske vore något för henne?
https://www.razer.com/eu-en/campaigns/razer-atheris-quartz-ed...
Ja, den finns ju i andra färger än rosa också om man vill ha det.

Detta är alltså Razers mobila gamingmus. Själv använder jag vad som ser ut att vara föregångaren till Atheris: Razer Orochi. Hela musen är ganska precis 10 cm lång (kort) så det är en riktigt liten mus. Värt att notera att det här är en trådlös wifi/bluetooth mus. Oklart om den går att köra trådat öht. Orochi:n går dock att köra över sladd om man vill.

Medlem

Wow wow wow! Tack så oerhört mycket för alla fina rekommendationer! Nu har vi en lång lista av möss att kika igenom! Så grymt! TACK!

1
Skriv svar