Missade du förbokningståget? Köp ett Paperstation 5!

Robot
Missade du förbokningståget? Köp ett Paperstation 5!

Antingen finns det helt sjukt lättlurade personer eller så är AI dummare än vi hittills trott.

#Papersation-5, #playstation-5


Medlem

All heder till killen om en AI-bot köper den och han fårmpengar till ett riktigt😅

Medlem

Påminner om en historia jag hört där en person hittade en svinbillig designfåtölj på tradera och började bjuda på den och vann för ett par tusen.
En vecka senare fick personen ett litet paket på posten och i paketet låg stolen.
Personen hade i sin iver sett bilden och missat att stolen var till dockhus.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Som i spel, så anser jag botar vara fusk, så rätt åt dem om detta är fallet...de kan sitta där med sin dyra kartongbit! 😈

Medlem
It's not a lake, it's an ocean

Kan man spela Paper Mario på den? (Tearaway bör ju funka i alla fall!)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ruffles:

Kan man spela Paper Mario på den? (Tearaway bör ju funka i alla fall!)

Paper Mario på ett Playstation? Nintendo skulle skicka så mycket juridiska papper!


signatur
Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Påminner om en historia jag hört där en person hittade en svinbillig designfåtölj på tradera och började bjuda på den och vann för ett par tusen.
En vecka senare fick personen ett litet paket på posten och i paketet låg stolen.
Personen hade i sin iver sett bilden och missat att stolen var till dockhus.

Själv blev man helt till sig på tradera när man ser N64-spel för 20 spänn styck och budar på säkert 10-15 av dom, för att sen upptäcka att det bara är kartongerna till spelen som säljs..

Medlem
Skrivet av Eight08:

Själv blev man helt till sig på tradera när man ser N64-spel för 20 spänn styck och budar på säkert 10-15 av dom, för att sen upptäcka att det bara är kartongerna till spelen som säljs..

Eller så får man hem det och märker att det är en tysk kasett. Har bara hänt mig en gång.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Påminner mig om när E-Type skulle köpa ett vikingahus från Arn-filminspelningen och när alla tolv hus försvann från auktionssiten trodde han att han förlorat. Visade sig att han budat på hela byn istället

Tror hela kalaset gick på 1½ miljon eller så

Och här harvar man sig fram i livet för en månadslön, när man istället kunde lägga ett par timmar i veckan för att skapa sådant som hipsters och/eller folk med (för) mycket pengar gärna betalar för. FML, jag borde byta bransch.


signatur

Go home and be a family man!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Oakenborn:

Påminner om en historia jag hört där en person hittade en svinbillig designfåtölj på tradera och började bjuda på den och vann för ett par tusen.
En vecka senare fick personen ett litet paket på posten och i paketet låg stolen.
Personen hade i sin iver sett bilden och missat att stolen var till dockhus.

Haha, påminner mig inte så lite om detta;

Medlem

Man kanske skulle göra lite dockhusmöbler och sälja på någon amerikansk auktions-sajt med måtten angivna i cm och mm.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Paper Mario på ett Playstation? Nintendo skulle skicka så mycket juridiska papper!

nänänä du har förväxlat det helt Calle, detta är en paperstation inte playstation!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Paper Mario på ett Playstation? Nintendo skulle skicka så mycket juridiska papper!

Paperstation, om jag får be!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Backloggens befriare

Påminner mig om när ps4 skulle släppas och nån köpte en bild på ett ps4 för X-antal tusenlappar.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Eight08:

Själv blev man helt till sig på tradera när man ser N64-spel för 20 spänn styck och budar på säkert 10-15 av dom, för att sen upptäcka att det bara är kartongerna till spelen som säljs..

Fast kartongerna kan vara bra nog ibland! Själv söker jag ersättningskartonger till en massa spel man har liggandes.

Dock hade jag nog också blivit besviken om jag förväntat mig spelen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Fast kartongerna kan vara bra nog ibland! Själv söker jag ersättningskartonger till en massa spel man har liggandes.

Dock hade jag nog också blivit besviken om jag förväntat mig spelen

Haha ja jag förstår verkligen poängen med att köpa dom. Men som du säger var jag ute efter något helt annat

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Påminner om en historia jag hört där en person hittade en svinbillig designfåtölj på tradera och började bjuda på den och vann för ett par tusen.
En vecka senare fick personen ett litet paket på posten och i paketet låg stolen.
Personen hade i sin iver sett bilden och missat att stolen var till dockhus.

Tänkte innan säga att den historien påminde mig om ett Brittiskt TV-program, men kunde inte alls minnas från vilket...

Skrivet av Sisyr:

...Aha! Där har vi den! =D

Kunde inte komma på om det var från 8 out of 10 cats, QI eller Would I Lie to You.

Medlem

Handlar nästan aldrig på internet sidorna. Men köpte en tv på webhallen. När den kom hem till mig så var kartongen trasig i ena hörnet. Post killen från Postnord gjorde allt för att inte träffas. Han ringde mig och jag var hemma på 5 min men det var bara kartongen utanför dörren. Tvn fungerade så klart inte men hade inga synliga skador. Så i det läget är man rätt körd får vänta på en ny tv i säkert 3 veckor nu. Efter att ha åkt en timme bort och lämnat in tvn. Dom ska säkert skicka den trasiga tvn till Tyskland på reparation....inte skojigt alls.

Medlem
Skrivet av Digital_Lifestyle:

Och här harvar man sig fram i livet för en månadslön, när man istället kunde lägga ett par timmar i veckan för att skapa sådant som hipsters och/eller folk med (för) mycket pengar gärna betalar för. FML, jag borde byta bransch.

Digital_Lifestyle -> Paper_Lifestyle


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Handlar nästan aldrig på internet sidorna. Men köpte en tv på webhallen. När den kom hem till mig så var kartongen trasig i ena hörnet. Post killen från Postnord gjorde allt för att inte träffas. Han ringde mig och jag var hemma på 5 min men det var bara kartongen utanför dörren. Tvn fungerade så klart inte men hade inga synliga skador. Så i det läget är man rätt körd får vänta på en ny tv i säkert 3 veckor nu. Efter att ha åkt en timme bort och lämnat in tvn. Dom ska säkert skicka den trasiga tvn till Tyskland på reparation....inte skojigt alls.

PostNord upphör aldrig att förvåna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Handlar nästan aldrig på internet sidorna. Men köpte en tv på webhallen. När den kom hem till mig så var kartongen trasig i ena hörnet. Post killen från Postnord gjorde allt för att inte träffas. Han ringde mig och jag var hemma på 5 min men det var bara kartongen utanför dörren. Tvn fungerade så klart inte men hade inga synliga skador. Så i det läget är man rätt körd får vänta på en ny tv i säkert 3 veckor nu. Efter att ha åkt en timme bort och lämnat in tvn. Dom ska säkert skicka den trasiga tvn till Tyskland på reparation....inte skojigt alls.

Jag köpte också en TV från Webhallen som var trasig vid leverans. Någon hade slagit ett 4 cm stort hål på ena sidan av kartongen och skadat framsidan av tv:n rejält. Dock hade jag tur med han som levererade den. Han sa genast att han misstänkte att den var skadad då han såg hål i lådan då han lastade av den. Han bar upp den till min lägenhet och stannade för att se om den var ok. Då den inte var det tog han med den tillbaka och sa till mig att rapportera att jag inte ville ta emot den. Det hade varit jobbigt att behöva skicka tillbaka den själv.

Jag vet inte om den har blivit skadad under frakt eller om den var det redan innan. Men jag är väldigt tacksam över hur han hanterade det. Tyvärr får jag, precis som du, vänta ett tag innan jag får nästa leverans då Webhallen har inte har några mer på lager och måste beställa den. Jag har som tur är inte så bråttom. Särskilt inte då jag troligtvis inte får mitt PS5 på release dagen. Om ens i år.

Tråkigt att du inte hade samma tur i oturen.

Skrivet av martinot:

Digital_Lifestyle -> Paper_Lifestyle


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

Ja som tur är så har jag en fungerande tv. Men om den var trasig och jag skulle få vänta på en ny i 3 veckor. Då hade jag övervägt att köpa en till tv faktiskt. 3 veckor utan någon tv är helt otänkbart. Skulle nog köpt det dom hade inne på el giganten och tagit hem direkt....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ja som tur är så har jag en fungerande tv. Men om den var trasig och jag skulle få vänta på en ny i 3 veckor. Då hade jag övervägt att köpa en till tv faktiskt. 3 veckor utan någon tv är helt otänkbart. Skulle nog köpt det dom hade inne på el giganten och tagit hem direkt....

Aldrig fel att ha flera TV i familjen! Perfekt att ha en var i TV-rum, biorum, man cave och sovrum.

Men om det är kris, och du bara har en enda som är trasig, så kan du ju även kika på datorskärm eller padda, etc. Så kanske inte riktigt förstår din stress där.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Paper Station 5


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har ju hört om papperslanseringar men detta börjar bli löjligt.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Själv blev man helt till sig på tradera när man ser N64-spel för 20 spänn styck och budar på säkert 10-15 av dom, för att sen upptäcka att det bara är kartongerna till spelen som säljs..

Haha ja det misstaget har jag nästan gjort också på några gamerboy advance spel 😁


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar