PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Skägg.
10 Chambers

Fråga: Är det någon av er som bokat hos en ÅF och som fått varken bu eller bä om lansering innan jul?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: Är det någon av er som bokat hos en ÅF och som fått varken bu eller bä om lansering innan jul?

Nej, varken från elgiganten eller webhallen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: Är det någon av er som bokat hos en ÅF och som fått varken bu eller bä om lansering innan jul?

Bokat från Webhallen (juni 2019). Inte hört nåt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: Är det någon av er som bokat hos en ÅF och som fått varken bu eller bä om lansering innan jul?

Har bokat på NetOnNet, inte fått något besked om jag får detta året eller inte.
Får invänta tills de fysiskt anlänt på deras centrallager misstänker jag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: Är det någon av er som bokat hos en ÅF och som fått varken bu eller bä om lansering innan jul?

Bokade 20 April 2019 från Webhallen, inte hört något allas från dem ännu!

Medlem

inet, med cdläsare. 2020-05-18.

Ingen konsol till launch.

Läste att någon från inet skulle få sin till launch som hade beställt 2020-01 om jag inte minns fel. Så jag kanske får leverans 2 om jag har tur.

Medlem

Bokade hos MediaMarkt i november 2019 och fick bara ett mail om att datumet ändrats. Bokade även på Komplett och CDON strax efter att Sony avslöjat datumet och har bara fått ett mail från Komplett där de förklarade att jag inte skulle få en enhet i år.

Medlem

Förbokningen på Webhallen ligger kvar med det officiella lanseringsdatumet men erfarenhet från tidigare generationer säger att de börjar skicka ut notiser om förseningar först när konsolerna kommer in.

Medlem

Bokade mitt på Mediamarkt i augusti, jag får en vid släpp den 19e nov. Bekräftat via mail och telefon.

Medlem

Webhallen sedan oktober 2019, får jag eller ej är det väl annars bara vänta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Var i kontakt med Dustin. Inget utskick. Bara meddelade att de inte vet något om tilldelningen framöver.

Medlem

Inte hört något från webbis ännu och beställt april 2020.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

alla återförsäljare är så ruttna, dom vet mycket väl hur många ex dom kommer få.

Medlem

Fick mejl från Komplett förra veckan att jag var i kö men inte skulle få nån PS5a detta året.

Skrivet av SWEBarb:

alla återförsäljare är så ruttna, dom vet mycket väl hur många ex dom kommer få.

Tror att det pågår en enorm ko-handel just nu bland dom stora distributörerna... kom ihåg att många av dom Svenska kedjorna får burk ifrån samma dist. Amazon etc. har ju börjat trycka på nu och köper/kräver nog tillgång vilket kommer resultera i att mindre spelare har ingen aning vad och när dom kommer få burk...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag bokade den 1a Juni hos Komplett, har försökt maila dom men får inget svar. Detta står på produktsidan för konsolen.

"Det är stort intresse inför lanseringen av PlayStation 5, och många vill ha de nya konsolerna så snart som möjligt. Vi kommer att leverera ordrar i den ordning bokningar kommit in."


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Jag bokade den 1a Juni hos Komplett, har försökt maila dom men får inget svar. Detta står på produktsidan för konsolen.

"Det är stort intresse inför lanseringen av PlayStation 5, och många vill ha de nya konsolerna så snart som möjligt. Vi kommer att leverera ordrar i den ordning bokningar kommit in."

Om du läser vidare på sidan så står det även: "Kundtjänst kan tyvärr inte svara på frågor om köplats eller beräknad leveranstid."

Men jag bokade hos Komplett den 23e april och för mig står det att den beräknas i lager 3 mars 2021

jbx
Medlem

Bokade ps5 i Oktober 2019 på CDON, inte hört ett ljud.
Bokade Xbox Series X i våras på mediamarkt och har där fått bekräftelse att jag får den i November.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Save7heDay:

Bokade mitt på Mediamarkt i augusti, jag får en vid släpp den 19e nov. Bekräftat via mail och telefon.

https://www.bildtagg.se/file/thumb/sky9cr4m1fzg59h1lq7rrhfc

Jag har fått lika mail. Men jag undrar, är det verkligen en bekräftelse att man får en vid launch?
Priset står fortfarande 9990 för mig. Men på deras hemsida står det 5990
Har du samma?

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag har fått lika mail. Men jag undrar, är det verkligen en bekräftelse att man får en vid launch?
Priset står fortfarande 9990 för mig. Men på deras hemsida står det 5990
Har du samma?

Dom har inte ringt mig. Bokade sista juli 2019

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fråga: Är det någon av er som bokat hos en ÅF och som fått varken bu eller bä om lansering innan jul?

Mediamarkt har svarat med lugnande besked, jag bokade tidigt på morgonen efter sonyeventet när d berättade priset

Medlem

Pratade precis med Elgiganten. Vet inte vad detta är värt och om det ens stämmer, tyckte killen lät lite flummig i telefon men han tittade upp min order och sa att jag skulle få den levererad den 19e Nov, att dom enbart lät så många personer få förboka som enheter dom fått bekräftat levererade till release.

Jag misstänker att dom tyvärr inte vet hur många enheter dom kommer få levererade och stängde av förhandsbokningen när dom kom över en "trolig" siffra, men hoppas jag har fel och att det han sa var sant

Medlem

Ringde till Elgiganten nyss, bokade en ps5 med skivläsare när de släpptes den 18e kl10. Hon i kundtjänst garanterade en vid releasen den 19e november.

Medlem

Beställde via Komplett och fått svar att jag får PS5 3 Maj 2021......................................

Medlem

Blir ingen konsol på release då man tydligen bokade försent (juni) hos INET, digitala versionen.

Bra kommunikation från inets sida. Tråkigt förstås men cyberpunk lär fylla tomrummet fint 👍

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Blir ingen konsol på release då man tydligen bokade försent (juni) hos INET, digitala versionen.

Bra kommunikation från inets sida. Tråkigt förstås men cyberpunk lär fylla tomrummet fint 👍

Jag bokade den digitala versionen på Inet förra året (31 oktober) och jag får ingen vid launch heller.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Jag bokade den digitala versionen på Inet förra året (31 oktober) och jag får ingen vid launch heller.

Har dom bekräftat att du inte får någon ? oktober är ju galet tidigt

Medlem
Skrivet av Junaaas:

Ringde till Elgiganten nyss, bokade en ps5 med skivläsare när de släpptes den 18e kl10. Hon i kundtjänst garanterade en vid releasen den 19e november.

Spännande, jag bokade också en typ kl 10:00:22 Så då kanske det han sa på Elgigantens kundtjänst var sant trots allt

(Ja det tog nog max 22 sekunder skulle jag tro:)

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Spännande, jag bokade också en typ kl 10:00:22 Så då kanske det han sa på Elgigantens kundtjänst var sant trots allt

(Ja det tog nog max 22 sekunder skulle jag tro:)

Av nyfikenhet, vad står det under ”status” på din order?

Medlem

Beställde i okt från cdon får den i november

Skriv svar