Diskutera – Hur påverkar Microsofts storhandel dina spelplaner?

Medlem
Skrivet av Caene:

Japp. Har sagt det förut, hade planer att köpa ett Playstation 5. Men Playstation 5 verkar inte komma ha stöd för Dolby Atmos och Dolby Vision HDR. Sen efter uppköpet av ZeniMax Media och med det stora utbudet av Game Pass Ultimate... Finns inte ens chans i helvetet att jag lägger pengar på ett Playstation 5 efter allt detta. Det är min far som jag kommer köpa konsollen till och han är även en stor fan av Xbox-handkontrollen mer än Playstations handkontroller.

Verkligen ALLT lutar åt Xbox Series X för mig/min far.

Antar att du inte har någon PC då?
Allt ovanstående får du om du har en PC också.

Jag har en PC. Så det blir helt klart ett PS5. Ingen Xbox, för den behövs helt enkelt inte.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Jag blev faktiskt mer sugen på PS5 efter denna nyheten. Har redan en bra pc för allt xbox så med en PS5 fär de exklusiva spelen där och jag kan stilla mitt jrpg begär.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Antar att du inte har någon PC då?
Allt ovanstående får du om du har en PC också.

Jag har en PC. Så det blir helt klart ett PS5. Ingen Xbox, för den behövs helt enkelt inte.

Antar att du inte har ett vardagsrum då?
Vissa spel gör sig bättre i soffan med bra ljudsystem.
Och med gamepass ultimate finns det ingen som helst anledning att skaffa en ps5.

PS5:and exklusiva kommer ju ändå till pc.
Och så slipper man betala 900 per spel.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Antar att du inte har någon PC då?
Allt ovanstående får du om du har en PC också.

Jag har en PC. Så det blir helt klart ett PS5. Ingen Xbox, för den behövs helt enkelt inte.

Skrivet av Jaxz:

Jag blev faktiskt mer sugen på PS5 efter denna nyheten. Har redan en bra pc för allt xbox så med en PS5 fär de exklusiva spelen där och jag kan stilla mitt jrpg begär.

Skrivet av Map-pen:

Inget behov av att ha Xbox när man har PC, men förstår de som vill ha bekvämt i soffan (nog för att de går att koppla datorn till TV'n också) eller inte har råd med en stark och dyr gaming PC.

Skrivet av Phyrino:

Antar att du inte har ett vardagsrum då?
Vissa spel gör sig bättre i soffan med bra ljudsystem.
Och med gamepass ultimate finns det ingen som helst anledning att skaffa en ps5.

PS5:and exklusiva kommer ju ändå till pc.
Och så slipper man betala 900 per spel.

Japp. Har själv råd med massor av datorer (köper nog elektronik och prylar för 200 K+ privat per år), men tycker det är grymt smidigt att ha en Xbox vid soffan, samt i TV-rummet och i biorummet.

Är för mig en stor fördel att jag kan enkelt kan förflytta mig och spela samma spel som jag spelat på min bärbara dator, eller stationära gaming-PC, och fortsätta smidigt i soffan med exakt samma spel på XBox.

Sedan finns det ju, tyvärr, fortfarande (trots Microsofts löften och ambitioner) en rätt stor skillnad i spelutbud mellan PC och Xbox.

Game Pass på Xbox är fortfarande bra mycket bättre än på PC.

Förhoppningsvis blir det bättre i framtiden, men idag i verkligheten/nutid, så är vi tyvärr långt ifrån där.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Har kört Xbox sen första generationen och har redan bokat Xbox Series X, såklart. Var även trogen under One-ean. Har aldrig ångrat det och vad som händer nu känns bara logiskt om man har brytt sig om vad visionen kring Xbox alltid varit.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Antar att du inte har någon PC då?
Allt ovanstående får du om du har en PC också.

Jag har en PC. Så det blir helt klart ett PS5. Ingen Xbox, för den behövs helt enkelt inte.

Alla är vi olika.
Hemma är det jag å frugan å vovven.
Vi har en varsin speldator. Vi har en Xbox One X i vardagsrummet och en Ps4 pro i gästrummet, för de tillfällen vi båda vill spela på konsol.

Vi känner snarare att vi inte behöver ha en PS5 för båda vi tycker att Sonys exklusiva är sjukt överskattade.

Genom att köpa en Series X och flytta One X till gästrummet så kan vi genom Game Pass Ultimate genom en subscription spela på 2 olika konsoler samtidigt, vi kan t.o.m spela samma spel samtidigt.
Genom att köpa t.ex AC Valhalla digitalt så kan vi båda spela detta spel på release i varsitt rum samtidigt men endast betala en gång för spelet.

FPS gör sig bäst på dator, så senare i år när DOOM kommer till Game Pass Ultimate så kan jag spela det på PC.

vi ser helt enkelt ingen mening med en PS5, för vi har PC, Xbox samt Game Pass


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Antar att du inte har ett vardagsrum då?

Jo... jag har en PC i vardagsrummet...

Skrivet av Phyrino:

PS5:and exklusiva kommer ju ändå till pc.

Gör de? Källa på det?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jo... jag har en PC i vardagsrummet...

Gör de? Källa på det?

Har också en PC i biorummet. Dock inte i TV-rummet, och alla andra rum med TV-skärm. Där är en konsol ett utmärkt både billigt och enkelt sätt att kunna stream film och spela spel på.

Är själv PC-fantast, och allra främst PC-spelare sedan 35 år tillbaka, men måste ju erkänna att när det gäller max prestanda / krona så finns det inget som slår konsolerna. Där har PC inte en susning till chans att konkurrera.

Alla PS5-spel kommer inte till PC, men samma sak gäller även för en hel del Xbox-spel. Tyvärr.

Exklusiva spel är bara dåligt (det tror jag vi alla kan hålla med om och skriva under på), och ser ut att minska i strategi och betydelse hos både Sony och ännu mer så hos Microsoft, men tyvärr så är vi idag långt därifrån på varken PS-sidan eller XB-sidan.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jo... jag har en PC i vardagsrummet...

Gör de? Källa på det?

Det va ett ironiskt svar på ett arrogant svar bara. Men det flög tydligen över huvudet på dig.

Medlem

Lär väl spela Microsoft-exklusiva spel på PC ändå... Så blir väl Playstation så har man tillgång till maximalt antal potentiellt feta spel utan att behöva köpa två next-gen....

Kan man spela alla Xbox-next spel på PC så why bother... Har ju en rätt modern PC redan... Köra TVn som skärm och koppla i en dosa..

Är väl lite etiskt vanskligt dock eftersom det innebär att öppenhet från Microsofts sida gör att jag köper mindre från dom.. Medans stängdhet från Sonys sida gör att jag köper mer av dom...

*shrug*


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Blir en PS5:a som planerat för min del. Skulle det vara något spel som inte kommer till PS5:an framöver som man verkligen vill spela så kan man alltid spela det på PC.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Det va ett ironiskt svar på ett arrogant svar bara. Men det flög tydligen över huvudet på dig.

Hur var min undran om någon har en PC eller inte, arrogant? Alla har inte råd med en speldator och därmed kanske väljer att köpa en spelkonsol istället. Däremot var ditt svar arrogant som ironiskt antog att jag inte hade ett vardagsrum...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Hur var min undran om någon har en PC eller inte, arrogant? Alla har inte råd med en speldator och därmed kanske väljer att köpa en spelkonsol istället. Däremot var ditt svar arrogant som ironiskt antog att jag inte hade ett vardagsrum...

Det va inte en fråga du ställde utan ett antagande.
När ps5 inte har "Dolby Atmos och Dolby Vision HDR", som ditt svar handlade om, så drar du in pc i det hela.
Detta i en tråd som handlar om Microsofts uppköp och planer att köpa ny konsol.
Du vet, den saken man oftast har till en tv och att som oftast i vardagsrummet.
Ser inte hur att ha en PC hjälper I detta fallet.
Så jo, ditt antagande va lite i stil med (men inte lika illa som) don't you guys have phones.

Medlem
Skrivet av martinot:

Exklusiva spel är bara dåligt (det tror jag vi alla kan hålla med om och skriva under på), och ser ut att minska i strategi och betydelse hos både Sony och ännu mer så hos Microsoft, men tyvärr så är vi idag långt därifrån på varken PS-sidan eller XB-sidan.

Nej det är inte dåligt, snarare tvärtom. Bara en hårdvara att utveckla till ger snyggare spel. Finns inget som är mer imponerande just nu än demons souls remake eller ratchet and clank.

Hoppas xbox börjar med exklusiva spel som utnyttjar den monster-hårdvaran till fullo. Då ska t.o.m. jag köpa en.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Det va inte en fråga du ställde utan ett antagande.
När ps5 inte har "Dolby Atmos och Dolby Vision HDR", som ditt svar handlade om, så drar du in pc i det hela.
Detta i en tråd som handlar om Microsofts uppköp och planer att köpa ny konsol.
Du vet, den saken man oftast har till en tv och att som oftast i vardagsrummet.
Ser inte hur att ha en PC hjälper I detta fallet.
Så jo, ditt antagande va lite i stil med (men inte lika illa som) don't you guys have phones.

Mitt antagande var en fråga. När en mening slutar med ett frågetecken brukar det vara en fråga.
Eftersom du skrev att du hoppar en PS5 för en Xbox när du skriver att orsaken beror på något som PS5 saknar stöd för, men som du faktiskt kan få med en PC (ja, även Dolby Atoms och/eller Dolby Vision HDR), antog jag att du kanske inte hade en PC. Vilket du enkelt hade kunnat sagt emot om jag antagit fel.
Min poäng var då i alla fall att man inte behöver en xbox om man har en PC. Märkvärdigare än så var det inte. Men väldigt många fler (bra) spel kommer exklusivt till PS5 som du inte får med varken en PC eller en xbox.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kan man spela alla Xbox-next spel på PC så why bother... Har ju en rätt modern PC redan... Köra TVn som skärm och koppla i en dosa..

Nej.

Tyvärr inte.

Skrivet av Anton Q:

Är väl lite etiskt vanskligt dock eftersom det innebär att öppenhet från Microsofts sida gör att jag köper mindre från dom.. Medans stängdhet från Sonys sida gör att jag köper mer av dom...

*shrug*

Nu finns ju tyvärr inte alla Xbox spel till PC (oavsett vad Microsoft lovat och talar upp - viss "miss match" mellan PR och verklighet där).

Men ser inget etiskt fel i det.

Dessutom; Köper du deras spel och tjänster på PC (som du har betalat helt självt) så tjänar Microsoft mycket mer pengar på dig än om du köpt en Xbox (som de subventionerat).

Du är tvärt om; deras idealkund ur vinstmaximeringsperspektiv!

Skrivet av T.Mani:

Min poäng var då i alla fall att man inte behöver en xbox om man har en PC. Märkvärdigare än så var det inte.

Det finns ju, tyvärr, fortfarande (trots Microsofts löften och ambitioner) en rätt stor skillnad i spelutbud mellan PC och Xbox. Game Pass på Xbox är fortfarande bra mycket bättre än på PC. Samma sak med deras spelutbud av enstaka speltitlar. Du missar dessvärre mycket bra med endast PC, och utan Xbox.

Det borde inte vara så (precis som Sony borde lägga av med exklusiva saker på PS5), men tyvärr är det så - även om jag inte gillar det (har flera Xbox, och Switch, men är i grunden och själen främst PC-spelare).

Förhoppningsvis blir det bättre i framtiden, men idag i verkligheten/nutid, så är vi tyvärr långt ifrån där.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd

Blir ingen mer xbox för min del på grund av detta köp.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

It's not a lake, it's an ocean

En sak ska sägas, och det har inte specifikt med denna affär att göra utan ett växande Game Pass som helhet samt, som det verkar, kraftigt stigande spelpriser: jag kommer behöva se över mitt köpmönster.

Under den nuvarande generationen har jag både haft Game Pass och köpt spel som ibland funnits där dag ett (som Forza Horizon 4). Eftersom jag vill ha spelen fysiskt har jag köpt dem på skiva. I vissa fall har jag till och med köpt samma spel till flera format, när spel sjunkit i pris relativt snabbt har det inte varit några problem. Detta kommer troligen inte fungera under den kommande generationen. Faktum är att jag kanske inte ens kommer kunna motivera att köpa ett nytt spel för 800 kr om det släpps till Game Pass samtidigt, en tjänst jag redan betalar för. Det är dyr plast att bara ställa i hyllan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har en bra PC och ett RTX 3080 förbeställt, så blir bara ett PS5 för min del på konsol sidan.
De flesta av spelen som dessa spelbolag utvecklar, är ändå PC spel för mig, inte konsol spel.

Är dock rädd att detta med att allt skall ingå i gamepass, innebär att spelproduktionerna blir mindre ambitiösa i fortsättningen från dessa spelstudios, och/eller att de blir fullsmetade av micro transaktioner, och att det smittar av sig och sabbar spelen även på PC sidan.

Till en början, blir det kanske ingen förändring, men om de inte behöver bry sig om hur många ex. av spelet de säljer, och den totala mängden pengar som de mest hyllade spelen inbringar, minskar.... Tror det förstör det som är kvar av dessa spelstudios till slut, tyvärr.

Gamepass, är säkert bra för mindre utvecklare, och gör att riskerna en studio behöver ta minskar.
Det leder dock också till att "vitsen" med att skapa ett episkt mästerverk som blir en mastodont-hit försvinner. De får ju sin släng med pengar ändå, hela tiden, och blir väl knappt nån ekonomisk skillnad för dem att skapa ett 7,5 (3 på FZ skalan) spel eller ett 9,8 mästerverk (5 på FZ skalan)

Ambassadör
Xbox
Skrivet av belzhadar:

Har en bra PC och ett RTX 3080 förbeställt, så blir bara ett PS5 för min del på konsol sidan.
De flesta av spelen som dessa spelbolag utvecklar, är ändå PC spel för mig, inte konsol spel.

Är dock rädd att detta med att allt skall ingå i gamepass, innebär att spelproduktionerna blir mindre ambitiösa i fortsättningen från dessa spelstudios, och/eller att de blir fullsmetade av micro transaktioner, och att det smittar av sig och sabbar spelen även på PC sidan.

Till en början, blir det kanske ingen förändring, men om de inte behöver bry sig om hur många ex. av spelet de säljer, och den totala mängden pengar som de mest hyllade spelen inbringar, minskar.... Tror det förstör det som är kvar av dessa spelstudios till slut, tyvärr.

Gamepass, är säkert bra för mindre utvecklare, och gör att riskerna en studio behöver ta minskar.
Det leder dock också till att "vitsen" med att skapa ett episkt mästerverk som blir en mastodont-hit försvinner. De får ju sin släng med pengar ändå, hela tiden, och blir väl knappt nån ekonomisk skillnad för dem att skapa ett 7,5 (3 på FZ skalan) spel eller ett 9,8 mästerverk (5 på FZ skalan)

Jag tror att du har missuppfattat poängen med Xbox Game Pass helt.

XGP är beroende av både kvalitet och kvantitet för att bibehålla och locka till sig nya användare, det existerar ju inte i ett vakuum och säljer naturligtvis på sitt innehåll. Tvärtom så är hög kvalitet ett måste. Det XGP också gör är att fler nischade spel kan hitta sin publik då det inte måste anpassas till minsta gemensamma nämnare för att nå säljmål och vattnas ur i processen.

Ingen köper XGP för "XGP-spel", man köper tjänsten för att få tillgång till en mängd bra spel i olika genrer till ett lägre pris.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av belzhadar:

Är dock rädd att detta med att allt skall ingå i gamepass, innebär att spelproduktionerna blir mindre ambitiösa i fortsättningen från dessa spelstudios, och/eller att de blir fullsmetade av micro transaktioner, och att det smittar av sig och sabbar spelen även på PC sidan.

Till en början, blir det kanske ingen förändring, men om de inte behöver bry sig om hur många ex. av spelet de säljer, och den totala mängden pengar som de mest hyllade spelen inbringar, minskar.... Tror det förstör det som är kvar av dessa spelstudios till slut, tyvärr.

Gamepass, är säkert bra för mindre utvecklare, och gör att riskerna en studio behöver ta minskar.
Det leder dock också till att "vitsen" med att skapa ett episkt mästerverk som blir en mastodont-hit försvinner. De får ju sin släng med pengar ändå, hela tiden, och blir väl knappt nån ekonomisk skillnad för dem att skapa ett 7,5 (3 på FZ skalan) spel eller ett 9,8 mästerverk (5 på FZ skalan)

Har filmerna blivit sämre sedan Netflix startade?

Har musiken blivit sämre sedan Spotify startade?

Själv tycker jag inte alls det (men finns kanske andra åsikter om det). Inte märkt någon som helst skillnad. Varken till sämre, men inte heller till det bättre (gällande kvaliteten på film och musik).

Däremot så tycker jag att det är oerhört mycket smidigare med tjänster som Netflix och Spotify - skulle inte vilja vara utan!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Har filmerna blivit sämre sedan Netflix startade?

Har musiken blivit sämre sedan Spotify startade?

Själv tycker jag inte alls det (men finns kanske andra åsikter om det). Inte märkt någon som helst skillnad. Varken till sämre, men inte heller till det bättre (gällande kvaliteten på film och musik).

Däremot så tycker jag att det är oerhört mycket smidigare med tjänster som Netflix och Spotify - skulle inte vilja vara utan!

För att det skall gå att göra en sådan jämförelse, så skulle Netflix behöva köpa upp ett gäng av de allra största filmbolagen, och sen säga att alla deras kommande filmer kommer att släppas från dag ett på Netflix. Skulle detta hända är jag helt säker på att dessa kommande "direct to Netflix" filmerna, inte skulle hålla samma kvalitet som riktiga storfiler som de producerat tidigare.

Medlem
Skrivet av belzhadar:

För att det skall gå att göra en sådan jämförelse, så skulle Netflix behöva köpa upp ett gäng av de allra största filmbolagen, och sen säga att alla deras kommande filmer kommer att släppas från dag ett på Netflix. Skulle detta hända är jag helt säker på att dessa kommande "direct to Netflix" filmerna, inte skulle hålla samma kvalitet som riktiga storfiler som de producerat tidigare.

Du har nog missuppfattat en massa märker jag (eller hittar på).

Det produceras inga speciella spel för Game Pass ("direct to Game Pass"). Det är helt normala spel som ingår i tjänsten, och som även alltid kan köpas perpetual och löst per spel (precis som vanligt).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Du har nog missuppfattat en massa märker jag (eller hittar på).

Det produceras inga speciella spel för Game Pass ("direct to Game Pass"). Det är helt normala spel som ingår i tjänsten, och som även alltid kan köpas perpetual och löst per spel (precis som vanligt).

Ingen blir gladare än jag, om jag har fel.
"Storspel" som Fallout 3, Skyrim mm är dock ohyggligt dyra att utveckla, har svårt att se att det är ekonomisk hållbart i längden att utveckla den typen av spel, och sen släppa ut dem på en tjänst som gamepass. Visst de kommer att kunna köpas separat också, självklart. Hur många kommer dock att göra det, ifall man "får dem direkt med gamepass". Hade de kommit 3 månader senare till gamepass, hade det varit en helt annan sak.

Spelutvecklingen blir bara dyrare och dyrare med åren, på ett eller annat sätt kommer vi att få betala mer för att få AAA titlar i framtiden, inte mindre. Microsoft kan ta en förlust ett tag på en sådan här tjänst, sen måste även de tjäna pengar. Hur lång tid tog Fallout 3 att utveckla? 6 år? Kommer Microsoft att ha det tålamodet, eller vill de hellre att studion får ut 3 spel på den tiden.

Det får tiden visa, har som sagt helst fel, och detta är nog lite för OT.

Medlem
Skrivet av belzhadar:

Ingen blir gladare än jag, om jag har fel.
"Storspel" som Fallout 3, Skyrim mm är dock ohyggligt dyra att utveckla, har svårt att se att det är ekonomisk hållbart i längden att utveckla den typen av spel, och sen släppa ut dem på en tjänst som gamepass. Visst de kommer att kunna köpas separat också, självklart. Hur många kommer dock att göra det, ifall man "får dem direkt med gamepass". Hade de kommit 3 månader senare till gamepass, hade det varit en helt annan sak.

Förutom Microsofts egna spel (som kan ta den initiala förlusten, för att sälja Game Pass som de förmodligen tjänar större pengar på än enstaka spel), så kommer många tredjeparts AAA-spel till Game Pass just efter en viss tid (tex. efter tre månader som du är inne på ovan, men kan ofta även dröja längre än så).

Påminner mycket om hur Netflix ofta gör.

Du kan andas ut!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Någonting som är lite roligt.

Xbox gick från "Xbox har inga spel"

Till "Snälla Xbox släpp era exklusiva spel på PlayStation".

Finns 3 alternativ till er som vill spela Xbox's exklusiva spel. 1. Uppgradera datorn. 2. Köp en Xbox Series konsol, typ Series S. 3. Streaming med Android. Och nej. DOOM 3, The Elder Scrolls 6, FallOut 5 eller Starfield kommer inte att släppas på något annat än Xbox och PC.

Medlem

Nej det har inte påverkat, var redan inställd på Xbox inför denna generation
Alltid kört med playstation men Xbox hade redan innan börjat visa en bättre och mer spelarvänlig deal om man ska kalla det så.

Dem exklusiva spelen på PS har ändå inte varit något för mig dem spel som jag verkligen gillar och spelar brukar ändå släppas på båda konsolerna, eller ja några av dem blev just uppköpta Och ja jag har en PC och ja jag vet att alla xbox spel finns på PC.
MEN jag har 2 grabbar som också spelar en massa spel så en konsol kommer behövas och då känns en xbox som bästa dealen.

Medlem
Skrivet av Caene:

Japp. Har sagt det förut, hade planer att köpa ett Playstation 5. Men Playstation 5 verkar inte komma ha stöd för Dolby Atmos och Dolby Vision HDR. Sen efter uppköpet av ZeniMax Media och med det stora utbudet av Game Pass Ultimate... Finns inte ens chans i helvetet att jag lägger pengar på ett Playstation 5 efter allt detta. Det är min far som jag kommer köpa konsollen till och han är även en stor fan av Xbox-handkontrollen mer än Playstations handkontroller.

Verkligen ALLT lutar åt Xbox Series X för mig/min far.

PS5:an levererar ju rent av har bättre fidelitet på 3D-ljuden med sin Tempest Engine än Dolby Atmos. Det är den största anledningen till varför jag för första gången funderar på att komplettera min PC med en konsol sedan 80-talet.
Det enda intressanta ur Xbox spelutbud har man ju redan tillgång till på PC:n.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Avstängd
Skrivet av martinot:

Förutom Microsofts egna spel (som kan ta den initiala förlusten, för att sälja Game Pass som de förmodligen tjänar större pengar på än enstaka spel),

Tyvärr så har ju kvaliteten på Microsofts egna spel sjunkit ganska mycket sedan dom började släppas till gamepass på releasedag. Känns oftast ganska ofärdiga. Lite som early access.

Vilket också är helt förståeligt. Spara in på utvecklingen initialt för att kolla intresset, allokera resurser efter popularitet. Sea of thieves blev ju bra till sist.
Men Bleeding edge är ett nyare spel men ändå redan glömt. Onödigt för Microsoft att göra ett spel färdigt som inte har spelarbasen.

Och det är just detta som belzhadar säkert är lite orolig över iom senaste uppköpet.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Antar att du inte har ett vardagsrum då?
Vissa spel gör sig bättre i soffan med bra ljudsystem.
Och med gamepass ultimate finns det ingen som helst anledning att skaffa en ps5.

PS5:and exklusiva kommer ju ändå till pc.
Och så slipper man betala 900 per spel.

Vad babblar du om?
Har du aldrig spelat PC-spel på storbilden i vardagsrummet?
Tidigare var flytt av burken/medie-PC eller överlånga kablar enda lösningen, men nu finns det ju tjogvis av olika inbyggda streamingtjänster både från molnen, men också gratisstreaming från din egen burk via Steamlink mfl.

PS5:ans exklusiva titlar har efter alla dessa år fortfarande inte nått PC. Väntar fortfarande på tex The Last of Us 1/2, LittleBigPlanet 1/2/3, Shadow of the Colossus, The Last Guardian, Bloodborne, Spider-Man: The City that Never Sleeps, Ghost of Tsushima mfl.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skriv svar