PS5-spelarna tvingas vänta på nya Yakuza ända till mars 2021

Robot
PS5-spelarna tvingas vänta på nya Yakuza ända till mars 2021

Släpps 10 november till alla andra format.

#playstation-5, #sega, #yakuza-like-a-dragon


Medlem

Tråkigt för Sony, men jag hade ändå tänkt spela på PC och äntligen slippa vara begränsad av konsolernas prestanda. Hoppas bara det inte är en halvdan PC-port.

Fint att uppgraderingen från PS4 till PS5 är gratis dock


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Tråkigt för Sony, men jag hade ändå tänkt spela på PC och äntligen slippa vara begränsad av konsolernas prestanda. Hoppas bara det inte är en halvdan PC-port.

Fint att uppgraderingen från PS4 till PS5 är gratis dock

Troligtvis Microsoft som slängt en bunt pengar till utgivaren för en deal. Vilket är väldigt tråkigt.
Trodde starkt, och hoppades, på att Microsoft skulle gå bort från sådant, men tydligen inte. Tillbaka i gamla gängor och gammaltänk helt enkelt.

Iofs är det ju smart att gå tillbaka till en äldre taktik som bevisligen fungerar. Även om väldigt tråkigt för konsumenterna. Oh well, vänder kappan med pengaflödet. Är ju trots allt ett företag och kan ju inte påstå taktiken dom körde med One var särskilt lyckad.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Ambassadör
Xbox

Spelar man Yakuza 0, Kiwami 1, 2 på Xbox så är ett helt team från Xbox listade i credits som alltså har jobbat med portningen till Xbox. Skulle gissa på att samma sak hänt här, Xbox har satt ett eget team vana vid att jobba tillsammans med utvecklarna på att jobba fram Series X|S versionen betalt av MS själva för att skynda på next-gen versionen till Xbox.


signatur

Jump in.

Medlem

Lite underligt att betala för att hålla en next-gen version av ett spel som funnits till PS4 (i Japan) i nästan ett år borta från PS5 i 4 månader. Även PS4-versionen på engelska skulle först ha kommit i somras men sköts fram till Xbox-släppet.

Dex
Medlem

Jag kan förstå att företag kör exklusivitet då det uppenbarligen funkar rätt bra för företagen, men känns väldigt konstigt att det då kommer till PS4, men bara 4 månader senare till PS5.
4 månader är ju inte direkt lång väntan egentligen så tror ju inte direkt att någon köper en Xbox istället för PS för det, men varför släppa det till PS4 på release? Känns jätte konstigt hela saken bara

Medlem
Skrivet av Margy:

Lite underligt att betala för att hålla en next-gen version av ett spel som funnits till PS4 (i Japan) i nästan ett år borta från PS5 i 4 månader. Även PS4-versionen på engelska skulle först ha kommit i somras men sköts fram till Xbox-släppet.

Skrivet av dex20:

Jag kan förstå att företag kör exklusivitet då det uppenbarligen funkar rätt bra för företagen, men känns väldigt konstigt att det då kommer till PS4, men bara 4 månader senare till PS5.
4 månader är ju inte direkt lång väntan egentligen så tror ju inte direkt att någon köper en Xbox istället för PS för det, men varför släppa det till PS4 på release? Känns jätte konstigt hela saken bara

"Tror" snarare det är så som Mortaigne säger, istället för att köpa exklusivitet för ett spel som ändå kommer till ps4 så har de haft egna utvecklare som snabbat på att få det till nextgen.

Men vad vet jag eller nån annan, man kan bara gissa


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

"Tror" snarare det är så som Mortaigne säger, istället för att köpa exklusivitet för ett spel som ändå kommer till ps4 så har de haft egna utvecklare som snabbat på att få det till nextgen.

Men vad vet jag eller nån annan, man kan bara gissa

Nu lär en konvertering från ett redan existerande PS4-spel inte vara speciellt krånglig. Nagoshi var väldigt tidigt ute och hyllade hur lätta dev-kitsen och utvecklarmiljön är att arbeta med till PS5.

När Sega visar upp klipp från next-gen versionen av detta spel verkar man också visa PS5-versionen så den är säkerligen lika klar som de andra. Underligt att det fortfarande är så svårt att visa upp något nytt spel som faktiskt körs på Series X.

Medlem

Nope...sjukt basal/basalt. trist

Medlem

åh så jävla synd om dom då vi på PC väntar än. På 3-6 och like a dragon. NI har spelen på Ps4 så spel på bara.

Medlem

Är inte alls intresserad av spelet i sig, men principen med bakåtkompatibilitet är väl att nästan allt ska funka? Kan man inte köpa PS4 versionen och lira på sitt PS5 alltså? Väldigt specifikt fall där det alltså INTE fungerar vilket känns lite weird såhär nu när bakåtkompatibilitet är ett faktum.

Dex
Medlem
Skrivet av Issue:

"Tror" snarare det är så som Mortaigne säger, istället för att köpa exklusivitet för ett spel som ändå kommer till ps4 så har de haft egna utvecklare som snabbat på att få det till nextgen.

Men vad vet jag eller nån annan, man kan bara gissa

Ja skulle nog tro också att Mortaigne har rätt, men då blir det ju också väldigt konstigt som Margy säger då dom utvecklarna själva har sagt hur lätt det ska vara att utveckla spel til lPS5 och dom har visat spelet på PS5.
Verkar inte riktigt stämma hur man än ser på det.

Kan ju vara så att Microsoft har köpt rättigheterna till next-gen, men borde man inte köpt det mer än 4 månader i så fall? Är ju jätte många som inte kommer kunna få tag på konsolerna den närmsta tiden ändå.

Verkar bara så konstigt

Medlem

Trevligt när Sony peeps får smaka av sina egna medicin
Exclusives suck


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Eken77:

Till XBOX får man ju vänta på bra spel för evigt! Var är spelen man blir sugen på?

Medium *mums* ❤️
Lika stor hype för det som jag har för DS remaken faktiskt. Dock att fåtag i en konsol i år känns rätt svårt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Här kommer en fantastisk ide:

Vi börjar skeppa alla våra västerländska spel till Japan 1 år senare efter att de släppts hos oss. Nejdå så klart inte men det verkar vara väldigt många spel från Japan som släpps nåt år efter i övriga världen. Har de såna problem att översätta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Medium *mums* ❤️
Lika stor hype för det som jag har för DS remaken faktiskt. Dock att fåtag i en konsol i år känns rätt svårt

Verkar även komma till ps5.
Microsoft återigen som slängt pengar på en utvecklare för att få ett spel tidsexklusivt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

1
Skriv svar