PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Har dom bekräftat att du inte får någon ? oktober är ju galet tidigt

Det verkar som att de fick in färre digitala enheter. Hade han valt med skivläsare hade han troligt fått en.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Har bokat på NetOnNet, inte fått något besked om jag får detta året eller inte.
Får invänta tills de fysiskt anlänt på deras centrallager misstänker jag.

vilken tid och datum bokade du? jag körde också på netonnet den 17e

Tror inte det finns någon återförsäljare som vet exakt hur många konsoler de kommer få i dagsläget. Det är bara att vänta och se. Får man vid launch så är det bara bra, annars är det inte mycket mer man kan göra än att vänta.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av blackbeatsblue:

Tror inte det finns någon återförsäljare som vet exakt hur många konsoler de kommer få i dagsläget. Det är bara att vänta och se. Får man vid launch så är det bara bra, annars är det inte mycket mer man kan göra än att vänta.

Jag har intrycket att många vet men att de väljer att inte berätta för kunderna som förbokat. I alla fall inte än. Skulle allockeringen förändras tappar de kunder.


signatur
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Av nyfikenhet, vad står det under ”status” på din order?

Reserverad

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har intrycket att många vet men att de väljer att inte berätta för kunderna som förbokat. I alla fall inte än. Skulle allockeringen förändras tappar de kunder.

Det kan även vara så att det inte får berätta. Eftersom det kan skapa tjaffs hos disten från olika kedjor och olika antal som de har fått. Alla ÅF tycker ju att de är viktigast. Även om verkligheten inte ser ut så.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Bokade för några veckor sedan på mediamarkt. I första mailet var det release 23:e december. Efter några dagar fick jag en ny bekräftelse för november

Medlem

Jag hoppas bara att de som bokade 2019 åtminstone får sina för det känns som att PS4, som sägs ha släppts i mindre antal, var ju enkel att få tag i om jag inte missminner mig?

Avstängd
Skrivet av Anthrax:

Jag hoppas bara att de som bokade 2019 åtminstone får sina för det känns som att PS4, som sägs ha släppts i mindre antal, var ju enkel att få tag i om jag inte missminner mig?

Tror du missminner dig. Fick själv tag på en ps4 först 6 månader efter release. Dagen jag köpte min på var även någon av första dagarna man kunde köpa från Elgiganten direkt över disk


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Jag bokade den digitala versionen på Inet förra året (31 oktober) och jag får ingen vid launch heller.

Hmm. Men den gick ju inte att boka då 🙄 jag bokade första dagen på Inet som det gick att boka den digitala versionen. Jag antar att du bytte till digital konsol med din bokning då.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mike Stranéus:

Det kan även vara så att det inte får berätta. Eftersom det kan skapa tjaffs hos disten från olika kedjor och olika antal som de har fått. Alla ÅF tycker ju att de är viktigast. Även om verkligheten inte ser ut så.

Absolut, det är nog lite huggsexa just nu. Att Sony kör flygfrakt tyder ju på att logistikkedjan inte är optimal.


signatur
Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Har dom bekräftat att du inte får någon ? oktober är ju galet tidigt

Japp. De mailade och sa att jag inte får någon i första leveransen.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Hmm. Men den gick ju inte att boka då 🙄 jag bokade första dagen på Inet som det gick att boka den digitala versionen. Jag antar att du bytte till digital konsol med din bokning då.

När Sony tillkännagav den digitala fick man erbjudandet att välja den och ha kvar sin plats i kön.

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Absolut, det är nog lite huggsexa just nu. Att Sony kör flygfrakt tyder ju på att logistikkedjan inte är optimal.

Covid har sabbat logistik. Paket som normalt tar 4-6 veckor tar 2-3 månader från USA. Samma problematik borde finnas inom företagsfrakt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Jag bokade den digitala versionen på Inet förra året (31 oktober) och jag får ingen vid launch heller.

What!? Kände vi ens till den digitala i Oktober förra året? Kanske bara jag som glömt bort hur tidigt den utannonserades...

Edit: Den utannonserades officiellt 11 Juni, 2020

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag har fått lika mail. Men jag undrar, är det verkligen en bekräftelse att man får en vid launch?
Priset står fortfarande 9990 för mig. Men på deras hemsida står det 5990
Har du samma?

Jag har fått 2 mail, ett med prisändring strax innan detta, har även ringt och haft samtal med kundtjänst och fått bekräftat att jag får den 19e

Medlem
Skrivet av anarfox:

När Sony tillkännagav den digitala fick man erbjudandet att välja den och ha kvar sin plats i kön.

Märkligt att du inte fick någon konsol då. Det kan inte varit många konsoler Inet fick.

Medlem

Ringde Media markt och de sa att jag får den i december. Jag förbokade den morgonen efter eventet. Hade hoppats på 19 november men men.

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har fått mail om både PS5 och XSX från Webhallen om ändrade datum till releasedagarna på båda två.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag har fått mail om både PS5 och XSX från Webhallen om ändrade datum till releasedagarna på båda två.

Intressant! Har inte fått något själv men kommer väl dyka upp under morgondagen säkert om Webhallen börjat skicka ut. När bokade du och blev det konsol på release?

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag har fått mail om både PS5 och XSX från Webhallen om ändrade datum till releasedagarna på båda två.

Detta?

” Vi vill uppmärksamma dig om att en produkt i din order har fått ett nytt releasedatum:

2020-11-19”

Det går ut till alla som har bokat... handlar så som jag förstått det inget om när man själv ska få produkten utan att den gått från en placeholder-release typ 2099-01-01 till det faktiska datumet som släpper sker, i och med att Sony gick ut med datumet.

Jag har fått samma Mail på alla produkter jag lagt en preorder på (t ex som spel och tillbehör till PS5 jag bokat) som inte haft ett releasedatum när jag bokade, men även brädspel där det inte var några som helst problem med tillgång.

Det är nog ett standardmail som deras system genererar ut när dom ändrar ett releasedatum, och ingenting så specifikt som om man själv får tilldelning, det är nog väldigt sällsynt att lager inte räcker till alla vid släpp av bokade produkter.

Medlem
Skrivet av whoo:

Detta?

” Vi vill uppmärksamma dig om att en produkt i din order har fått ett nytt releasedatum:

2020-11-19”

Det går ut till alla som har bokat... handlar så som jag förstått det inget om när man själv ska få produkten utan att den gått från en placeholder-release typ 2099-01-01 till det faktiska datumet som släpper sker, i och med att Sony gick ut med datumet.

Jag har fått samma Mail på alla produkter jag lagt en preorder på (t ex som spel och tillbehör till PS5 jag bokat) som inte haft ett releasedatum när jag bokade, men även brädspel där det inte var några som helst problem med tillgång.

Det är nog ett standardmail som deras system genererar ut när dom ändrar ett releasedatum, och ingenting så specifikt som om man själv får tilldelning, det är nog väldigt sällsynt att lager inte räcker till alla vid släpp av bokade produkter.

Har själv bokat ps5 maj 2019 och inte fått någon info från webhallen vilket min erfarenhet hör till det vanliga, tycker webhallen borde göra ett undantag när dom märker vilket tryck det är på konsolen att gå ut med någon info till kunderna ASP.

Medlem
Skrivet av stesva:

Har själv bokat ps5 maj 2019 och inte fått någon info från webhallen vilket min erfarenhet hör till det vanliga, tycker webhallen borde göra ett undantag när dom märker vilket tryck det är på konsolen att gå ut med någon info till kunderna ASP.

Jag tror som folk tidigare nämnt i tråden att dom har för osäker info.

Förvisso så bör dom kunna gå ut med infon att dom inte har nån info, och avvaktar besked.

Som även tidigare nämnts så verkar det strul med logistik, Sony ska t ex flygfrakta runt enheter.
Därav så känns det lite risky även för dom som gått ut med tilldelning (Inet, mediamarkt)... ingenting är ju säkert förens enheterna står på ÅF’s lager...

Det är ju därför jag önskar två datapunkter:
1) min köplats
2) hur många enheter dom tilldelats.
Har man köplats 10 och dom får 3000 enheter kan man känna sig safe. Har man köplats 2999 så kanske det är lite mer känsligt för eventuella problem.

Men, det verkar ju som att det är CIA/FBI top notch security för dessa ”affärshemligheter ”.

Medlem

De flesta återförsäljarna vet nog tyvärr lika lite som oss. Jag har inte förbeställt och köper nog ev. en PS5 i vår; när de finns i lager och jag vet att de inte har barnsjukdomar med kylning osv.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Bokade i april förra året på Webhallen och det enda uppdateringen jag fått är om prisändring och nytt releasedatum. Det är ingen bekräftelse på att jag får den.
Var inne och kollade hur det såg ut när jag bokade PS4an, och då fick jag ett mail dagen innan release om att jag kunde komma och hämta den på releasedagen.

Det vore ju såklart skönt om Webhallen kunde vara öppna med om man får den i första leveransen. Men om historien är något att gå på så får man väl ett mail den 18/11

Medlem

Vilken soppa det här har blivit.

Jag kommer gå in en gång per vecka hos våra 4 "teknik" butiker vi har i staden och fråga om man kan köpa en PS5 i butik.
Så gör jag tills det finns en på hyllan. Om det inte är förrän juli 2021..ja då får det vara så.

Har Hunt showdown och Cyberpunk 2077 kommer till ps4.. så jag har att göra.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Har bokat på NetOnNet, inte fått något besked om jag får detta året eller inte.
Får invänta tills de fysiskt anlänt på deras centrallager misstänker jag.

Jag snackade med deras support och de kunde inte ge något besked förräns de har enheterna hos sig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av glennuendo:

vilken tid och datum bokade du? jag körde också på netonnet den 17e

Ungefär 09.40 den 17:e förbokade jag

Medlem
Förbokning ps5

Jag var idag i kontakt med mediamarkt och fick bekräftat att beställningarna som gjordes ifrån april 2019 till november 2019 kommer få första leveransen av Playstation 5.

Dom som la beställningen senare kommer få vänta till december eller någon gång under första kvartalet 2021.

Det är vad jag fick höra. Inget är väl hugget i sten så det kan ju komma ändras.

Skriv svar