Rykte: den påstådda remastern av Mass Effect-trilogin skjuts upp

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Urk, så de ska in och sabba 1:an alltså.

Det har en del problem. Tex att det har dålig prestanda jämfört med de andra spelen, sämre kontroller och sämre grafik.

Medlem
Skrivet av AHTF:

De får gärna göra om bilkörandet och det fruktansvärda inventoriet i ettan

Och Hissåkandet

Medlem
Skrivet av matnojje:

Och Hissåkandet

Haha, jo glömde det. Då jag egentligen gillade det i ettan för det tog bort laddningsbilder. idag borde inte det behövas längre.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Ska svära i kyrkan här och säga att jag gillade Andromeda. Gunplayet var riktigt mysigt. Älskade skeppet och mycket av dialogen med kumpanerna. Ska sägas att jag spelade det patchat också ett tag efter release.

Men ja, ettans mystik och story var fenomenal! Älskar det. Jag tokgillar hela trilogin faktiskt och störde mig aldrig på slutet av trean, ärligt talat. Nu svor jag igen. 😁

Att se ettan i en total remake med helt ny grafik, fylla på med fler npc:er så det blir mer befolkat mm, vore sjukt coolt. Men, får väl se hur de tänkt sig om det kommer något. Helst av allt vill jag ändå ha något helt nytt i Mass Effect universumet. Men tackar inte nej till en rejäl remake. Men då ska det vara rejäla uppgraderingar.

Skrivet av kabex:

Samma här, spelade också Andromeda ett tag efter release. Det största problemet jag hade var de storyspår som lämnades obesvarade (Quarian-skeppet, någon?(och ja, jag vet att det släpptes en bok, men jag vill spela)).

Däremot tyckte jag slutet på ME3 var bedrövligt, det om något kan behöva lite remastring...

Jag håller med er - Andromeda var verkligen inte så dåligt (i alla fall när de fick patchat en del av barnsjukdomarna) i mina ögon heller Sen är det synd att det inte blev mer av det, det kändes innehållsfattigt till slut.

Skrivet av Jinxswe:

Ettans gameplay är riktigt dåligt i dagens standard. Och dom behöver verkligen fixa FoV.
Går inte spela ettan idag utan en massa mods.

Helt okej att tycka, betyder inte att det är en objektiv sanning.

Skrivet av AHTF:

De får gärna göra om bilkörandet och det fruktansvärda inventoriet i ettan

Själva gränssnittet kan jag hålla med om, men jag (och det verkar som i alla fall några fler) tycker de delarna är en del av spelet som inte bör försvinna heller. Att det faktiskt fanns lite variation och djup när det kommer till skills, gear och utforskning gav ME1 en charm som jag upplever tvåan och trean bantade bort litegrann.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mass Effect-trilogin är det mest kompletta och mäktiga upplevelse jag har fått i spelväg. Kommer en remaster till min nya Series X så har jag att göra! Jag älskade ettan, btw! Är glad över att de förbättrar hela paketet.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Skulle precis in och skriva att originalet var det bästa och att det blev för mycket Gears of war över uppföljarna.

Trodde jag skulle vara i klar minoritet i detta, men jag ser på ditt och många övrigas inlägg att världen är en bättre plats än vad jag trodde

Visst är det så!

Det finns spelögonblick som verkligen fastnat, första Mass Effect har mer än ett och det är ovanligt. Första gången man rörde sig fritt på Citadel, känslan i miljön och i synnerhet musiken är oslagbar. Sen även

när man inser vad Harbinger verkligen är.

Tvåan och trean kändes alldeles för styrda och begränsade. Duck'n'Cover-skjutande oavbrutet med "interaktiv film" emellan gav långt från samma fantastiska känsla av ett universum man kunde röra sig i som ettan gjorde.

Jag tröttnade inte ens på att åka runt och maxa allt på planeterna (även om det var nära ibland).

Det var säkert därför jag gillade Andromeda mer än de flesta andra gjorde. Andromeda kändes mer som en riktig uppföljare till ettan än vad tvåan och trean gjorde.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

men ME1 behöver en remake à la Mafia, inte en remaster.

This. En remake av ME1 i UE4 eller kanske t.o.m. UE5 🤤

Medlem
Skrivet av jonis:

Visst är det så!

Det finns spelögonblick som verkligen fastnat, första Mass Effect har mer än ett och det är ovanligt. Första gången man rörde sig fritt på Citadel, känslan i miljön och i synnerhet musiken är oslagbar. Sen även

när man inser vad Harbinger verkligen är.

Tvåan och trean kändes alldeles för styrda och begränsade. Duck'n'Cover-skjutande oavbrutet med "interaktiv film" emellan gav långt från samma fantastiska känsla av ett universum man kunde röra sig i som ettan gjorde.

Jag tröttnade inte ens på att åka runt och maxa allt på planeterna (även om det var nära ibland).

Det var säkert därför jag gillade Andromeda mer än de flesta andra gjorde. Andromeda kändes mer som en riktig uppföljare till ettan än vad tvåan och trean gjorde.

Gillade även jag Andromeda och längtade efter uppföljare...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar