F.d. GTA-producenten Benzies drar in 370 miljoner kr till sitt nya spel

Robot
F.d. GTA-producenten Benzies drar in 370 miljoner kr till sitt nya spel

Lockar med sci-fi, open world och eventuell undergång.

#gta-v, #leslie-benzies, #rocket-boy, #rockstar


Medlem

Oj, ska GTA V komma till nya konsollerna också, Finnas på 3 generationer, visst det är ett av de bästa spel jag någonsin spelat men ändå.

Medlem

Såg i en annons under artikeln att Inet satt pris på 799 kr på GtaV Ps5
Preliminärt pris antar man då releasedatum inte ens annonserats
GtaV är fortfarande ett av mina absoluta favoritspel och är sjukt välgjort o ickegamers kan nog inte förstå hur mycket tid som läggs på ett sånt spel
MEN, det är ett spel från 2013 även om det får en ansiktslyftning
Borde inte säljas för fullpris

Medlem

GTA V (Online) är helt dött för mig... Så mycket dynga som förstört spelet, och allt är så förbannat dyrt och tråkigt.

Hoppas GTA 6 blir bättre

Geeks Gaming
Skrivet av totte1015:

GTA V (Online) är helt dött för mig... Så mycket dynga som förstört spelet, och allt är så förbannat dyrt och tråkigt.

Hoppas GTA 6 blir bättre

Kan inte mer än hålla med. Pay2Win skräp. Även när man vill köra ett helt vanligt race så blir det pay2win då folk kör alltid med custom bilar som är snabbare än default bilarna.
Och dom tvingar priset upp på allt bara för att kunna sälja sharkcards.

Medlem

Open world Sci-fi låter trevligt, hoppas att dom inte fokuserar på mikrotransaktioner som GTA bara.
GTA:Online har förstört det som jag tyckte var intressant med med serien, sorgligt att Rockstar inte verkar intresserade av annat än mikrotransaktioner längre, annars så skulle vi ha haft story expansioner och GTA 6 för länge sedan.
Rockstar påstod redan när GTA 5 släpptes att dom hade idéer för 45 år framåt i tiden:
IGN artikel om 45 år av idéer

Med det sagt så är GTA:Online ett intressant koncept och med lite mer utvecklingen så kanske det blir intressant även för mig(version 2.0 med starkt uppdaterad spelmotor och gränsnitt kanske), speciellt ifall nästa generations konsoler gör allt smidigare och utan väntetider.

GTA eller något annat open world spel skulle passa väldigt bra till VR också.

Sen vill jag tillägga att jag gärna vill se mer av Steven Ogg, Trevor var en stor del av varför GTA 5 var så bra.

Medlem

Köpte GTA5 till PS3 och senare till PS4 och känner mig ganska klar med det nu. Hade hoppats på GTA6 till den nya generationen men det lär ju dröja flera år om det ens kommer(?). Förmodligen får vi väl se GTA5 en gång till istället på PS6 om 10 år!! Jag skulle hellre vilja se en nyversion av GTA4 isf som verkar helt bortglömt. Dock klarar jag mig utan GTA nu faktiskt har tröttnat. Men det ska bli intressant att se vad Benzies har i görningen det är jag pepp på

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

I need the Benz!!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Läste att Benzies nya spel ska vara en regelrätt kopia av GTA serien. Det behövs även då R* har blivit så extremt giriga. Hoppas Benzies nya studio kan ge R* och Take Two en knäpp på näsan.

Sedan till frågan om det gamla levande liket GTA 5. Blä... Vet inte om jag ska skratta eller gråta av att det kommer till nästa generation (PS5 / XsX) också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nu är det inte etablerat vad den totala budgeten till spelet är/blir, men för dom som som inte har järnkoll på vad budget siffror innebär så är 32 milj pund kanske en fjärdedal av utvecklingskostnaden för GTA5. På ren budget-basis så skulle det lägga spelet någonstans mittemellan AA och AAA.

En hel del, men inte jättemycket.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är det bara jag som tycker att gta v var en tydlig dipp i formkurvan? Visst det var till en viss del en kul kampanj men tycker inte att de fick till helheten och att online-läget mest var en röra. gta iv med dess expansioner var mycket bättre. Tror det kan vara en åldersgrej, jag börjar lite smått bli en ”det var bättre förr” gringubbe...

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Är det bara jag som tycker att gta v var en tydlig dipp i formkurvan? Visst det var till en viss del en kul kampanj men tycker inte att de fick till helheten och att online-läget mest var en röra. gta iv med dess expansioner var mycket bättre. Tror det kan vara en åldersgrej, jag börjar lite smått bli en ”det var bättre förr” gringubbe...

Jag tyckte att GTA 5 var överlägset bäst av de jag spelat.
GTA 4 tyckte jag inte ens var kul faktist, har dock inte spelat expansionerna.
Trevor var höjdpunkten, medans resten av karaktärerna var bra och viktiga för helhetsupplevelsen.
Kan bero på att populärkultur och humorn var något som klickade för mig i 5:an jämfört med tidigare spel.

GTA:Online har jag bara spelat någon timma, inget för mig.

Jag är lite tvärt om, allt var nästan sämre förr.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Är det bara jag som tycker att gta v var en tydlig dipp i formkurvan? Visst det var till en viss del en kul kampanj men tycker inte att de fick till helheten och att online-läget mest var en röra. gta iv med dess expansioner var mycket bättre. Tror det kan vara en åldersgrej, jag börjar lite smått bli en ”det var bättre förr” gringubbe...

Håller med. Anser att GTA 4 är det bästa spelet helt klart i serien. Anser även att det är världens bästa spel genom tiderna. R* uppnådde ren perfektion genom det spelet. Speciellt den underbara fysiken med fordonen. Den dummades tyvärr ner i GTA 5. Sedan älskar jag den mer dystra mognare storyn i GTA 4. Niko Bellic är en fantastik protagonist. Varken för extrem eller för mesig. En serbisk laidback snubbe. Gud så jag vill ha ett till spel med honom i fronten och att R* går tillbaka till den tyngre fordonsfysiken igen. Lär aldrig ske dock. Timmy 10 år måste också kunna få köra bil....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oj, ska GTA V komma till nya konsollerna också, Finnas på 3 generationer, visst det är ett av de bästa spel jag någonsin spelat men ändå.

Det kommer till Playstation 10 också!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar